حبیب‌الله بوربور خبر داد: تهیه پیش‌نویس قانون جامع خیریه‌ها کلید خورد

03:007970

حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره به آخرین نشست فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه از تهیه پیش‌نویس قانون جامع خیریه‌ها خبر داد. 

دویست و هفتمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور، چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه، محمدرضا کارگری، نایب‌رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، ضمن تبریک ایام مبارک ربیع‌الاول، از همه اعضا به خاطر حضور در مراسم‌های ترحیم همسرش تشکر و قدردانی کرد. وی همچنین درگذشت همسر اخوی مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور را تسلیت گفت و از حاضران خواست برای روح دو بانوی تازه در گذشته فاتحه‌ای قرائت کنند.

سپس مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، گزارشی از جلسه فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه که در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، ارایه کرد.

وی گفت: روز یکشنبه به دعوت مهندس سنگدوینی، رییس فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه به همراه آقایان دکتر جمشیدی و حمزه‌زاده در جلسه مشترکی که با حضور آقایان دکتر رضاخواه، نایب رییس و دکتر بندپی، دبیر مجمع خیرین و امور خیریه و نمایندگان اداره قوانین مجلس و مرکز پژوهش‌ها در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، شرکت کردیم. در این نشست که برکات زیادی داشت، مقرر شد مهمترین مسایل و مشکلات خیرین و خیریه‌ها در قالب دو برنامه بلند و کوتاه مدت در دستور کار هیات رییسه مجمع خیرین و امور خیریه قرار گیرد.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در تبیین این دو برنامه گفت: بر اساس گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اخیرا منتشر کرده است، آخرین قوانین مصوب در خصوص خیریه‌ها به ۸۰ سال پیش بازمی‌گردد که با توجه به پیشرفت کارهای خیریه‌ها در حوزه‌های مختلف نیازمند بازنگری قوانین این حوزه هستیم. وی افزود: در چند سال گذشته چهار طرح و لایحه در خصوص خیریه‌ها در مجلس مطرح شده است که هرکدام از منظری برخی از مشکلات و مسایل خیریه‌ها را عنوان کرده است و متاسفانه هیچکدام جامع و مانع نیستند. با بررسی‌های انجام شده در مجلس شورای اسلامی، سه تا از این طرح‌ها از دستور کار خارج شده و چهارمی، هم‌اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد. در این نشست، مقرر شد با حضور نمایندگانی از مجمع خیرین کشور (آقایان دکتر جمشیدی و ریاحی) و همچنین مرکز پژوهش‌ها و اداره قوانین و فراکسیون، در قالب یک کار عمیق و ریشه‌ای طرحی کامل و جامع در خصوص قوانین و مقررات اقدامات خیرین و خیریه‌ها تهیه و تدوین شود.

بوربور در ادامه افزود: اما برای این‌که مشکل مالیات و هزینه‌های سربار خیرین حل شود، مقرر شد در کوتاه مدت و حداکثر تا پایان سال جاری طرحی با محوریت همین موضوع تهیه شود و به مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

در ادامه جلسه هیات مدیره وارد دستور جلسه شد و هریک از حاضران در خصوص موارد مطرح شده در دستور جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3229

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند