شورای بانوان مجمع خیرین کشور از خیریه حضرت رقیه(س) بازید کرد

05:469720

صبح روز سه‌شنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۰، رییس هیات مدیره و مدیرعامل و تنی چند از اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور به همراه رییس و اعضای شورای بانوان این تشکل مردم‌نهاد با حضور در موسسه خیریه حضرت رقیه(س) از مجموعه امکانات موسسه خیریه حضرت رقیه(س) بازدید کردند. در حین بازدید و پس از آن، مجید صمدیان، معاون ارتباطات موسسه خیریه حضرت رقیه(س) توضیحات مبسوطی در خصوص موسسه متبوع خود ارایه کرد.

وی گفت: مؤسسه حضرت رقیه (س) از سال ۱۳۸۶ ذیل آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران شروع به فعالیت کرد و امروز حجم خدمات آن بسیار گسترده شده است.

وی با تأکید بر اینکه این مؤسسه هیچ مددجویی در کشور ندارد و حجم خدمت را به دستگاه‌های مددجو محور ارائه می‌کند، بیان داشت: سیاست مؤسسه این بود که به جای اینکه صف جدیدی از مددجویی را در جامعه ایجاد کند، صفوف قبلی که در کشور شکل گرفته است را تقویت کند.

معاون ارتباطات مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) این مؤسسه را بازوی اجرایی نهادهای حمایتی دانست و تصریح کرد: این مؤسسه با ۲۰ نهاد انقلابی در کشور همکاری و فعالیت دارد که در رأس آن‌ها سپاه است و فعالیت‌های مشترک حمایت از ایتام تا حمایت از بخش تولید را در بر می‌گیرد.

صمدیان اظهار کرد: مجموعه‌ای هستیم کمربسته برای خدمت به مردم و محرومین. ما سرباز نظام و انقلاب اسلامی هستیم و هر کجا ظرفیتی وجود داشت که بتوانیم خدمتی به محرومان ارائه شود، آمادگی داریم لذا در همین راستا یکی از محورها این است که اجازه ندهیم کارخانه‌های داخلی ورشکست شوند و سال به سال با تأمین کالا از آنان این نگاه را تقویت می‌کنیم.

معاون ارتباطات مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵ هزار سری جهیزیه در کشور تأمین و توزیع شد، خاطرنشان کرد: بیت مقام معظم رهبری ماهانه بیش از ۷۰۰ هزار سری جهیزیه را با همکاری مؤسسه حضرت رقیه (س) توزیع می‌کند که این جهیزیه انتخابی توسط خود نوعروسان و کالای ایرانی است.

 صمدیان در پایان درباره‌ی شبکه‌سازی جهان سادات که از طرح‌های در دست اقدام موسسه متبوعش است که کارش خدمت رسانی به سادات است، توضیحاتی ارایه کرد.

پس از صحبت‌های مجید صمدیان، مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت: یکی از مصیبت‌های بزرگ مملکت تعدد مراکز تصمیم‌گیری است. ۲۴ مجموعه خدمات رسان داریم. من در شورای اجتماعی کشور پیشنهاد دادم که یکی متولی بشود و مابقی با آن خود را تنظیم کنند.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند که سپاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کند. کاری که شما در موسسه خیریه حضرت رقیه(س) شروع کرده‌اید، در تایید فرمایشات مقام معظم رهبری است. انسان در مجموعه شما انگیزه و باور و نشاط جوانی را حس می‌کند. امیدوارم هرگز در کارهایتان درگیر بروکراسی دست و پا گیر ادارات دولتی نشوید.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در ادامه درباره‌ی شبکه‌ی ملی خانواده، بانک زمان و نذر تخصص نـکته‌هایی را مطرح کرد و گفت: مسایل اجتماعی کم‌کم دارد نگران کننده می‌شود و نیاز به آینده‌نگری دارد. ۳۰ سال دیگر یک جمعیت ۳۰ میلیونی بالای ۶۰ سال داریم که از همین الان باید به فکر علاج آن باشیم.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش در حال انعقاد داریم که ان‌شاءالله فردا به امضای دو طرف می‌رسد.

در ادامه سرکار خانم خدیجه نیزاری، رییس شورای بانوان مجمع خیرین کشور ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه به حمایت‌های مهندس بوربور در فرآیند شکل‌گیری و ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه بانوان اشاره کرد و گفت: خود ایشان مبدع و موسس شورای بانوان مدرسه‌ساز و شورای بانوان خیرین حامی معلولان کشور و شورای بانوان مجمع خیرین کشور هستند و ما امیدواریم این حمایت‌ها ادامه پیدا بکند. 

در ادامه انسیه مصدق، دبیر شورای بانوان توضیحاتی در خصوص آیین‌نامه فعالیت‌های اجرایی شورای بانوان مجمع خیرین کشور ارایه کرد که پس از بحث و بررسی مقرر شد همین آیین‌نامه که پیش‌تر نیز یک نسخه از آن در ماهنامه هزاربرگ، ارگان مجمع خیرین کشور به چاپ رسیده بود مبنای اقدامات شورا باشد و همچنین فایل پی‌دی‌اف آن در گروه شورای بانوان بارگذاری شود تا اعضا در خصوص آن اظهار نظر کنند.

سپس هر یک از حاضران، نکاتی را مطرح کردند.

مهوش صابری، مدیر عامل مؤسسه حامیان اندیشه رشاد از تجربه به‌کارگیری زنان زندانی دربند در موسسه متبوع خود صحبت کرد و پیشنهاد داد ارکان مختلف و کمیته‌های شورای بانوان تشکیل شود.

مریم شجاع، مدیرعامل موسسه خیریه بیمارستان مهدیه تهران از فعالیت خیریه‌های بیمارستانی گفت.

منیژه یونسی، رئیس اداره خیرین وزارت بهداشت، هدف و مأموریت اداره کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت را هدایت خیرین به حوزه‌های مختلف سلامت عنوان کرد و از مشارکت بانوان خیر در دوران شیوع کرونا تشکر کرد.

خانم مظفری در خصوص درمان زنان سرطانی نیازمند و کم و کیف اقداماتش در بیمارستان‌ها گفت.

خانم سعادت به عنوان نماینده موسسات خیریه دانشگاه شهید بهشتی از ارتباط خیرین و مسئولان مددکاری بیمارستان‌ها گفت و با اشاره به طرح بانک زمان، آن را در رفع نیازهای بانوان سرپرست خانوار که به پیری می‌رسند، مفید دانست و گفت و این بحران در این قشر از جامعه شدیدتر است.

جلسه شورای بانوان که با صحبت‌های مجید صمدیان در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی آغاز شده بود، با سخنان شیرین و دلچسب دکتر علیرضا نبی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور پایان یافت. فایل سخنرانی دکتر نبی در ادامه این گزارش منتشر شده است.

و اما مصوبات:

  1. موسسه خیریه حضرت رقیه به تمام نمایندگی‌های استانی مجمع خیرین کشور معرفی شود تا از ظرفیت‌های این تشکل استفاده شود.

  2. مصوب شد فایل شیوه‌نامه ابلاغ شود.

  3. مصوب شد کارگروه‌های شورای بانوان در حوزه‌های تخصصی تشکیل شود.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3866

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند