هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین گیلان انتخاب شدند

07:006940

تا ساعاتی دیگر مراسم انتخاب هیات امنای مجمع خیرین گیلان برگزار خواهد شد

مهندس حبیب الله بوربور، ریس هیات مدیره مجمع خیرین مشور به همراه دکتر نادر ریاحی، عضو کارگروه حقوقی و حسن حمزه زاده، مدیر روابط عمومی مجمع خیرین کشور، به همراه امیر روح‌نواز، معاون سازمان داوطلبان هلال احمر به استان گیلان رفتند تا سومین نماینده استانی مجمع خیرین کشور از امروز کار خود را به صورت رسمی آغاز کند.

مهندس بوربور در بدو ورود با استقبال آقای کیهان هاشم‌نیا، استاندار سابق گیلان و از معتمدان استان و مهدی ولی‌پور، مدیرعامل هلال احمر استان گیلان دیدار کردند و در خصوص نحوه تشکیل هیات امنا و انجام مقدمات برگزاری مراسم عصر امروز به بحث و گفتگو پرداختند.

مهندس بوربور و هیات همراه امروز همچنین دیداری با آیت الله رسول فلاحتی، نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان و امام جمعه رشت داشتند

گفتنی است، در راستای راه‌اندازی نمایندگی‌های استانی مجمع خیرین کشور، مجمع خیرین استان گیلان امروز پنج شنبه، بیست و پنجم مرداد ماه تشکیل و راه‌اندازی خواهد شد. در این مراسم که با حضور بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در استان گیلان برگزار می‌شود.

بیست و یک نفر به عنوان اعضای هیات امنای مجمع خیرین استان گیلان انتخاب خواهند شد.

پسازایننشست،اعضایهیاتامناازمیانخود۷نفررابهعنواناعضایاصلیوعلی‌البدلهیاتمدیرهو۲نفررابهعنوانبازرسهیاتمدیرهانتخابخواهندکرد.

مراسم با تلاوت قرآن مجید، راس ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه شروع شد.

دکتر کیهان هاشم‌نیا، استاندار سابق گیلان ضمن خیر مقدم به حاضران از حضور مهندس بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور و هیات همراه ایشان قدردانی کرد. وی گفت:  بیش از چهار هزار تشکل مردم‌نهاد در کشور مشغول خدمات‌دهی در حوزه کارهای نیکوکارانه هستند و همین تنوع و تکثر اگرچه باعث گسترش عطر نوعدوستی در کشور می‌شود، اما لازم است برای جلوگیری از کارهای موازی یا پوشش کامل‌تر توسط یک نهاد و تشکل فراگیر سازماندهی شود. این ساماندهی و انسجام را در کشور، مجمع خیرین کشور انجام می‌دهد.

کیهان هاشم‌نیا در ادامه گفت: بر اساس تفاهمنامه انجام شده با سازمان هلال احمر، کار پشتیبانی از فعالیت‌های مجمع خیرین کشور در مجامع استانی توسط هلال احمر انجام می‌شود.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان و امام جمعه رشت، ضمن خیرمقدم به حاضران با بیان چند مثال از میان روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) بر لزوم انجام کارهای خداپسندانه تاکید کرد. وی گفت: از گذشته‌های دور ما شاهد حضور خیرین و نیکوکاران در عرصه‌های مختلف بوده و هستیم که همین حضور موثر و مفید باعث شده آلام و دردهای جامعه کاهش یابد.

پایان بخش سخنان آیت الله فلاحتی این آیه از قرآن کریم بود: إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ ۖ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا ۚنفع کار شما جز به شما و فرزندان و نیکان شما نمی‌رسد. امیدوارم در رسیدن به هدف‌های مقدس موید و موفق باشید.

مهندس حبیب الله بوربور، رییس هیأت مدیره مجمع خیّرین کشور درباره چرایی شکل گیری این مجمع گفت: ما انقلاب مدرسه سازی را با توصیه حضرت آقا شروع کردیم که گفتند بروید و کار را به مردم بسپارید. وقتی مشکلات امروز را دیدیم و در شورای اجتماعی مشکلات مطرح شد، باز هم حضرت آقا همان توصیه را به عنوان راهکار ارائه دادند و ما هم به فکر تشکیل مجمع خیّرین کشور افتادیم. قرار است در این مجمع مشکلات خیّرین را حل کنیم و در نهایت موجب رفع محرومیت شود.

مهندس بوربور در بخش دیگری از سخنانش درباره اهداف مجمع گفت: مهمترین هدف ما در مجمع خیّرین کشور این است که نگاه منطقه‌ای، محلی و محدود در انجام کارهای خیّری را به توزیع منطقی و منصفانه کمک‌های خیّرین در سراسر کشور تبدیل کنیم. همچنین می‌خواهیم با استفاده از پشتوانه حقوقی مجمع، راهی پیدا کنیم که مشکلات اداری و حقوقی خیّرین را برطرف کنیم.

بوربور با تشکر از حضور آیت الله  فلاحتی، نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان و امام جمعه رشت به سخنانش پایان داد.

دکتر نادر ریاحی، عضو کارگروه حقوقی مجمع خیرین کشور با بیان اهداف ترسیم شده در اساسنامه مجمع خیرین کشور گفت: در کل کشور مهمترین مشکل در انجام کارهای خیر ناهماهنگی بین  دستگاه‌های خدمات دهنده و خدمات گیرنده است. همچنین عدم همانگی بین مجامع خیرین در سراسر کشور و بین مجامع خیرین و بخش‌های دولتی مشکلات عدیده ای را بوجود آورده است.

وی در ادامه گفت: یکی از وظایف مجمع خیرین کشور این است که این مشکلات و مسایل را در بین مجامع خیری سراسر کشور حل کند.

بازرس هیات مدیره مجمع خیرین تهران در ادامه عنوان کرد: امروز مجمع خیرین گیلان براساس بند ۴ اساسنامه مجمع خیرین کشور شکل خواهد گرفت تا شعبه‌ای باشد از مجمع خیرین کشور و در ارائه خدمات و تعمیق کار خیر .

بعد از سخنرانی‌ها از میان حاضران سه نفر به عنوان هیات رییسه انتخاب شدند و بلافاصله بعد از آن انتخابات هیات امنا شروع شد.

هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین گیلان انتخاب شدند

رشت – ايرنا – با برگزاري انتخابات و معرفي هيات امنا و هيات مديره مجمع خيرين، اين مجمع در استان گيلان تشكيل شد و آغاز به كار كرد.

مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان روز جمعه در اين باره در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: در اين انتخابات كه با حضور ۶۰ نفر از خيرين و موسسات خيريه مردم نهاد برگزار شد، هيات امنا و هيات مديره مجمع خيرين استان توسط اين افراد انتخاب و معرفي شدند.

مهدي ولي پور با بيان اين كه پس از پايان انتخابات ۱۷ نفر با بالاترين آرا به عنوان هيات امناء مجمع خيرين گيلان معرفي شدند، افزود: از ميان اين نفرات با اكثريت آرا اعضاي اصلي و علي البدل هيات مديره مجمع معرفي شدند.

وي اظهار داشت: كيهان هاشم نيا، هاجر تحريري نيك صفت، حميد كامران زاده، فرهاد شوقي، علي اوسط اكبري مقدم، عليرضا يزداني و محمدرضا زحمت كش به ترتيب آرا به عنوان اعضاي هيات مديره مجمع خيرين استان انتخاب و معرفي شدند.

وي خاطر نشان كرد: حميد توفيقي و اسدالله رضازاده به عنوان اعضاي علي البدل هيات مديره، بهمن يعقوبي به عنوان بازرس اصلي و احسن الله رادمهر به عنوان بازرس علي البدل مجمع خيرين استان انتخاب شدند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان بيان داشت: هماهنگي بين موسسات خيريه مردم نهاد، نيازسنجي براي انجام كارهاي خيريه و در مواردي رفع مشكلات خيرين از وظايف اين مجمع است.

گيلان سومين استاني است كه براي تشكيل مجمع خيرين اقدام كرده است.

بر اساس تفاهمنامه انجام شده با سازمان هلال احمر، كار پشتيباني از فعاليتهاي مجمع خيرين كشور در مجامع استاني توسط هلال احمر انجام مي‌ شود.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=1522

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند