سنگدوینی: رئیس جمهور از ظرفیت خَیرین و سرمایه‌گذارها در استان‌ها استفاده کند

06:556890

دومین جشنواره یکصد واحد مشتری مدار عصر روز دوشنبه ۲۲ آذر با حضور برترین شرکت های مشتری مدار با تمرکز بر نیروی انسانی، با هدف تولید انبوه کالا و خدمات، برای جذب واعتماد مشتری در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد. « رمضانعلی سنگدوینی»، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ، در این جشنواره گفت : رئیس جمهور می بایست‌ از ظرفیت خیرین و سرمایه گذارها در استانها بهره برده و مسیر را هموار تر کنند و این مسیر می تواند کشور را آباد کند.

« رمضانعلی سنگدوینی»، نماینده مردم گرگان و آق قلا و رئیس  فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس شورای اسلامی ، در این جشنواره گفت : ما ایرانی ها معروف به اخلاق مداری هستیم. مشتری مداری یعنی جذب مردم و طبق سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی رهبر انقلاب اسلامی، می بایست کار را  به مردم واگذار کنیم.

وی افزود:  ما نیروهای کار با استعدادی در کشور داریم که به خاطر بی توجهی، از کشور خارج می شوند. مساله مهم کشور ما ، معیشت و اشتغال است که با کمک کارآفرینان قابل حل است. شرایط کشور ایجاب می کند سرمایه گذار وارد کنیم تا کشور را نجات دهند.

رئیس  فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس ادامه داد : چرا مسیر کارآفرینان را سخت می کنیم که ادامه ندهند ؟ کارآفرینانی در خارج  از کشور داریم که در صورت تسهیل و برداشتن موانع حاضرند در مسیر اشتغال زایی حرکت کنند. رئیس جمهور می بایست‌ از ظرفیت خیرین و سرمایه گذارها در استانها بهره برده و مسیر را هموار تر کنند و این مسیر می تواند کشور را آباد کند.

ایجاد تسهیلات صادراتی و تخفیفات مالیاتی برای تولیدکنندگان برتر با حمایت دستگاه قضا و مجلس

« ایمان مصدری »، دبیرعلمی این جشنواره گفت: در این جشنواره که  با همکاری علمی سازمان متخصصین و مدیران ایران اتفاق افتاد، از بین ۴۰۰ شرکت در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی در کل کشور، پس از ارزیابی دقیق هیات داوران ، یکصد مجموعه بعنوان واحد مشتری مدار معرفی و از آنان تقدیر بعمل آمد‌.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در حوزه صادرات، برای این شرکت ها تسهیلات صادراتی ایجاد کنیم و تخفیفات مالیاتی نیز با حمایت دستگاه قضا و مجلس اخذ کنیم.

از مجموعه هایی که چراغ تولید کشور را در شرایط تحریمی زنده نگاه داشتند تقدیر کردیم

« مازیار زارع » ، دبیر اجرایی دومین جشنواره سراسری یکصد واحد مشتری مدار نیز گفت: در دومین تجربه برگزاری این جشنواره، موضوع حمایت از شرکت هایی که بالاترین ضریب موفقیت در حوزه مشتری مداری  را ملاک عمل خود قرار دادند،  ملاک انتخاب قرار دادیم.

وی تصریح کرد: در این جشنواره شرکت هایی که توانستند در شرایط تحریمی، چرخه تولیدی و اقتصادی کشور را زنده نگه دارند انتخاب کردیم و با توجه به طرح های حمایتی  ای که برای تولیدکنندگان در مجلس مطرح شده، از مقامات کشوری درخواست کردیم حامی ما در این جشنواره باشند.

زارع خاطرنشان کرد: سال گذشته سامانه ارزیابی راه اندازی شد و با همکاری ۱۴ نفر از مقامات دانشگاهی و هیات علمی، ۲۰۰ مجموعه از کل کشور در سامانه ارزیابی بارگذاری شدند و بر حسب امتیاز به دست آورده،در نهایت رتبه بندی و برگزیده شدند‌.

بخش خصوصی برای ادامه حیات نیاز به فضای باز، فارغ از بوروکراسی اداری دست پاگیر دارد

« دامون عبدلی» مدیر عامل یکی از شرکت های کارآفرین در زمینه تجهیزات دیتا سنتر در این جشنواره گفت: شرکت ما توانست به تجهیزات دیتا سنتر یکی از کارخانجات که چندی قبل به آن حمله شده بود، ظرف سه ساعت، مشکل این کارخانه را مرتفع کند  و نگذارد چرخ تولید کشور متوقف شود. رسالت ما این است که کارخانه ای تولید کنیم که تجهیزات دیتا سنتر را داخل تولید کنیم( تجهیزات دیتا سنتر در بانک ها و بیمارستانها کاربرد فراوانی دارد) احداث کارخانه ای که با بهره گیری از علوم روز دنیا از ورود تجهیزات دیتاسنتری به کشور بی نیاز شود.

و ی افزود : درخواستم این است که طبق اصل ۴۴ اگر قرار باشد که شرکت های نوپا سرپا بمانند،  به جای  دست و پا زدن در بوروکراسی اداری و تلاش برای حفظ بقا به بخش خصوصی برای ادامه حیات فضای باز کمک شود.

نظام صدور مجوزها در مجلس حذف و کسب و کار تسهیل می شود

« علی اصغر عنابستانی» ، رییس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این جشنواره به موضوع چالش های کسب و کار پرداخت و گفت: ساختار  کسب و کار در کشور ما مجوز محور است و بسیاری از کشورها از این مرحله عبور کردند. متأسفانه کارآفرینان در کشور ما یک سال در سیستم اداری معطل می مانند؛این زمان یعنی افزایش رانت و افزایش قیمت تمام شده کالا ، قوانین زیادی نوشتیم، بخش زیادی از قانون رفع موانع تولید، اجرای نشده است؛ کاری که در مجلس قانونگذاری شد «قانون تسهیل صدور مجوزهاست» که در مرحله نهایی شدن است و  این مشکل برای همیشه ریشه ای برطرف می شود.

وی همچنین به چالش حقوق و دستمزد اشاره کرد و گفت: اگر باور داریم که می بایست اقتصاد را به مردم واگذار کنیم، چرا تولید کننده باید مالیات بدهد و افرادی که در کشور سرمایه راکت مانند سکه ، خانه و زمین خرید و فروش می کنند مالیات نمی دهند.

این نماینده مجلس تصریح : باید تولید را از مالیات جدا کنیم، چرا بانک ها در کشور  بنگاهداری و پروژه داری می کنند؟. بانکداری اجازه رقابت به کسی نمی دهد و نظام بانکی می بایست اصلاح شود. نظام صادراتی و گمرکی باید اصلاح شود؛ ما در مجلس همه همت مان را گذاشتیم، ساختاری شکل بگیرد که کار به مردم واگذار شود. مردم فقط برای روز انتخابات نیستند.  مردم بهترین امانتداران برای کشورند.

ورود لوازم خانگی قاچاق؛  همچنان تولیدکنندگان این حوزه را تهدید می کند

« عباس ابهری»، مدیر اجرایی یکی از شرکت های صنایع الکتریکی کشور، بعنوان یکی از برگزیدگان این جشنواره افزود: بعنوان یکی از شرکت های پیشرو و تولیدکننده لوازم خانگی کوچک و لوازم آشپزخانه با قدمتی بیش از نیم قرن سابقه در کشور فعالیت داریم.

وی ادامه داد: این دومین بار است که بعنوان یکی از صد شرکت برتر در حوزه  تکریم مشتری مداری انتخاب شدیم و خوشحالیم که برای دومین بار این مقام را کسب کردیم.

ابهری به یکی از دغدغه هایش در بحث تولید اشاره کرد و گفت: بعد از تولید، حمایت و توجه به مشتری پس از خرید کالا مهمترین دغدغه مجموعه ماست. این مجموعه با ایجاد یک شبکه گسترده خدمات پس از فروش در سراسر کشور توانسته  پاسخگوی نیازهای مشتریان در بحث خدمات پس از فروش پس از خرید محصول باشد.

وی همچنین به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری درخصوص توجه به لوازم خانگی و ممانعت از ورود لوازم خانگی وارداتی به کشور اشاره کرد و افزود: در این حوزه همچنان با معضل ورود لوازم خانگی قاچاق به بازار روبرو هستیم که ما را تهدید می کند. متاسفانه کالاهایی که از راه قاچاق وارد می شوند، بدون کیفیت و با قیمت تمام شده غیر رقابتی است که تهدید بزرگی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است و از مسئولان درخواست داریم به نحو مطلوبی از ورود آن ممانعت بعمل آورند.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3673

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند