با حضور پرویز پرستویی و رسول خادم در مجمع خیرین کشور کلید خورد؛ راه ‏اندازی مجمع خیرین هنرمندان و ورزشکاران / ورود مجمع برای رفع مشکل بدون شناسنامه‏ ها

05:381.2K0

یکصد و هشتادمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور در آستانه رور پدر با حضور پرویز پرستویی و رسول خادم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمدرضا کارگری، نایب رییس مجمع خیرین کشور با تبریک میلاد مولی‏ الموحدین و اسوه مردان عالم، برگزاری این نشست را با اعضای هیات مدیره موسسه خیریه خادمین علی‏ ابن ابی ‏طالب به فال نیک گرفت و همچنین یادی کرد از منش و روش قهرمانی و پهلوانی مرحوم تختی و جلوداریش در زلزله بویین زهرا و از رسول خادم و پرویز پرستویی خواست پا در جای پای این بزرگوار بگذارند.

مهندس حبیب الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با بیان گزارشی از نحوه شکل ‏گیری این نهاد مردم‏ نهاد، پیشنهاد تشکیل مجمع خیرین هنرمندن و ورزشکاران را مطرح کرد که با استقبال هنرمند پیشکسوت، پرویز پرستویی و دکتر سول خادم، قهرمان کشتی ایران و جهان مواجه شد و به تصویب رسید.

در این جلسه دکتر رسول خادم رییس هیات مدیره موسسه خیریه خادمین علی ‏ابن ابی‏ طالب، گزارشی از فعالیت ‏های موسسه خیریه متبوع خود ارایه کرد. وی گفت در مسیری که به نام توسعه در کشور طی شد، بسیاری از مردم محروم ما در اقصی نقاط مرزی کشور نه تنها از قافله توسعه جا مانده ‏اند، بلکه امروز در گذران حداقل ‏های زندگی با مشکلات عدیده مواجه هستند.

وی افزود: این عقب ماندگی به حدی است که اگر امروز تصویری از بخش سوسن شهرستان ایذه خوزستان منتشر شود، همگی خیال می کنیم مربوط به سال ۱۳۰۰ هجری شمسی است.

این اسطوره کشتی کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به مشکل نداشتن شناسنامه تعداد زیادی از هموطنان مرزنشین اشاره کرد و آن را بسیار دردآور تصویر کرد. وی گفت: کسی که شناسنامه ندارد، یعنی هویت ندارد و از بسیاری از حقوق شهروندی خود محروم است.

رسول خادم در پایان با بیان این که در خصوص مشکلات شناسنامه هموطنانمان، روایت مسئولان با واقعیت‏ های اجتماعی بسیار متفاوت است، از مجمع خیرین کشور برای ورود به رفع این مشکل استمداد کرد.

سپس پرویز پرستویی، هنرمند فرهیخته و پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان خاطراتی از دلمشغولی‏ های این روزهایش و تعاملش با مرزنشینان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی گفت و او نیز مهمرین دغدغه ‏اش را شناسنامه ‏دار شدن جمع کثیری از مردمان مناطق مرزی و محروم کشور عنوان کرد.

پرستویی که این روزها صفحه اینستاگرامش محل طرح مشکلات و مصایب محرومان شده است، گفت: من بزرگ شده جنوب تهران هستم و همواره یکی از دغدغه هایم این بود که اگر روزی توانستم و توانش را داشتم، تریبون طرح مشکلات محرومان باشم.

وی افزود، شایسته نام جمهوری اسلامی نیست که برخی از شهروندانش بیش از ۸۰ سال بدون شناسنامه زندگی کرده باشند. ۸۰ سال بدون شناسنامه آن هم در خانواده ‏هایی که ۸ تا ۱۰ عضو دارند، فاجعه است. یعنی معلوم نیست که فرزندان این خانواده با هم خواهر و برادر هستند و در جایی به ثبت نرسیده است. من هم به مانند آقای خادم از شما تقاضا می کنم توان حقوقی خود را به کار بندید و مشکل بی‏ شناسنامه ‏ها را حل کنید.

مهندس حبیب الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در این نشست وعده کرد ستادی به سرپرستی دکتر علیرضا جمشیدی و توان تخصصی همکاران مجمع خیرین کشور راه‏ اندازی خواهد کرد و تا آخر این کار را در قوه قضاییه و مجلس و دولت پی‏ خواهد گرفت. وی همچنین از رسول خادم و پرویز پرستویی خواست که در این ستاد حضور داشته باشند و این کار را تا انتها پیگیری نمایند.

حاج حسین رضایی، مشاور رییس مجمع نیز در سخنانی به تجربه موسسه خیریه هاسب اشاره کرد و افزود آقای واعظ مهدوی و همکارانش در این موسسه اقدامات خوبی را در مناطق محروم سیستان و بلوچستان انجام داده‏اند که می‏تواند تجربه آنها به کار شما آید.

دکتر زهرا ریاضی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین استان خراسان رضوی اقدامات موسسه خیریه خادمین علی ابن ابی طالب را قابل توجه دانست و گفت: اعضای این خیریه روزانه هزار بسته غذایی را در مناطق محروم توزیع می کنند. همچنین در ساخت مدرسه و مراکز بهداشتی و درمانی حضور فعال دارند. گپ های سازمان‏های دولتی را هم می‏ شناسند.

دکتر علیرضا حبیبی، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ نیز که میهمان دیگر این نشست بود، سخنانش را با این بیت آغاز کرد: فريدونِ فَرُخ فرشته نبود / ز مُشک و ز عَنبَر سرشته نبود

به داد و دَهِش يافت آن نيکوئي/ تو داد و دهش کُن فريدون توئي

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در ادامه گفت: رادیو فرهنگ با برگزاری نخستین همایش «ایران جغرافیای مهربانی» در سبزوار به معرفی گروه ‏های جهادگر پرداخته و برنامه ‏هایی چون نشست‏ های علمی و معرفی فعالیت‏ های موسسات خیریه و جهادگران را پوشش می‏ دهد، اما همایش اصلی نهم اسفند در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می ‏شود و در این همایش جایگاه موسسات خیریه و گروه های جهادی بررسی خواهد شد.

حبیبی اهدای نشان نیکوکاری را یکی دیگر از برنامه‏ های تدارک دیده شده عنوان کرد و افزود: نشان سفیر نیکوکاری به ۳۰ نفر از گروه‏های جهادی فعال در حوزه محرومیت ‏زدایی اهداء خواهد شد.

وی در پایان ضمن دعوت از اعضای مجمع خیرین کشور برای حضور در این مراسم، از مهندس بوربور خواست رادیو فرهنگ را در برگزاری هرچه بهتر این همایش ها یاری کند.

دکتر علیرضا جمشیدی، رییس کمیسیون حقوقی مجمع خیرین کشور نیز دغدغه شناسنامه‏ دار شدن تمام هموطنان ‏مان را دغدغه به‏ حق دانست و گفت: به همه مسایل و مشکلاتی که گفتید این را هم اضافه کنید که قاچاقچیان اعضای بدن متاسفانه از معزل نداشتن شناسنامه سوء استفاده‏ های زیادی می کنند و کنوانسیون ‏های مختلفی در دنیا برای مقابله با این بجران تشکیل شده است.

دکتر جمشیدی نیز وعده کرد مجمع خیرین کشور تمام توان تخصصی خود را برای حل این مشکل به کار خواهد گرفت.

در پایان این نشست، مهندس حبیب الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با اهدای کلام الله مجید و لوح تبریک به مناسبت روز پدر از حاضران تقدیر کرد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2385

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند