افتتاح اولین هتل مناسب سازی شده برای معلولین در کشور به همت مجمع خیرین کشور

05:004470

به همت مجمع خیرین کشور، اولین هتل مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت در کشور در روز ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در شهر مشهد مقدس با حضور تعدادی از اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولین  و نمایندگان و خیران استان به بهره برداری رسید.

   علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح هتل رئوف ضمن تقدیر از خیرین بویژه اعضای مجمع خیرین کشوراظهار کرد: تمامی همکاران ما در سازمان بهزیستی کشور از این نعمت برخوردارند که در طول حیات خود خدمت‌رسانی به بندگان را در کنار طاعات و عبادات دیگر تجربه کنند.  وی اعلام نمود، زائرسرای رئوف اولین هتل تراز و مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت در کشور است،

وی افزود: باید به این موضوع توجه کنیم که برخی از افراد تحت پوشش بهزیستی  مبتلا به بیماری‌های پیش‌رونده هستند و بایستی خدماتی متناسب با وضعیت خود دریافت نمایند لذا نیازمند تاسیس پردیس توانمندسازی و مجموعه‌های مستقل دیگری همانند هتل رئوف برای این عزیزان هستیم تا بتوانیم اهداف نظام در تعالی و تکریم معلولین را تحقق بخشیم و افراد دارای محدودیت های جسمی نیاز بیشتری به اینگونه خدمات رفاهی دارند.

 اخذ زمین هتل معلولین توسط مجمع خیرین کشور

هاشم سلیمی آشتیانی عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با اعلام اینکه زمین این زائرسرا با تلاش و پیگیری مجمع خیرن از شهرداری مشهد اخذ و در اختیار خیر گرانقدر حاج محمد رضا شهسواری قرار گرفت و ایشان با صرف هزینه و زمان زیادی اقدام به این عمل خداپندانه نمودند و مجمع در روند ساخت این مکان نظارت مشنمر داشته است.

سالانه ۱۰ هزار نفر از خدمات این زائرسرا بهره مند می شوند

محمدرضا شهسواری، خیر نیک‌اندیش درخصوص انگیزه و هدف خود برای حمایت از ایجاد زائرسرا ویژه افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: به نظر من باید در استفاده از کلمه “معلول”  تجدید نظر کرد. من این افراد را فرشته‌هایی می‌بینم که می ‎توان از طریق ارائه خدمت به آنها برای خود کسب ثواب کرد. این بچه‌ها خیلی مظلوم و غریب‌اند و متاسفانه آمار بالایی دارند و جمعیت زیادی را نیز به خود اختصاص می‌دهند. این پول‌ها به امانت دست ما است و همه‌چیز متعلق به خداوند متعال است و باید در راه رضای او هزینه شود.

 وی افزود: من با نیت امام رضا(ع) و امام جواد(ع) شروع کردم، می‌گویند اگر می‌خواهی به امام رضا(ع) متوسل شوی کافی است او را ۳ مرتبه به امام جواد قسم بدهی. امیدوارم ائمه از ما راضی باشند و قبول کنند.

شهسواری درخصوص وضعیت پذیرش هتل گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اگر هر فرد دارای معلولیت به همراه خانواده خود ۳ شب در این هتل اقامت کند، سالانه تعداد ۹ تا ۱۰ هزار نفر می‌توانند از خدمات این زائرسرا بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=5806

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند