چهارمین نشست نذر تخصص با موضوع راهکار اجرای تفاهم نامه مجمع خیرین کشور با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی برگزار شد 

04:005170

این نشست با حضور آقای دکتر ستاری فر معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان وزارت بهداشت و درمان، کمیته امداد امام خمینی ، سازمان بهزیستی، سازمان نظام پزشکی در محل مجمع خیرین کشور برگزار و در خصوص راهکارهای اجرایی شدن تفاهم نامه بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای جلسه مهندس حبیب ا… بوربور رئیس مجمع خیرین کشور ضمن خیرمقدم به حاضرین بر تزریق امید به جامعه و داشتن طرح و برنامه برای مقابله با جریان سالمندی کشور تاکید فرموده و از همیت ملی و همدلی همه ارگانهای ذیربط برای آمادگی مقابله با این موضوع سخن گفتند.

مهندس بوربور از تکریم معلمین بازنشسته و دانش آموزان صعب العلاج توسط پزشکان متخصص و خیر در قالب نذر تخصص خبر دادند و بر الگوسازی این موضوع در سطح جامعه تاکید فرموده و از رسانه ها خواستند این خدمت ماندگار پزشکان را که میتواند بازتاب جهانی داشته باشد بخوبی منعکس کنند.

سپس مهندس سوهانی درخصوص پلتفرم کلینیک مجازی برای این طرح توضیحاتی ارائه نموده و از ویزیت مجازی و حقیقی با نظام ارجاع الکترونیک خبر دادند.  

 در ادامه دکتر ستاری فر معاونت تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش سالها فعالیت ماندگار مجمع خیرین را مایه مباهات جامعه دانسته و از دلسوزیها و پیگیریهای موثر این مجمع در جهت سلامت دانش آموزان کمال تشکر را داشتند.

دکتر ستاری فر با بیان اینکه سلامت زیربنای تعلیم و تربیت است با ارائه گزارشی از وضعیت حال حاضر دانش آموزان اصلی ترین نیاز امروز دانش آموزان را غربالگری با هدف شناخت بیماریهای پنهان و  تغذیه دانش آموزان دانسته و کمک به تامین سلامت آینده سازان کشور را وظیفه همگانی دانسته و با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی، خیرین و نیکوکاران را به مشارکت در تامین تغذیه مورد نیاز دانش آموزان دعوت کردند.

در ادامه سایر اعضا نقطه نظرات خود را مطرح نموده و در پایان مقرر گردید موضوع غربالگری در نشست آتی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و راهکارهای اجرایی آن تدوین شود. 

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=5388

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند