قلب تپنده مجمع این‌بار در یزد به کار افتاد

07:001.0K0

🔴 تا ساعتی دیگر قلب تپنده مجمع در یزد به کار می‌افتد

این‌بار قرعه به نام یزد (نخستین شهر ایرانی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته) افتاده و حتی گرمای هوا نیز نمی‌تواند این قرعه را جابه‌جا کند.

با این‌که نشست ما در یزد ساعت ۶ بعد از ظهر انجام می‌شود، اما پرواز ما به سمت یزد ساعت ۱۰ صبح است. برای این‌که این‌روزها آخرین پرواز به یزد و برگشت از آن همین ساعت است و تا شب و خنک شدن هوا پروازی انجام نمی‌شود.

این مجال کافی است تا نشستی داشته باشیم با دوستان هلال احمری که مقدمات این انتخابات را فراهم کرده‌اند و دستمریزادی بگوییم به آن‌ها.

🔻این‌بار هم به رسم همیشه مهندس بوربور، رییس هیت مدیره مجمع خیرین کشور همراه خود یک نفر حقوقی دارد(نادر ریاحی، عضو کمیسیون حقوقی مجمع) یک نفر رسانه‌ای(مدیر روابط عمومی مجمع) و یک نفر از سازمان داوطلبان هلال احمر(امیر روح‌نواز، معاون داوطلبان هلال احمر).

🔻ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه است که به یزد می‌رسیم. به هر استان که می‌رویم استقبال را پرشورتر از قبلی‌ها می بینیم. وقتی هم در ذهنمان مرور می‌کنیم به هر نام می‌رسیم می‌گوییم اینجا بهتر برگزار شد. به‌هرحال سخت است که بخواهیم بگوییم در کدامین شهر و استان موفق‌تر بوده‌ایم. این حس و حالی است که هریک از ما چهار نفر داریم.

می‌رویم تا دهمین استان را هم تجربه کنیم. شاید «تاپ تن» نمایندگی‌های مجمع، یزد باشد!

🔻در باره یزد بدانیم:

یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز ایتالیا است.

شهرستان یزد در دره ای وسیع و خشک و محصور بین رشته کوههای شیرکوه و خرانق قـرار گـرفته اسـت. شهر یزد به «دارالعباده»، «شهر بادگیرها» و «شهر دوچرخه‌ها» معروف است. شعار معروف آن: «دیار قنات و قنوت و قناعت» است.

یزد یکی از کم بارش ترین شهرهای ایران است. به طوری که بارها در آمار و اخبار، بارش این شهر پائین ترین میزان در کشور اعلام شده است. میزان بارش باران به طور متوسط سالیانه ۶۱/۰۲ میلی متر می باشد.

و اما آنچه که بیشتر به کار ما مربوط می‌شود این است که در استان یزد حدود ۹۵۰ موسسه خیریه بزرگ و کوچک مشغول به فعالیت هستند.

🔻دکتر محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل هلال احمر استان یزد:

ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضران محترم در مجلس باید عرض کنم که بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین مجمع خیرین کشور و سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در تشکیل نمایندگی‌های استانی مجمع خیرین کشور، دبیری این تشکل استانی به هلال احمر استان سپرده شده است.

تجربه بسیار خوبی در حوزه کمک به سیل‌زدگان در فهرست اقدامات هلال احمر ثبت شده است که بسیار مفید است و این ظرفیت می‌تواند در کنار توان خیرین در مجمع خیرین کشور منشاء اقدامات بزرگی شود.

ما در هلال احمر اعتقاد داریم سازمان داوطلبان پلی است بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان. ان‌شاءالله این شعار سرلوحه اقدامات مشترک ما با مجمع خیرین کشور قرار گیرد در مجمع خیرین استان یزد.

🔻مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور:

مهندس حبیب‌الله بوربور در ابتدای سخنانش ضمن تبریک عید غدیر و قربان به تاریخچه کارهای خیر از ۲۲ سال پیش تا امروز اشاره کرد: «در زمانی که مدارس کشور ۴ تا ۵ نوبته بود و ۱۹ میلیون و هشتصد هزار نفر دانش‌آموز داشتیم، در کسوت رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، گزارشی از این معضل آموزشی را خدمت مقام معظم رهبری ارایه کردم. ایشان فرمودند به مردم رجوع کنید و همین فرمایش به تاسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور انجامید.

بعدها مجامع خیری دیگر در کشور راه‌اندازی شد که جمع ما نیز در راه‌اندازی تعدادی از آنها حضور داشت، مانند انجمن خیرین مسکن‌ساز، جامعه خیرین حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه خیرین حامی معلولان و … تا اینکه سه سال قبل مجمع خیرین کشور را با همراهی بنیادها و مجامع خیری بزرگ ملی و جمعی از خیرین به‌نام کشور راه‌اندازی کردیم.»

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در بخش دوم سخنانش گفت: «امروز مجمع خیرین کشوربه عنوان نماینده مجامع خیری کشور در جلسات شورای اجتماعی کشور عضویت دارد و مصوبات این شورا در حکم مصوبات هیات دولت است و این ظرفیت خوبی است که ما مسایل و مشکلات مجامع خیری کشور را در این شورا پیگیری کنیم.

امروز مجمع خیرین کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مامور تشکیل مجمع ملی خانواده است که قرار است با تشکیل این مجمع اقدامات خوبی در حوزه خانواده سامان گیرد.»

مهندس بوربور در ادامه به تشکیل نمایندگی های مجمع خیرین کشور اشاره کرد: «امروز که من خدمت شما هستم دهمین نمایندگی مجمع خیرین کشور راه‌اندازی می‌شود و پیش از این در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، قزوین، هرمزگان، کردستان، کرمان و گلستان این نمایندگی‌ها ایجاد شده است.»

پایان بخش سخنان عضو شورای اجتماعی کشور، اشاره به انگیزه تشکیل مجمع خیرین کشور بود: «کار ما در مجمع خیرین کشور ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در انجام خیر در مواقع عادی از یک طرف و مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله از طرف دیگر است.»

🔻 محمد علی طالبی، استاندار یزد:

محمدعلی طالبی، استاندار یزد سخنانش را با خیرمقدم با حاضران و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور آغاز کرد. مطلع سخنان استاندار یزد استفاده بهینه از سرمایه‌های اجتماعی بود. وی با اشاره به‌این‌که شهر یزد و مردم یزد با اقدامات خیر و نیکوکاری عجین است گفت: بسیاری از ابنیه عمومی یزد را خیرین و نیکوکاران احداث کرده‌اند و اینجانب به عنوان نماینده دولت در استان این وعده را به نیکوکاران و خیرین می‌دهم که تسهیل‌گر امور اداری تشکیل مجامع خیری باشم.

♦️ پس از سخنرانی‌ها انتخابات اعضای هیات امنا شروع شد. برای این‌منظور از میان کسانی که کاندیدای هیات امنا نبودند، ۴ نفر انتخاب شدند تا بر نحوه انتخابات نظارت کنند. این ۴ نفر عبارتند از: صالح جوکار، رییس، محمد فنایی و جواد میرزایی به عنوان ناظر و دکتر بشارتی به عنوان منشی هیات رییسه.

سپس جلسه شور و حال انتخاباتی پیدا کرد و مقرر شد از میان ۵۲ نفر کاندیدای هیات امنا، ۲۱ نفر با آرای حاضران انتخاب شوند.

کار شماش آرا تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه طول کشید. سرانجام نتایج انتخابات مجمع خیرین استان یزد به شرح ذیل اعلام شد.

🔴 اعضای هیات امنای مجمع خیرین استان یزد به ترتیب آراء عبارتند از:

رضا راعی، سیدعلی اصغر میروکیلی، مهدی بندگار، نصرالله شریف‌فرد، محمدمهدی فرهنگ‌دوست، محسن ابوترابی، مهدی خاوری، رقیه کفیل‌الناس، علی‌اصغر دهقان، محمدرضا حق‌شناس، محمدصادق نیکونژاد، محمدرضا منتظری، زهره اخباریه، محمدجواد شاکر اردکانی، محمدرضا بهشتی، محمدحسن نجفی، محمد زاده‌رحمانی، محمد پروانه، حسین حداد، محمدفاضل یوسفی و ابوالقاسم محی‌الدینی.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=1775

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند