🔷 دویست و چهل و هشتمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور مورخ ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ در دفتر مرکزی مجمع برگزار شد.

04:0073640

در این جلسه دکتر چشمی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و سرهنگ نصیری نماینده فاتب در مجمع خیرینِ امین مهمانِ ریاست و اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و اعضای کارگروه نذر تخصص و بانک زمان مجمع خیرین بودند.
در ابتدای جلسه، مهندس حبیب الله بوربور، ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور درباره‌ی مذاکرات پیشین در جلسات متعدد با حضور آقای دکتر اسفندیاری، معاونت سازمان تامین اجتماعی، و ارائه طرح تشخیص بیماری جامعه هدف بنیاد شهید با کمک سازمان نظام پزشکی را پیشنهاد دادند. مقرر شد این طرح با همکاری سازمان بسیج پزشکی اجرا گردد.
آمادگی مجمع خیرین کشور در اجرای این طرح با به‌ کارگیری پلتفرم دکتر نکست در راستای اجرای طرح نذر تخصص از دیگر مواردی بود که جهت تسهیلگری و حلقه‌ی وصل بودنِ ارائه‌ی خدمات به اقشار نیازمندِ خدمت، از سوی ریاست هیئت مدیره به نمایندگی اعضای هیئت مدیره برشمرده شد.
در ادامه نیز نحوه ایجاد مجمع خیرین امین با کمک نیروی انتظامی تهران بزرگ در راستای اهداف مجمع در جهت حفظ امنیت پایدار شهروندان تشریح شد.
دکتر عباس پور، معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید، ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و تنوع خدمات درمانی که به خانواده شهدا ارائه می شوند و نیاز شدید ایشان به خدمات دندانپزشکی از موارد مورد تاکید ایشان بود.
در ادامه‌ی جلسه، دکتر چشمی، معاونت سازمان بسیج پزشکی، فعالیت سازمان را در دو حوزه توضیح دادند نخست در پایگاه های مساجد و همچنین در بسیج اقشار و اصناف. ارائه خدمات مویرگی توسط بسیج پزشکان در کلیه مناطق محروم کشور به افراد نیازمند نیز از فعالیت های جدی و مستمر بسیج پزشکان است که در حال اجراست.
اجرای طرح اهدای هزار دستگاه ویلچر به معلولین نیازمند توسط بسیج پزشکان که می‌تواند شامل خانواده شهدا هم باشد از دیگر خدماتی است که بسیج پزشکان بدان می‌پردازد.
در این جلسه سرهنگ نصیری نیز گزارشی از فعالیت ها و خدمات نیروی انتظامی در حفظ امنیت شهروندان از جمله در جریان حوادث اخیر ارائه کردند.
ایشان فرمودند هدف‌گذاری جهت ساخت ۱۴۰ کلانتری مورد نیاز استان تهران انجام شده که تا کنون ۱۲ کلانتری ساخته شده است و ۸ کلانتری در حال احداث است. ۴ کلانتری از این تعداد جهت حفظ امنیت توسط خیرین ساخته شده است.
در انتهای جلسه نیز موارد ذیل با اکثریت آرای حضار مصوب شد:

  • برگزاری کارگروه مشترک نمایندگان بنیاد شهید، بسیج پزشکان و مجمع خیرین کشور در خصوص رفع نیازهای پزشکی خانواده شهدا به ویژه دندانپزشکی و همچنین برنامه‌ریزی جهت مراقبت و نگهداری از خانواده شهدایی که سالمند و ناتوانند.
  • تشکیل جلسه مشترک مجمع خیرین کشور و فرماندهی تهران بزرگ در خصوص بررسی نیازهای اساسی این ارگان با حضور خیرین و نمایندگان مراجع ذیربط که در جلسات قبلی متعهد انجام اقداماتی در این رابطه شده‌اند.
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=5853

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند