اعضای جدید هیئت مدیره مجمع خیرین استان گلستان انتخاب شدند+عکس

10:001.2K0

با برگزاری دومین انتخابات هیات مدیره؛

اعضای جدید هیئت مدیره مجمع خیرین استان گلستان انتخاب شدند

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین کشور نشست سالانه مجمع خيرین استان گلستان پنج شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات هیئت مدیره مجمع خيرین استان گلستان با حضور مهندس حبیبالله بوربور، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، مهندس رمضانعلی سنگدوینی، رییس فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه و حسن حمزهزاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور، برگزار شد.

در این مراسم، اعضای هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین استان گلستان و جمعی از خیرین و نیکوکاران حوزههای مختلف حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از کلامالله قرآن مجید آغاز شد، دکتر فرید عابد رییس هیات مدیره مجمع خیرین استان گلستان با خوشامدگویی به میهمانان و مدعوین حاضر گزارشی از اقدامات تشکل متبوع خود ارایه کرد. وی گفت، بر اساس گزارش روابط عمومی مجمع خیرین کشور، مجمع خیرین استان گلستان توانسته است مقام سوم را در بین دیگر نمایندگیهای مجمع خیرین کشور کسب کند.

سخنران بعدی این مراسم دکتر علیرضا نبی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین استان گلستان بود.

سپس نمایندگان مجمع خیرین سلامت استان و مجمع خیرین مدرسهساز استان گزارش اقدامات خود را ارایه کردند. دکتر محمد تقی امین روان، عضو مجمع خیرین سلامت گلستان از کمک چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران به حوزه کرونا خبر داد و گفت: در هشت سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان خیران گلستان به حوزه سلامت به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند.

در ادامه مهندس حبیبالله بوربور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مهندس رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز سخنرانی کردند.

حبیبالله بوربور:

🔴 مجمع خیرین گلستان جزو رتبههای نخست مجامع کشوری است

حبیبالله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت: اگرچه مجمع خيرین استان گلستان در ارزیابیها در بین استانهای دیگر توانسته است رتبه سوم را در میزان کمکهای مردمی به خود اختصاص دهد، اما از منظری دیگر، سطح این کمکها با توجه به میزان جمعیت، رتبه نخست را به خود اختصاص داده و مجمع خیرین استان گلستان توانسته با توجه به شرایط اقتصادی استان، عملکرد خوبی از خود به ثبت برساند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره با تاریخچه تشکیل مجمع خیرین کشور گفت: ایده این تشکل مردمنهاد از صحبتهای مقام معظم رهبری شکل گرفت. زمانی که اینجانب به همراه آقای مظفر، وزیر وقت آموزش و پرورش خدمت حضرت آیتالله خامنهای رسیدیم و ایشان برای مدرسهسازی فرمودند بروید به مردم رجوع کنید. همین فرمایش آقا سبب شد که نهضت مدرسهساز از حدود ۲۴ سال پیش شروع شد و همچنان ادامه دارد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشو تاکید کرد: نخستین کسی که از گلستان عضو خیرین مدرسهساز کشور شد، حجتالاسلام لیوانی بود و امروز جایش بین ما در این جلسه خالی است و من شنیدم کسالت دارند. امیدوارم هرچه زودتر بهبود یابند.

وی افزود: به تدریج و در گذر زمان تشکلهای خیری در حوزههای مختلف شکل گرفت و امروز من میتوانم بگویم که بیش از ۴۵ تشکل بزرگ خیری و بنیاد خیریه به همراه جمعی از خیرین بهنام کشور در کنار ما در مجمع خیرین کشور هستند.

بوربور با اشاره به حضور مجمع خیرین کشور در شورای اجتماعی کشور گفت: مجمع خیرین کشور این روزها به واسطه رسالتش و حکمی که از شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، مترصد سر و شکل دادن به بنیاد ملی خانواده است. وی افزود: در بنیاد خانواده مجموعهای از مسایل مهم اجتماعی را پیگیری میکنیم؛ موضوعاتی مثل اشتغال، ازدواج، مسکن، بحران سالمندی، رفع محرومیتها و هر چیزی که مربوط به خانواده میشود.

بوربور در پایان در باره ترمیم و افزایش اعضای هیات امنا و انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین استان گلستان توضیحاتی را مطرح کرد.

رمضانعلی سنگدوینی:

🔴 دولت و مجلس از ظرفیت بزرگ مجمع خیرین کشور استفاده کند

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا و رییس فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجمع خیرین کشور یک ظرفیت و توان بزرگ ملی است و باید از این ظرفیت استفاده شود، گفت: ما از حضرت آیتالله رئیسی درخواست میکنیم که از مجمع خيرین کشور حمایت بیشتری داشته باشد. ما هم در مجلس تلاش خواهیم کرد در بودجه سال  ۱۴۰۱و برنامه توسعه هفتم مشکلات خيرین برطرف شود.

رییس فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس شورای اسلامی با حضور در مجمع سالیانه مجمع خیرین استان گلستان که پنج شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت:

من بسیار خوشحالم که در جمع شما هستم. وقتی آدم میشنود که عدد کمک خیرین در طول یکسال بیش از چند هزار میلیارد تومان است، حالش خوب میشود و ما این حال خوش را مدیون کسانی هستیم که در رفع محرومیتها و بحرانها شانه به شانه دولت مسئولیت میپذیرند.

وی افزود: امروز در بخش سلامت، مسکن، مدرسهسازی، مسجدسازی و آن کمکهای پنهانی که من و شما واقعا نمیبینیم و بخشی را در عرصه اشتغال زندانیان آقای دکتر نبی مطرح کردند و نوعی دیگر را جناب آقای علی روحی در زمینه ساخت سوییتهای مناسب برای ملاقات شرعی زندانیان با خانوادههایشان انجام میدهند، همه و همه نشان از ریزبینی و نکتهسنجی خیرین و نیکوکاران دارد. اینکه یک زندانی بتواند فارغ از سختیها و مشقات زندان ساعاتی را با محرم و همسر خود بگذراند و حتی یک وعده غذای گرم با خانوادهاش صرف کند، ایده خوب فرهنگی و اجتماعی است.

رییس فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجمع خیرین کشور یک ظرفیت بالقوه و بالفعل بزرگ است و دولت و مجلس باید از این ظرفیت استفاده کنند، افزود: خيرین آمدهاند در رفع محرومیتها کنار دولت باشند، چرا باید درگیر بروکراسی اداری و مشکلات فراوان شوند. مالیات برای خیرین معنا ندارد. مگر فلسفه دریافت مالیات فراتر از پولی است که دولت بر تراکنش مالی میگیرد و صرف امور عامالمنفعه میکند، در حالی که کار مجمع خیرین کشور تماما عامالمنفعه است. آیا باید از کسی که آمده تا پولی را با دستان خود برای رفع محرومیتی به دولت بدهد، مالیات هم بگیریم؟ چرا در این حوزه نگاهی به دیگر کشورهای توسعه یافته نمیکنیم؟

نماینده مردم گرگان و آق قلا در بخش دیگری از حرفهایش گفت: استان گلستان از نظر محرومیت جزو استانهای کم برخودار است، ولی از نظر ظرفیت کارهای خیر جزو رتبههای نخست کشور به شمار می رود و این نشاندهنده طبع والای مردم این استان است.

پایانبخش سخنان سنگدوینی، اشاره به یک مشکل ریشهای در استان گلستان بود و از فقدان یک مرکز تخصصی سرطان در شرق گرگان گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه متاسفانه آمار بیماران سرطانی در استان گلستان بسیار بالاست و در برخی از انواع سرطانها در کشور و حتی در دنیا مقام اول را داریم، در نظر داریم با همکاری خیرین بتوانیم در زمین ۱۲ هکتاری که در شرق گرگان در نظر گرفته شده و مطالعات آن زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرانجام رسیده، سایت جامع سرطان و یک مرکز درمانی مناسب بسازیم.

بعد از سخنرانیها با اهدای لوح تقدیر از خیرین و نیکوکارانی که با مجمع خیرین استان گلستان همکاری صمیمانه داشتند تقدیر شد. سپس دومین انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین استان گلستان، انجام شد.

🔴 و اما انتخابات هیات مدیره:

آقایان و خانمها، علیرضا نبی، محمود ابراهیمی، عبدالرحیم حزینی، فرید عابدی، محمد شهرکی، علی دنکوب، سروش رفاهی، ابراهیم غلامی، رویا کاوه، شهلا ملک پور، آقامحمد آقپور قابوس، امیر یوسفی، نصرت برزگر، حمیدرضا موسائی، رحمت الهی موحدی، سعید کمال غریبی فرشته ترک، فرید ایزدی، قربان محمد شاه نظری، یوسف خندان  و محمد جواد احمدی ۲۱ کاندید هیئت مدیره مجمع خیرین استان گلستان بودند.


از مجموع ۸۱ رای ماخذه در صندوق به ترتیب، آنامحمد آقپور قابوس، علیرضا نبی، محمد شهرکی، محمود ابراهیمی، نصرت برزگر، عبدالرحیم حزینی، محمد شاه نظری و علی دنکوب و سعید کمال غریبی به عنوان ۹ عضو هیئت مدیره مجمع خیرین استان گلستان معرفی شدند.

همچنین شهلا مالک پور و فرید عابدی به عنوان دو عضو علیالبدل مجمع خیرین استان گلستان انتخاب شدند.
امیر یوسفی و فرشته ترک به عنوان بازرسان اصلی و یوسف سخندان و فریده ایزدی به عنوان بازرسان علیالبدل انتخاب شدند.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3410

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند