حضور فعال اعضای مجمع خیرین کشور در کمیته‌های تخصصی مجمع ملی مشارکت‌های مردمی

04:028900

یکصد و هفتاد و سومین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور با حضور اکثریت اعضای هیات مدیره، دهم دی ماه ۱۳۹۹ در محل پژوهشکده نوآوری‌های حقوقی تشکیل شد.

اهم مطالب مطرح شده در این نشست:

مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور: با توجه به تشکیل مجمع ملی مشارکت‌های مردمی و نظر به این‌که یکی از وظایف اصلی این مجمع تهیه و یکپارچه‌سازی بانک اطلاعاتی نیازمندان و خدمت‌گیرندگان است، مجمع خیرین کشور جهت پرهیز از موازی‌کاری، این کار را در مجمع ملی مشارکت‌های مردمی پیگیری خواهد کرد و بیش‌تر نقش نظارتی خواهد داشت.

در رابطه با توسعه شعب مجمع سه راه وجود دارد: ۱ . ادامه روند قبلی با همکاری هلال احمر ؛ ۲. از طریق شعباتی که مجمع ملی مشارکت‌های مردمی در کلیه استان‌ها و شهرهای کشور ایجاد خواهد کرد. ۳. سایر نهادهایی که در این رابطه اعلام آمادگی کرده‌اند. البته با توجه به تفاهم‌نامه جدید با هلال احمر که در کمیسیون تخصصی این نهاد در حال بررسی است، این موضوع به زمان اعلام نهایی تصمیم هلال‌احمر موکول شد.

حضور فعال و موثر اعضای مجمع در کمیته‌های تخصصی مجمع ملی مشارکت‌های مردمی، از تاکیدات مهندس بوربور بود.

همچنین در رابطه با ایجاد مجمع خیرین اصناف، با توجه به پیگیری‌های مکرر گذشته و ارجاع این امر به مجمع خیرین استان تهران، مقرر شد که کماکان این موضوع توسط آقای فرهادی پیگیری شود تا به انجام برسد و خانم دکتر کاوه در این رابطه پیگیر باشد.

حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور: در راستای تقویت ارتباطات مردمی و ترویج و انتشار بهینه اخبار اقدامات نیک‌اندیشانه نیکوکاران و خیرین، پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع خیرین کشور با امکانات جدید روزآمد شده و نمونه جدید آن هم‌اکنون به همان نشانی‌ MKHK.IR در دسترس عموم علاقمندان قرار گرفته‌است.

در نمونه جدید، امکانی ایجاد شده‌است که اقدامات نمایندگی‌های استانی هم در قالب «خبر» و «اخبار استان‌ها» منتشر شود و هم بخشی از امکانات سایت به‌عنوان بخش استانی در اختیار روابط عمومی‌های استان‌ها قرار گیرد تا اخبار و اطلاعات خود را در قالب خبر، عکس فیلم و پادکست منتشر کنند.

حمزه‌زاده در ادامه از همکارانش در استان‌ها خواست با بارگذاری اخبار و گزارش‌ها در سایت از این امکان ایجادشده در جهت ترویج اخبار خیر  استفاده کنند، همچنین به گسترش همه‌جانبه مجمع خیرین کشور در سراسر کشور یاری رسانند و مهمترین استراتژی مجمع خیرین کشور را که «شبکه‌سازی و توسعه شبکه خیر در کشور» است، محقق نمایند.

مدیر عامل مجمع خیرین کشور در پایان ساختار پیشنهادی‌اش را برای دفتر مجمع مطرح کرد که به تصویب اعضاء رسید.

دکتر علیرضاجمشیدی، رییس کمیسیون حقوقی مجمع خیرین کشور: با توجه به دعوت مجمع خیرین کشور از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، ایشان اظهار تمایل کرده‌اند که در یکی از جلسات مجمع شرکت نمایند.

پس از اعلام دکتر جمشیدی مقرر شد برای حضور در اولین جلسه آتی مجمع از دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دعوت به عمل آید و کلیه پیشنهادات مجمع به ایشان در آن نشست مطرح شود. از جمله: ایجاد مجدد معاونت اجتماعی و تقویت دفتر امور خیرین، پیگیری تکمیل تشکیل مجامع خیریه در مابقی بیمارستان‌های دولتی، طرح جامع آزادسازی فضای فیزیکی بیمارستان‌ها از وسایل و لوازم و امکانات پزشکی بلااستفاده و …

پرویز زارعی، بازرس هیات مدیره: در بحث ایجاد بانک اطلاعاتی خدمت‌گیرندگان توسط مجمع ملی خانواده، با توجه به جایگاه ویژه مجمع خیرین کشور در امور خیرین و موسسات خیریه، همکاری لازم صورت پذیرد.

دکتر خدیجه نی‌زاری، رییس کمیسیون بانوان و مشاور رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور: کارگروه بانوان مجمع خیرین کشور کمافی‌السابق در حال جذب مشارکت‌های بانوان نیکوکار و انجام اقدامات خیرخواهانه در حوزه‌های مختلف است. در خصوص توسعه شعب پیشنهاد من این است تا زمان شکل‌گیری کامل مجمع ملی مشارکت‌های مردمی، از طریق تعامل و همکاری با هلال احمر اقدام شود.

اشکان تقی‌پور، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور: نظر به اینکه خوشبختانه در حال حاضر حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مهمی به وقوع نپیوسته و هلال احمر از این نظر فرصت خدمت‌رسانی بیشتر در سایر امور دارد، پیشنهاد من هم ادامه همکاری با این نهاد است. مضافاً اینکه سازمان بهزیستی کشور نیز با اشتیاق زیاد تمایل به همکاری در این رابطه دارد.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2123

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند