آزادسازی جمعی از محکومان قصاص با همت علی روحی و خیرین از روز شنبه ۱۶ اسفند

02:216960
به همت حاج علی روحی فردپور جمعی از زندانیان محکوم به قصاص در آستانه سال نو با پرداخت دیه آزاد میشوند. مقدمات این کار خیرخواهانه انجام شده است و از روز شنبه۱۶ اسفند آزادسازی این زندانیان انجام خواهد شد.
درجلسه روز چهارشنبه ۱۳ اسفند مجمع خیرین کشور از یک نیت خیر نیز رونمایی شد. این که حاج علی روحی فردپور، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور بنا دارد تا با پرداخت دیه، جمعی از محکومان به قصاص را در آستانه سال نو از اعدام نجات دهد.
علی روحی در تشریح این نیت گفت: به واسطه ارتباطاطی که با زندانهای کشور دارم و رفت و آمدهایی که در این روزهای آخر سال داشتهام، شنیدم که جمعی حدود ۲۰ نفر از زندانیان محکوم به قصاص هستند. این جمع حدود ۲۰ سال است که نتوانستهاند مبلغ دیه را تامین کنند و نهایتا بناست تا آخر سال اعدام شوند. در بین این افراد کسانی هستند به خاطر عدم تامین۳۰ میلیون تومان نتوانستهاند رضایت اولیای دم را جلب کنند. کارهای کارشناسی انجام شده و اگر رضایت اولیای دم تامین شود این افراد که حالا بسیار نادم هم هستند، در آستانه سال نو جانی دوباره میگیرند.
علی روحی این را هم گفت که مجموع دیه این افراد حدود سه میلیارد تومان است که یک میلیارد تومانش را من خودم فراهم کردهام، یک میلیارد تومان توسط یک نهاد دولتی و مابقی نیز حتما با حمایت شما خیرین تامین خواهد شد.
آقای دکتر جمشیدی، رییس کمیسیون حقوقی مجمع نیز گفت: از حاضران میخواهم که در تحقق این نیت خیر سهیم شوند.
گفتنی است در همین نشست تعهداتی توسط تنی چند از اعضا صورت پذیرفت و فیالمجلس مبلغ ۵۷۰ میلیون تومان تعهد شد. بناست مابقی این مبلغ هم ظرف چند روز آینده تامین شود که اخبار و اطلاعات تکمیلی آن متعاقبا اعلام میشود.
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2509

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند