تأسیس مجمع خیرین بیمارستان شریعتی تهران به اهتمام مجمع خیرین کشور  

20:006160

تأسیس مجمع خیرین بیمارستان شریعتی تهران به اهتمام مجمع خیرین کشور  

بیمارستان شریعتی صبح روز دوشنبه ۲ خرداد میزبان جمعی از خیرین بود تا مجمع خیرین خود را تأسیس کند.

نخستین مجمع عمومی خیرین بیمارستان شریعتی روز دوشنبه ۲ خرداد در محل این بیمارستان برگزار شد. این مجمع با هدف انتخاب اعضای هیئت مدیره تشکیل شد و در آن جمعی از خیرین و نیک‌اندیشان برنامه‌های عام‌المنفعه در بیمارستان شریعتی را تبیین کردند.

محمدرضا کارگری، دبیر مجمع خیرین کشور و مجری مراسم در آغاز این گردهمایی نیک‌اندیشانه و پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری ایران با بیان سخنانی این جمع را قطعه‌ای از بهشت نامید و گفت: در این بیمارستان هم و غم پزشکان و پرستاران درمان بیماران است که مانند حضرت عیسی شفا می‌بخشند.

وی افزود: در دوران کرونا زحمات خدمات درمانی را لمس کردیم و در این راه کادر درمانی شهدایی را تقویم جامعه سلامت کرد.

کارگری ادامه داد: حادثه کربلا در تاریخ جهان شد، نظام مقدس جمهوری اسلامی جاودانه شد، شهدای حرم و بسیج و سپاه و نیروهای مسلح برای استقلال کشور جاودانه شدند و خدمات درمانی هم در کشور با مقابله با کرونا جاودانه شدند.

وی افزود: افتخار داریم که مجمع خیرین کشور اولین گروهی بودیم که در اسفند ۹۸ یک‌میلیون ماسک رایگان از شرکت گلرنگ گرفتیم و تقویم مردم کردیم و بعد مردم آمدند پای کار و طوری شد که الان ماسک را صادر می‌کنیم.

کارگری در ادامه از حضور میهمانان قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم مستندی از بیمارستان شریعتی و خدمات پزشکی و درمانی آن پخش شد.

رئیس بیمارستان شریعتی: بنیان جدیدی برای حمایت از بیماران گذاشته شد

دکتر جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی، نخستین سخنران مجمع عمومی خیرین بیمارستان شریعتی در جمع خیرین حاضر در مراسم با اظهار اینکه بیمارستان شریعتی سال‌هاست به مردم در جهت درمان خدمت می‌کند، ابراز امیدواری کرد؛ با تشکیل این جلسه، بنیان جدیدی برای حمایت از بیمارستان شریعتی و بیماران آن گذاشته شود.

می‌گفت: ما همیشه مدیون خدمات خیرین بودیم و از اینکه از بیمارستان ما و بیماران ما حمایت می‌کنید از شما تشکر می‌کنم و ما همیشه از خدمات شما خیرین بهره‌مند بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: خیرین شاهدهای خدا هستند

در ادامه حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، به دعوت رئیس بیمارستان شریعتی و با بیان سخنانی گفت: در آستانه سوم خرداد و روز آزادسازی خرمشهر هستیم که برای همه ما با خاطرات خوشایندی همراه است. از نزدیک فداکاری‌های رزمندگان را در آن روز شاهد بودم و فقط خدا و ملائکة الله می‌توانند در قیامت شهادت دهند که فتبارک الله احسن الخالقین آنها هستند. فتح خرمشهر یکی از شاهدهای خداست، مانند شکافتن دریا توسط موسی و مانند زنده کردن مردگان توسط عیسی.

وی با بیان اینکه انقلاب و جمهوری اسلامی مظلوم است، گفت: این همه خدمت در ۴۳ سال قبل شده و این همه‌ پزشک‌ تربیت شده است. قبل از انقلاب پزشکان ما پاکستانی و افغانستانی و هندی بودند اما الان هموطنان ما از آمریکا می‌آیند به ایران و کارهای درمانی خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۱۸۰ سال سابقه علمی در زمینه‌های مختلف کارهای بزرگی انجام شده و کارهای بزرگی در شرف انجام است. تولیدات فنی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تمام تولیدات تمام دانشگاه‌های کل کشور بیشتر است و در مسایل دیگر مانند دارو هم افتخارات ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه خطاب به خیرین گفت: خدا به شما خیرین توفیق دهد، خدا هر کسی را لایق نمی‌داند که بخواهد او را در درگاه خودش دعوت کند. اینکه در امر‌ خیر قدم برمی‌دارد بدانید که خدا به شما نظر دارد. این را قدر بدانید و ادامه دهید.

وی افزود: گرفتاری‌ها زیاد است و مشاهده آسیب‌های اجتماعی همه ما را ناراحت می‌کند. باید تلاش کنیم تا خیانت‌‌ها مانند تحریم‌ها و سوءمدیریت‌ها را خنثی کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم.

آیت‌الله جمشیدی: کسی که درد و رنج مردم را بردارد فقیر نمی‌شوند

آیت‌الله جمشیدی، رئیس هیئت امنای مجمع خیرین حوزه‌های علمیه کشور دیگر سخنران این مراسم بود که در آن بیان کرد: خدا مسابقه را تشویق نکرده در روایات هم نیامده؛ اما در جاهایی تصریح شده و در قرآن کلمه «سابقوا» را داریم. در مورد مال و فرزند هم آنها را زینت حیات دنیا نامیده است. اگر فرزندان را جوری تربیت کنیم که باقیات صالحات شوند، برای ما باقی می‌ماند.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند؛ به دیدن ما بیایید و اگر نتوانستید به دیدن شیعیان ما بروید. در راه ما پول خرج کنید (در حالیکه نیاز به پول ما نداشتند و می‌خواستند پول ما را طاهر کنند) اگر نتوانستید ‌‌در راه ما پول خرج کنید، در راه شیعیان ما خرج کنید.

آیت‌الله جمشیدی ادامه داد: کسانی که در راه خیر هستند هم راه را اشتباه نمی‌روند و اینکه در راه نمی‌مانند. با این اندیشه باید در مسابقه مغفرت الهی شرکت کرد و شما پزشکان و خیرین عمر خود را در این راه صرف کردید.

وی ادامه داد: بزرگی می‌فرمود؛ بعضی انسان‌ها فقیر نمی‌شوند و یکی از آنها پزشکان هستند؛‌ زیرا خدا به این انسان‌های بزرگ در همین دنیا تمکن نسبی می‌دهد چون درد و رنج ‌را از مردم برمی‌دارند. اولین اثر بعضی این کارها این است که به ‌زندگی ایشان برکت می‌دهد.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین حوزه‌های علمیه کشور افزود: بعضی کارها، شکرانه بعضی کارهای دیگر است. آنچه در مجموعه روایات فهمیده می‌شود این است که در سفر ما به سمت آخرت، به توشه احتیاج داریم. توصیه شده هر کاری که پیش آمد ولو کوچک بود آن را حقیر نشمارید شاید رضایت الهی در آن باشد و قطعاً درد را از دیگران برداشتن یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: از زمان آشنایی‌ من با بیمارستان شریعتی، راهروها همیشه شلوغ و مراجعه کنندگان از سراسر کشور بودند و این بیمارستان برای قشر عموماً محروم است.

وی افزود: با اقشار و خیرین ارتباط داشته‌ام و به همت خواهران فقط ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور ساخته شد. در جریان این فعالیت‌ها با پزشکان زیادی در سراسر کشور برخورد داشتم که بیمارستان شریعتی را به‌عنوان مرجع می‌شناسند.‌از طرفی محرومین نگاه خاصی به این بیمارستان دارند چون هزینه‌های درمانی در اینجا پایین است.

آیت‌الله جمشیدی در پایان گفت: شُکر این سلامتی که خدا به ما، خانواده ما و فرزندان ما داده این است که در این خیر‌ همت داشته باشیم.

وی ادامه داد: این کشور راه خودش را پیدا کرده و جلو می‌رود و این انقلاب پشتوانه دارد و ریشه دارد. پشتوانه این انقلاب شهدای جنگ تحمیلی هستند که خالصانه جان خود را برای این کشور و انقلاب فدا کردند. این پشتوانه‌ها هوای‌ درخت انقلاب را دارند و ریشه آن محسوب می‌شوند و هیچ قدرتی نمی‌تواند علیه ما کاری کند، البته باید منطق هم داشته باشیم.

بوربور: کار خیر باید نظام‌مند باشد

حبیب‌الله بوربور، رئیس مجمع خیرین کشور در نخستین مجمع عمومی خیرین بیمارستان شریعتی، ضمن بیان سخنانی پیشرفت‌ها و شرایط کشور را به دلیل وجود نظام دانست و گفت: وجود نظام با وجود این همه بی‌تدبیری و انحراف به خاطر وجود ولایت است و به این نعمت است که امنیت داریم.

وی با قدردانی از دکتر جمشیدی ، رئیس بیمارستان شریعتی و حسن حمزه زاده، برگزار کننده این مجمع عمومی که به گفته بوریور، مشکلات بیمارستان را به خوبی به تصویر کشیده‌اند، انجام کار خیر را امری دانست که توسط خداوند در ذات تمام مخلوقات خدا نهادینه شده است. وی افزود: انسان اشرف مخلوقات است و این طبیعی است که هر کسی کار خیر می کند اول خودش لذت می‌برد و ثانیاً اینکه باید کار خیر نظام‌مندی پیدا کند.

وی در ادامه با تشریح چگونگی اجرای طرح تشکیل مجامع خیری در بیمارستان‌های کشور گفت: در جلسه با وزیر اسبق بهداشت و جمعی که برای این امر دعوت شده بودند، تاکید کردم؛ هر بیمارستانی اگر یک هیئت امنا و یک مجموعه خیرین داشته باشد می‌تواند مشکلات خود را حل کند. اینکه در ۳۰ استان کشور ۳۰ اداره ایجاد کنید، کاری از پیش نمی‌رود و حالت اداری پیدا می‌کند. بعد این پیشنهاد که طرح آن در وزارت بهداشت هم بود از سوی وزیر وقت آقای دکتر هاشمی بخشنامه شد و نیمی از بیمارستان‌های کشور که ۲۵۰ بیمارستان بود، مجمع خیرین خود را راه‌اندازی کردند. متأسفانه بعد از تغییر وزیر بهداشت، برخی از این مجامع برچیده شدند اما باز هم بعضی دیگر ایجاد شدند و الان ۲۰۰ بیمارستان مجمع خیرین کشور دارند. این مجتمع‌ها می‌توانند مشکلات مربوط به بیمارستان خود را برطرف کنند.

وی تأکید کرد: بسیاری از پس هزینه‌های درمان برنمی‌آیند و باید این مجمع‌های خیری به آنها کمک کنند. همچنین بسیاری از مشکلات سخت‌افزاری و مربوط به تجهیزات بیمارستان‌ها را می‌توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مرتفع کرد. برای اسکان همراهان بیماران شهرستانی هم می‌توان علاوه بر احداث همراه‌سرا، از ظرفیت هتل‌داران و هتل‌سازان بخش خصوصی استفاده کرد. استفاده از بخش خصوصی علاوه بر کاستن از هزینه‌های مراجعه‌کنندگان و بیمارستان، فوایدی هم برای سرمایه‌گذاران دارد.

رئیس مجمع خیرین کشور سپس با اعلام خبری گفت: با همکاری و همت فراکسیونی که در مجلس ایجاد کردیم و سفارش‌هایی که داشتیم ۵ هزار میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج اختصاص داده شد. این مصوبه امروز از سوی دولت ابلاغ شده و به این ترتیب بسیاری از مشکلات بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج رفع می‌شود.

اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین بیمارستان شریعتی مشخص شدند

در پایان مراسم، مجمع خیرین بیمارستان شریعتی علاوه بر اعلام موجودیت، اعضای هیئت مدیره خود را شناخت.

بر اساس آرای شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی، حسن‌حمزه‌زاده، محمودرضا جمشیدی، محمدعلی روحی‌فرد، احمد خاقانی‌پور، اشکان تقی‌پور، نازک فردوس و محمدکاظم شاه‌حسینی به ترتیب با بیشترین آرای کسب شده به‌عنوان اعضای نخستین هیئت مدیره مجمع خیرین بیمارستان شریعتی انتخاب شدند. همچنین آقایان علی‌نقی تنعمی و مجید خلیلی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

بر اساس انتخابات انجام شده نادر ریاحی و احمد حیدری به عنوان بازرس اصلی و احمد مهدی سلطانی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

در پایان گفتنی است هیات مدیره در اولین نشست خود مدیرعامل و رییس و نایب رییس و خزانه‌دار را انتخاب خواهند کرد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=5121

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند