مدافعان سلامت، آماده غربالگری دانش آموزان پیشوای ورامین و آموزش و پرورش منطقه ۲۱ تهران

03:004660

جلسه ستاد اجرایی نذر تخصص به ریاست مهندس حبیب الله بوربور رئیس مجمع خیرین کشور  برگزار و جهت اجرایی شدن غربالگری دانش آموزان پیشوای ورامین و آموزش و پرورش منطقه ۲۱ تهران بصورت آزمایشی همزمان با آغاز سال تحصیلی برنامه ریزیهای لازم بعمل آمد.

در ابتدای این نشست مهندس بوربور ضمن عرض تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی علۑ الخصوص پزشکان حاضر در جلسه، در سخنانی با تشکر از  حاضرین در نشست ابراز داشت: خوشحالم نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مجمع خیرین ، گروههای جهادی ، سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، موسسه دکتر نکست و شهرداری تهران این چنین پای کار آمده اند و امیدوارم وزارت آموزش و پرورش با توجه تفاهم نامه فیمابین مجمع خیرین کشور با وزیر محترم حضور فعالانه تری داشته باشند.

مهندس بوربور با اشاره به ملی بودن طرح غربالگری ۱۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور، سنجش و شناسایی بیماران صعب العلاج را راهی مناسب برای کاهش هزینه های درمانی بعدی بر کشور دانست و افزود: همیشه پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد و باید با اهتمام ویژه این طرح را به سر منزل مقصود برسانیم تا فردا، جوانانی سالم و قوی سکان مدیریت کشور را به دست بگیرند.

رئیس مجمع خیرین کشور با اشاره به اینکه عدم شناسایی دانش آموزان در این مرحله جفا به نسل آینده است بیان داشت: اگر سریع موضوع را مدیریت نکنیم در آینده به جای اینکه جوانان تندرست مراقب والدینشان باشند خودشان محتاج مراقبت دیگران خواهند بود.

در ادامه افراد حاضر در جلسه گزارشی از فعالیتهای انجام شده و برنامه های پیش رو را ارائه و در خصوص آنها بحث و تبادل نظر بعمل آمد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=5674

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند