هشدار رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور؛ قبل از این‌که بحران پیری کشور را زمین‌گیر کند باید آن‌را چاره کنیم

05:008190

دویست و نهمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور، صبح روز چهارشنبه ۱۲ ابان ۱۴۰۰ برگزار شد.
اولین دستور جلسه این نشست به مانند چند جلسه گذشته، بحث و تبادل نظر در خصوص بانک زمان بود.

در این نشست، ابتدا مهندس حبیبالله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره به دغدغه این روزهای مجمع خیرین کشور در خصوص پیرتر شدن جمعیت ایران گفت: قبل از اینکه بحران پیری کشور را زمینگیر کند باید آن را چاره کنیم. بدون شک در این شرایط لازم است برای قشر سالمند و ارائه خدمات هر چه بهتر به این قشر برنامهریزی شود. سالمندان نیازمند دریافت خدماتی از قبیل خدمات رفاهی، درمانی، تغذیه و در بسیاری از مواقع نگهداری هستند.

 از این روست که بانک زمان در دستور کار مجمع خیرین کشور قرار دارد و من از اعضای کارگروه بانک زمان خواستهام به طور ممتد و هفتگی این بحث را دنبال کنند.

در ادامه حسن حمزهزاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور توضیحاتی در خصوص نشست مجازی اعضای کارگروه بانک زمان با حضور دکتر زهرا ریاضی، دکتر پرویز زارعی و دکتر علی دباغ، عضو هیات مدیره شورای عالی نظام پزشکی کشور ارایه کرد.

وی گفت: در کنار اقداماتی که برای راهاندازی بانک زمان در مجموعه حاج آقا شاهحسینی انجام میشود، ما این طرح را در حوزه اقدامات خیرخواهانه با مجموعه سازمان بسیج و مساجد و سازمان بازنشستگان آموزش و پرورش پیگیری میکنیم. به طور همزمان هم همه تجربیات گذشته و حال را بررسی مینماییم. یکی از کارهای خوب که الان به دلایلی متوقف شده است، تجربه خوب موسساتی مثل «خط زندگی» است.

وی افزود: موسسه خط زندگی توانسته است در طول دوره فعالیتش بیش از یکصدهزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.  این موسسه توانست در طول فعالیتش با خط ارتباطی ۴۳۲۷ پل ارتباطی بین سالمندان و خدمات دهندگان باشد. به طوری که آنها با یک تماس میتوانستند خدمات توانبخشی، تخصصی و درمانی را از یک نهاد حمایتی در عرض چند دقیقه دریافت کنند.

حمزهزاده در پایان افزود: در جلسه مجازی کارگروه بانک زمان که برقرار شد، خانم دکتر ریاضی ما را با این موسسه و امکانات سختافزار و نرمافزارش آشنا کرد و از طرفی متوجه شدیم که ایشان در این موسسه یکی از اعضای موثر هیات مدیره هستند و میتوانند توضیحات من را تکمیل کنند.

سپس دکتر زهرا ریاضی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه اتکا به نیروی فناوری و قدرت شبکهسازی باعث گسترش خدمات «خط زندگی» برای تحت پوشش قرار دادن سالمندان شد، بیان کرد: «البته فعالیتهای ما در خط زندگی تنها محدود به سالمندان نمیشد، بلکه به معلولان و جانبازان و در مواردی حتی به برخی از کودکان هم خدماتی ارائه میدادیم. داوطلبانی هم به صورت فعال با ما همکاری میکردند که در برخی از موارد برای کمک به سالمند، رایگان خدماتی را انجام میدادند.

دکتر ریاضی افزود: من به واسطه حضورم در این موسسه میتوانم با دستاندرکاران این موسسه مذاکره کنم تا امکانات لجستیک و سختافزار و نرمافزاراین مجموعه را در اختیار تیم بانک زمان مجمع خیرین کشور قرار دهند.

در ادامه هر یک از اعضای هیات مدیره نظرات خود را ابراز کردند و در نهایت مقرر شد در کنار اقدامات دیگر در راهاندازی بانک زمان، این امکان نیز مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.

تقدیر و تشکر از  دکتر وحید قبادی دانا، رییس سابق سازمان بهزیستی کشور در نشست آتی مجمع خیرین کشور، پیگیری مجوزهای بینالمللی راهاندازی شعبات اروپا و امریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس در کمیسیون فرهنگی و روابط عمومی و بینالملل و برگزاری نشست مشترک مجمع خیرین کشور با سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در تهران موارد دیگری بود که در این نشست مطرح شد.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3338

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند