در جلسه۲۵۱ هیئت مدیره مجمع خیرین کشور مطرح شد:ساخت خوابگاه دانشجویی برای دختران و سواد آموزی و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان منطقه ۱۰ تهران

08:003660

 دویست و پنجاه و یکمین جلسه “هیئت مدیره مجمع خیرین کشور” روز چهارشنبه هجدهم آبان ماه ۱۴۰۱ در دفتر مرکزی  مجمع خیرین کشور برگزار شد.

  دویست و پنجاه و یکمین جلسه “هیئت مدیره مجمع خیرین کشور”  روز چهارشنبه هجدهم آبان ماه ۱۴۰۱ در دفتر مرکزی  مجمع خیرین کشور برگزار شد و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پیگیری مصوبات پیشین و تصویب برخی مصوبات جدید به مدیریت مهندس حبیب الله بور بور،  رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، و منطبق بر دستور جلسه آغاز شد.

اهم پیگیری‌ها و مصوبات این جلسه به شرح ذیل است:

مقرر شد از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون خیرین مجلس شورای اسلامی جهت حضور در جلسه بعدی هیئت مدیره مجمع دعوت به عمل آید تا در خصوص رفع مشکلات و مسائل مجامع و موسسات خیریه به ویژه امور مالیاتی و بیمه ای بحث و تبادل نظر به عمل آید. در رابطه با این دعوت طبق نظر اعضای هیئت مدیره مصوب شد اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، قوانین مالیاتی کشورهای توسعه یافته و موفق در امر ساماندهی مالیاتی موسسات خیریه، عام المنفعه و خیرین که موجبات رضایت موسسات خیریه و همچنین بهره‌مندی جوامع هدف و حاکمیت از آن رویکرد را برقرار می‌کند در قالب مفاد قانونی و حقوقی جهت ارائه به هیئت رئیسه نمایندگان فراکسیون خیرین مجلس شورای اسلامی تدوین و در اختیار ایشان و اعضای هیئت مدیره برای الگوبرداری های لازمِ بهینه‌ی منطبق بر قوانین کشور قرار دهد.

در مصوبه ای دیگر مقرر شد ساماندهی، توانمندسازی و آموزش کودکان، نوجوانان و زنان سرپرست خانواده آسیب دیده و افراد در معرض آسیب منطقه ۱۰ شهرداری تهران با قبول مسئولیت اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با محوریت مجمع خیرین استان تهران و تسهیلگری شهرداری منطقه ۱۰ به صورت آزمایشی انجام شود.

لازم به ذکر است در راستای انجام این طرح دو مساله از دیدگاه اعضای هیئت مدیره و ریاست مجمع حائز اهمیت بود. نخست برگزاری جلسات فیمابین، ولیئی، مدیر عامل و عضو اصلی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و اشکان تقی پور، عضو اصلی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، با مدیران آسیب های اجتماعی منطقه برای رسیدن به الگویی قابل اجرا با کمترین و موثرترین دخالت اجرایی مجمع خیرین که یک جلسه مقدماتی آن نیز برگزار شده است.

همچنین مقرر شد در این راستا ادامه‌ی کار پیشینِ توانمند سازی، سواد آموزی و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان منطقه ۱۰ شهرداری، در قالب طرح پویاشهر (پرتو)، که از لحاظ حقوقی فاقدِ هر گونه بارمالی است ادامه یابد. بدین ترتیب این طرح پایلوتِ عام المنفعه با مسئولیت اشکان تقی پور به عنوان‌ نماینده مجمع و با محوریت و نظارت مجمع خیرین استان تهران پیش خواهد رفت. همچنین خروجی جلسات بعدیِ دکتر ولیئی و دکتر تقی پور با مدیران آسیب‌های اجتماعی منطقه که علاقمند به افرایش همکاری با مجمع هستند بررسی و سپس بهترین تصمیم نهایی اخذ شود.

پیگیری دعوت از مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری و معاون وزارت ورزش و جوانان و همچنین اسفندیاری، معاون بیمه تامین اجتماعی،  برای هم‌فکری و هم‌افزایی ارگان ها و خیرین در خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر در قالب طرح هایی چون نذر تخصص و بانک زمان از جمله در مقوله ازدواج جوانان، برای شرکت در یکی از جلسات هیئت مدیره مجمع خیرین کشور دیگر تصمیم هیئت مدیره مجمع بود.

پیگیری رفع موانع اداری در شهرداری تهران و شورای شهر در راستای تکمیل خیرساز خوابگاه دخترانه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که مدت هاست به سبب موانع اداری مسکوت مانده است فعال شود. افزایش اهمیت پرداختن جدی به این موضوع تا حصول نتیجه بدان سبب است که خیرین بخش مهمی از کار را انجام داده اند و لزوم اتمام خوابگاه و استفاده‌ی دانشجویان دختر دانشگاه از آن هم مورد تاکید خیرین این پروژه و هم خواست ریاست و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

در این خصوص مقرر شد مجمع خیرین و دکتر اسدی، معاون مشارکت های مردمی دانشگاه شهید بهشتی، روند کار را بررسی و پیگیریِ اجرایی کنند. پس از این جلسه مهندس بور بور، رییس مجمع خیرین کشور، بحث خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را با شهردار، دکتر زاکانی و دکتر چمران، رییس شورای شهر، در حاشیه‌ی جلسه‌ی دیگر مطرح کرد و قرار شد از طریق دکتر اسدی، معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تقاضای جلسه مختص این موضوع تا حصول نتیجه برنامه ریزی و برگزار شود.

اشکان تقی پور گزارش مختصری از مراحل تکمیل طرح آزمایشی (پایلوت)  حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل بر مبنای بندهای تفاهم نامه فیمابین مجمع خیرین کشور و وزیر آموزش و پرورش که در استان گیلان با هدف گذاری شهرستان شفت آغاز و در حال اتمام است در جلسه هیئت مدیره ارائه کرد و مقرر شد ظرف دو ماه آینده و تکمیل ابعاد مختلف این طرح در صورت اخذ نتیجه‌ی مطلوب هیئت مدیره و رییس مجمع، برنامه ریزی جهت توسعه این طرح در سایر استان‌های کشور انجام‌ گیرد.

مذاکره و پیگیری در خصوص توسعه شعب مجمع در استانها با جلب مشارکت و همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت. مقرر شد طی یک هفته مدیر عامل مجمع خیرین کشور پس از صحبت با مدیران اشد هلال احمر چگونگیِ همکاری مجمع را با جمعیت هلال احمر تعیین تکلیف نهایی کنند.

بهره‌گیری از قوانین و تجارب دیگر کشورها درخصوص معافیت ها و مشوق های مالیاتی موسسات خیریه و نهادهای مردمی در جهت رفع مشکلات مالیاتی موسسات و مجامع خیریه‌ی کشور بحث مهم دیگر جلسه بود. مصوب شد پیگیری و تدوین این مقوله را دکتر اشکان تقی پور انجام‌دهند.

پیگیری و موارد مرتبط با نذر تخصص و جلسه با بنیاد شهید نیز از سوی دکتر ریاضی توضیح داده شد.

توضیحات لازم طرح پیگیری تولید محتوای جذاب و برنامه محور برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی جهت ترویج فعالیت های خیریه و فرهنگ کار خیر و شناخت خیرین در کتب درسی دانش آموزان توسط دکتر صافی و دکتر ولیئی ارائه شد.

 دکتر دلشاد و دیگر حضار در جلسه نیز درباره‌ی موضوعات فوق الذکر نظرات کارشناسی خود را بیان کردند.

همچنین مقرر شد برای حضور در جلسه بعدی هیئت مدیره مجمع، هماهنگی دعوت از خان محمدی، معاون وزیر و رییس جدید سازمان نوسازی مدارس کشور و شقایق ایرجی، داوطلب فعال در امور بازماندگان از تحصیلِ مجمع و عضو شورای بانوان وزارت آموزش و پرورش و قرارگاه های محرومیت زدایی این وزارت خانه، انجام شود.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=5940

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند