برگزاری دویست و چهل و هفتمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی

08:554200

دویست و چهل و هفتمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور به ریاست مهندس حبیب الله بور بور، ریاست هیئت مدیره  مجمع خیرین کشور، با حضور اعضای هیئت مدیره، بازرس، مشاوران و اعضای کارگروه بانک زمان و نذر تخصص، مورخ ۱۴۰۱/۷/۲۰ به دعوت معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در دفتر این معاونت در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، آقای دکتر اسفندیاری، معاونت محترم سازمان، گزارشی از اقدامات و فعالیت های سازمان تامین اجتماعی و معاونت فرهنگی این سازمان را به اطلاع اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور رساندند.

در ادامه با توجه به حضور پیشینِ آقای دکتر اسفندیاری در جلسات هفتگی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و آگاهی ایشان از پروژه های میان مدت و بلند مدت نذر تخصص و بانک زمانِ مجمع خیرین کشور، ایشان به روند رو به رشد جمعیت سالمند و نیاز به اقدامات مقتضی در اسرع وقت در این رابطه،و همچنین تقاضای مساعدت از خیرین جهت فرهنگ سازی و کمک به جامعه هدف نیازمند این سازمان پرداختند.

 دکتر اسفندیاری در این جلسه که علاوه بر اعضای هیئت مدیره مجمع حیرین کشور با حضور  معاونت های دیگر، مدیران و کارشناسان ارشد سازمان تامین اجتماعی برگزار شد بدین موضوع اشاره کردند که بحث بانک زمان با توجه به تاکید مجمع خیرین کشور، در موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی مطرح و در حال بررسی است.

در ادامه  آقای مهندس بوربور ضمن تبریک ایام ربیع و همچنین همدردی با خانواده شهدا و مجروحان حوادث اخیر، توضیحات کاملی درباره‌ی نقش و جایگاه سیاستگذاری  مجمع خیرین کشور در امور کلان خیریه و عام المنفعه در سرتاسر میهن اسلامی پرداختند. نقش تسهیلگری و حلقه‌ی وصل بودن اعضای مجمع خیرین کشور و همچنین شعب مجمع در استان ها در ایجاد هم‌افرایی بین نیروهای نهادهای خدمت رسان و جلوگیری از موازی کاری‌های ناشی از عدم آگاهی بین بخشی و جلوگیری از هدر رفتن ناخواسته‌ی یاریِ خیرین از دیگر نکات مهم دیگر بود که ریاست مجمع خیرین کشور بدان پرداختند. ایشان ضمن توضیح درباره‌ی ماهیت و هویت و همچنان بازه های زمانی و خروجیِ کاربردیِ طرح های بانک زمان و نذر تخصص از توجه آقای دکتر اسفندیاری به این دو طرح که مدت هاست ادامه دارد تشکر کردند. بحث استفاده از بسبج پزشکان در خدمت رسانی حوزه‌ی نذر تخصص از پیشنهادهای آقای دکتر اسفندیاری ذیل نذر تخصص بود که از همان زمان اعلام ایشان مورد نوجه هیئت مدیره مجنع قرار گرفته بود.

بحث هایی چون عدم استقبال لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان بازنشستگی از طرح نذر تخصص علیرغم تأثیر بسزای این دو طرح بر جامعه هدف آنها از گلایه های ریاست مجمع خیرین کشور  بودکه امید است با درایت مسئولان ارشد هر دو نهاد مربوطه رفع گردد. ظرفیت ها و علاقه‌‌ی موجود در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و مطالعات گارشناسی شده در این مرکز در حوزه‌ی بانک زمان که طی جلسات مشترک مطرح شده است، ظرفیت های فراکسیون خیرین مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی قانونگذاری و علاقه‌ی وافر خیرین به سرانجام رساندن ابن طرح های علمی  نیز از موارد دیگری بود که مهندس بور بور بدان اشاره کردند. مهندس بور بور در ادامه‌ی توضیحات به قدمت بیش از صد ساله‌ی اجرای طرح بانک زمان در بدخی کشورهای اروپایی اشاره کردند و لزوم تسریع انجام این طرح را که فاز مطالعاتی آن حداقل دو سال زمان برده است با توجه به کهنسالی پیش روی جامعه گوشزد کردند.

در ادامه جلسه  آقای دکتر احمدی به ارائه و  توضیح مراحل تهیه و اجرای طرح بانک زمان و نیازهای اصلی این طرح پرداختند. در این بین  برخی موانع بروکراتیک مطرح شد که  مقرر گردید با وزارت کشور در این رابطه مجدداً مکاتبه و پیگیری لازم جهت رفع موانع و تسریع امور در اولین فرصت صورت پذیرد.

خانم دکتر ریاضی نیز درباره‌ی نذر تخصص و بانک زمان و چگونگی عملیاتی شدنِ این دو طرح توضیحاتی دادند و به نمونه های پایلوت موفق اجرا شده‌ی آنها در کشور پرداختند.

پس از اظهار نظر اعضای دیگرِ حاضر در جلسه در موارد مطرح شده مقرر گردید کارگروهی متشکل از نمایندگان دو حوزه تشکیل و راهکارهای اجرایی این طرح بررسی شود و همچنین در برنامه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه پیشنهاد اجرای این طرح ها مطرح شود.

همچنین پیشنهاد الحاق بیمارستان جرجانی به بیمارستان امام حسین علیه السلام به منظور ساخت بیمارستان تخصصی ویژه سوانح و سوختگی با کمک خیرین توسط آقای مهندس بوربور مطرح شد که مقرر گردید با ارسال سوابق و اقدامات صورت گرفته به معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی پیگیری لازم در این خصوص به عمل آید‌. موارد دیگری نیز درباره‌ی فعال شدنِ بیشترِ گروه برنامه ریزی و اجرای مجمع در حوزه‌ی تجهیز و بازسازی بیمارستان های دانشگاهی با توجه به فعالیت های صورت گرفته در بیمارستان طالقانی و سایر بیمارستان ها پس از استقرار این گروه مطرح شد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=5820

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند