طرح توانمندسازی منطقه رشتخوار با جدیت پی‌گیری می‌شود

05:009870

یکصدو هفتاد و چهارمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح امروز ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ تشکیل شد. در این نشست ضمن بحث و بررسی و شنیدن گزارش سرکار خانم دکتر کاوه از بازدید منطقه محروم رشتخوار خراسان رضوی مقرر شد طرح توانمندسازی منطقه محروم رشتخوار با جدیت پی‌گیریشود.

اهم مطالب مطرح شده در این نشست به شرح ذیل است.

در ابتدای نشست، مهندس بوربور تولد حضرت عیسی مسیح، تنها پیامبری که در قرآن تولدش تبریک گفته شده است را به همه مسیحیان جهان بویژه هموطنان عزیزمان تبریک گفت.

وی سپس در خصوص موضوع تغییر زمان و مکان جلسات هیئت مدیره از اعضای هیات مدیره استمزاج کرد که پس از شنیدن سخنان تنی چند از اعضا مقرر شدکمافی‌السابق، جلسات هیات مدیره تا زمان از بین رفتن بیماری کرونا در دفتر حقوقی مجمع خیرین کشور در خیابان میرداماد تشکیل شود و فقط جلسات کمیسیون‌ها و کارگاه‌های تخصصی همچنان در دفتر فاطمی برگزار شوند.

دکتر مهرنوش کاوه، طی سخنان مبسوطی گزارشی از بازدید هفته اخیر از رشتخوار ارایه کرد. وی گفت، استحضار دارید، ما یک پروژه توسعه‌محور در رُشْتْخوار خراسان رضوی در دست اجرا داریم. این شهرستان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. حدود۶۴ هزار نفر جمعیت دارد و آسیب‌های اجتماعی در آن بیداد می‌کند. کارخانه‌های تولیدی فعال در این شهرستان نیروهای فعالشان را از مرکز استان و جاهای دیگر می‌آورند، چراکه کارگر فنی و بامهارت در آنجا کم است.  بنابراین باید مراکز فنی و حرفه‌ای را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم و این مهم را برطرف کنیم. وی افزود: ما یک کارخانه در رشتخوار راه‌اندازی کرده‌ایم تا نیروهای بومی در آنجا به‌کار گرفته شوند. اقدامات دیگری را هم در دستور کارمان داریم که نیازمند همراهی و همکاری و مساعدت‌های نهادهای اجتماعی فعال در آنجاست.

پس از توضیحات خانم کاوه مقرر شد طرح توانمندسازی منطقه محروم رشتخوار با مدیریت ایشان و با بکارگیری تمامی امکانات دولتی و مردمی نسبت به رفع محرومیت و تامین امکانات ضروری به‌ویژه در حوزه توانمند‌سازی و اشتغال مردم منطقه اجرا شود.

در همین نشست، حمیدرضا شاه‌حسینی، عضو هیات مدیره و خزانه‌دار مجمع خیرین کشور تامین جهیزیه کلیه نوعروسان این منطقه را تقبل کرد و گفت، سعی کنید کارهای‌تان در رشتخوار زیربنایی باشد و به طور علمی کارهایتان را به‌پیش ببرید.

دکتر ریاضی با بیان این نکته که او به عنوان عضوی از موسسه خیریه علی‌بن ابیطالب(ع) شاهد اقدامات ارزشمند این خیریه در توانمندسازی یکی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان بدون دریافت هیچ‌گونه کمکی از دیگر نهادها و موسسات بوده است، گفت: بهره‌گیری از تجربیات این موسسه می‌تواند در اجرای طرح توانمندسازی منطقه رشتخوار مفید باشد.

وی همچنین تقبل کرد درمان بیماری شکاف کام و لب و نیز کاشت حلزون گوش برای ناشنوایان منطقه را با به‌کارگیری توان موسسات مرتبط تا حصول نتیجه پی‌گیری کند.

در حوزه رفع مسایل و مشکلات فرهنگی و آموزشی هم نادر ریاحی، بازرس هیات مدیره با همکاری سرکار خانم دکتر خدیجه نیزاری، رییس کمیسیون بانوان مجمع خیرین کشور موظف شدند، تامین امکانات مورد نیاز حوزه علمیه خواهران را از مراجع  ذیربط پیگیری نمایند.

خانم دکتر کشاورز مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید، آمادگی این صندوق را برای همه گونه حمایت مالی از اجرای طرح توانمندسازی منطقه رشتخوار با مدیریت صحیح و در راستای اهداف این صندوق اعلام کرد.

مجید صمدیان، نماینده موسسه خیریه حضرت رقیه(س) که به تازگی از طرح رشتخوار بازدید کرده بود بر مشارکت خود مردم در منطقه در اجرای طرح تاکید کرد و آمادگی موسسه حضرت رقیه(س) را برای خرید و توزیع محصولات کشاورزی و صنایع دستی و سایر تولیدات منطقه را اعلام کرد.

دکتر خدیجه نی‌زازی، مشاور رییس و رییس کمیسیون بانوان مجمع خیرین کشور با بیان اینکه منشأ اصلی فقر فرهنگی فقر اقتصادی است، اعلام کرد از حدود ۲۵ سال قبل به همراه آقای مهندس بوربور در مناطق محروم استان خراسان به ویژه در منطقه بیجن با همکاری بانوان خیر کمک‌های بسیاری به مردم منطقه انجام شده است.

وی دا ادامه درخواست کرد از جایگاه ارائه نظر و پیشنهاد فاصله گرفته و به سمت اجرای اقدامات نیکوکارانه پیش برویم.

در انتهای جلسه، پیشنهادات محمدحسین رضایی، مشاور رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور که در یکی از جلسات قبلی ارائه شده بود، مجددا مطرح و پس از بررسی، تصمیمات لازم در موارد ذکر شده اتخاذ شد. از جمله این تصمیمات، تهیه بانک اطلاعاتی خیرین و پنجره خدمت بود که مقرر شد با همکاری ایشان و حسن حمزه‌زاده عملیاتی شود.

حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور هم با ذکر امکانات و زیرساخت‌های پایگاه اطلاع‌رسانی و دیگر اپلیکیشن‌های مجمع خیرین کشور، خواستار تامین منابع آن شد که مقرر شد لیست نیازها با برآورد هزینه آنها تهیه و در جلسه بعد ارائه شود.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2156

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند