تاکید رئیس مجمع خیرین‌ بر همکاری این نهاد با “آستان قدس رضوی” در جهت محرومیت زدایی

03:368210

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در مراسم “تجلیل از واقفان و ناذران آستان قدس رضوی”، آمادگی تشکل متبوع خود را برای خدمت به محرومان در زیر پرچم امام مهربانی‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج: آیین تجلیل از واقفان و ناذران آستان قدس رضوی با حضور جمعی از واقفان و مسئولان آستان قدس رضوی و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور و دیگر تشکل‌های خیری در بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی برگزار شد.

حبیب‌الله بوربور،  رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با بیان این‌که وقف و نذر ریشه در آیین اسلامی ما دارد، گفت: از گذشته‌های دور همواره کسانی بوده‌اند که اموال خود را وقف اقدامات نیک می‌کرده‌اند تا ثمرات آن به محرومان و مستضعفان برسد و ما نیز همواره در مجمع خیرین کشور بر توسعه وقف تاکید کرده‌ایم.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با ذکر تاریخچه‌ای از فعالیت‌های خیرین و مجمع خیرین کشور گفت: بعد از انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری تاکید داشتند که سیمای شهر‌ها باید اسلامی باشد.

او اضافه کرد: در آن زمان با مشورت با مرحوم ترکان شروع به ساخت و ساز مساجد بین راهی کردیم که الان هم در جای جای کشور شما مظاهر آن را می‌بینید و بعد‌ها در کسوت رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در زمانی که مدارس کشور سه تا ۵ شیفته بود خدمت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رسیدیم، ایشان برای مدرسه‌سازی فرمودند: بروید به مردم رجوع کنید. همین فرمایش آقا سبب شد که نهضت مدرسه‌سازی از حدود ۲۴ سال پیش شروع شد و همچنان ادامه دارد.  پس از آن با همراهی آقای عبدالعلی‌زاده وزیر وقت مسکن و شهرسازی، جامعه خیرین مسکن‌ساز را راه‌اندازی کردیم که بیش از ۴۴ هزار واحد به همت این تشکل برای خانواده‌های محروم ساخته شده است که سهم خانواده‌های دارای دو معلول به بالا، ۱۶ هزار واحد مسکونی است.  بعد‌ها تشکل‌های خیری در حوزه‌هایی مثل سلامت و حوزه‌های علمیه خواهران و کتابخانه‌ساز و … تشکیل شد و در سال ۱۳۹۵ برآیند همه آن‌ها که ۸ بنیاد و ۸ تشکل خیری و سه موسسه خیریه دانشگاهی و ۱۹ فرد حقیقی از میان خیرین به‌نام بود در مجمع خیرین کشور تجمیع شد.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور در ادامه ضمن تشریح عملکرد و تبیین جایگاه این تشکل مردم‌نهاد، تصریح کرد: امروز این تشکل افتخار دارد که یکی از بزرگترین مجموعه‌های خیری است که در حوزه‌های مختلف و در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله و کرونا حضور فعالی داشته است است و همین حضور چشمگیر و حسن سابقه افراد سبب شده است که مجمع خیرین کشور عضو شورای اجتماعی کشور باشد و شورای انقلاب فرهنگی نیز مسئولیت تشکیل بنیاد ملی خانواده را به مجمع خیرین کشور واگذار کرده است. بوربور با اشاره به مسایل مبتلابه خانواده‌ها مانند مسایل اقتصادی، تورم، اشتغال، مسکن و ازدواج، به یکی از بحران‌های پیش روی خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: بحران پیری و سالمندی در دو دهه آینده یکی از مشکلات اساسی ما خواهد بود و اگر از همین الان برای مقابله با آن برنامه‌ریزی نکنیم، ما را زمینگیر خواهد کرد.  بر همین اساس ما طرح بانک زمان را راه‌اندازی کرده‌ایم تا افراد بتوانند با استفاده از آن، اقداماتی انجام دهند که در دوره تنهایی و سالمندی به کارشان بیاید.

بور بور در پایان سخنانش گفت: ده‌ها تشکل خیریه به عضویت مجمع خیرین کشور درآمده‌اند تا در یک اقدام هماهنگ بتوانیم چهره فقر و محرومیت را از کشور پاک کنیم و من از همین مجال استفاده کرده و با افتخار اعلام می‌کنم، حالا که مجموعه خیرین و همچنین نهاد‌های حاکمیتی، مجمع خیرین کشور را امین خود می‌دانند، ما نیز آماده هستیم با تمام قوا در کنار شما قرار گیریم و عضو کوچکی باشیم از مجموعه بزرگی که زیر پرچم امام مهربانی‌ها، امام رضا (ع) برای آبادی و آبادانی و رفع محرومیت فعالیت می‌کنید.

منبع
خبرگزاری بسیج
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2975

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند