در اولین نشست سال ۱۴۰۰ مقرر شد؛ کمیسیون‌های تخصصی مجمع خیرین کشور فعال تر می‌شوند

05:0038060
اولین نشست سال ۱۴۰۰ و یکصد و هشتاد و سومین جلسه مسلسل مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد.
پس از تلاوت آیاتی از کلامالله مجید و ترجمه روان این آیات توسط حاج محمدحسین رضایی، آقای محمدرضا کارگری، نایبرییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، ضمن تبریک سال نو به همکارانش گفت: خداوند را بسیار شاکریم که اولین جلسه سال ۱۴۰۰ را در شرایطی برگزار میکنیم که اگرچه در سال گذشته اکثر همکاران به کرونا مبتلا شدند، اما به لطف خداوند همه همکاران در سلامت کامل به سر میبرند. وی همچنین ضمن تقدیر از کادر درمان و پزشکی کشور از عدم درایت و سیاستها و راهکارهای مسئولان اجرایی کشور در ایام نوروز برای مهار کرونا گله کرد.
در ادامه مهندس حبیبالله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، با بیان اینکه یکی از سیاستهای اجرایی مجمع خیرین کشور برگزاری منظم جلسات هیات مدیره و پیگیری مصوبات آن است، گفت: برای غنای دستور جلسات هیات مدیره باید تمرکزمان را بر کمیسیونهای مجمع خیرین کشور بیشتر کنیم و از این ظرفیت تخصصی مجمع بیش از پیش استفاده کنیم. وی افزود: اگر کمیسیونهای مجمع فعال شوند، آنگاه است که بسیاری از موضوعات قبل از طرح در جلسه یا بعد از طرح به این کمیسونها ارجاع میشود و در آنها با استفاده از توان تخصصی اعضا خواهیم توانست مسایل را عمیقتر و ریشهایتر بررسی نماییم.
رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در ادامه گفت: آیین نامه اجرایی کمیسیونهای چهارگانه تهیه شده است و پس از نهایی شدن اعضای کمیسونها، جلسات هفتگی کمیسیونها بعد از جلسه هیات مدیره برگزار خواهد شد.
وی گفت در هر کمیسیون یک رییس و یک نایب رییس خواهیم داشت که پس از اولین جلسه کمیسیون با انتخاب اعضا معرفی خواهند شد. در همه کمیسیونها مدیرعامل به عنوان دبیر حضور خواهد داشت همچنین به غیر از اعضای هیات مدیره در هر کمیسیون افراد حقیقی و حقوقی به فراخور موضوعات دعوت میشوند.
مهندس بوربور کمیسیونهای چهار گانه مجمع را «کمیسیون طرح و برنامه و آسیبشناسی»، «کمیسیون روابط عمومی و امور فرهنگی و بینالملل»، «کمیسیون آسیبهای اجتماعی» و «کمیسیون حقوقی» اعلام کرد و گفت از این پس، «کمیسیون بانوان» نخواهیم داشت و به جای آن «شورای بانوان» خواهیم داشت که با ریاست سرکار خانم دکتر خدیجه نیزاری تشکیل میشود.
وی در پایان از آقای محسن مرادی، مدیر اجرایی مجمع خواست گزارشی از تعداد جلسات برگزار شده و مصوبات اجرا شده و در حال پیگیری ارایه کند.
محسن مرادی، مدیر اجرایی مجمع خیرین کشور تعداد کل جلسات برگزار شده از سال ۹۵ تا کنون را ۱۸۳ جلسه و تعداد مصوبات را ۸۳۹ مصوبه اعلام کرد و افزود: از مجموع این مصوبات ۶۷۵ مصوبه اجرا شده و ۱۶۴ مصوبه نیز در حال پیگیری است. وی افزود سال ۱۳۹۸ با ۴۶ جلسه رکورد دار برگزاری بیشترین جلسات است و سال ۱۳۹۹ با برگزاری ۲۹ جلسه کمترین تعداد جلسات را به خود اختصاص داده است. مردادی رعایت پروتکلهای بهداشتی مقابله با کرونا را دلیل این کاهش جلسات در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد.
مرادی در پایان گفت، در سال گذشته دومین انتخابات هیات مدیره برگزار شد و هیات مدیره جدید مجمع تاکنون ۱۶ جلسه با ۷۴ مصوبه را پشت سر گذاشته است که ۶۱ مصوبه آن اجرایی شده و ۱۳ مصوبه در حال اجراست.
سپس با قرائت مصوبات در حال اجرا، کم و کیف و نحوه اجرا و مسئولین اجرایی هریک از مصوبات ۱۳گانه مشخص شد.
در انتهای جلسه حسن حمزهزاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور با بیان اینکه در سال جاری برگزاری منظم کمیسیونهای چهارگانه مجمع خیرین کشور را پیگیری خواهیم کرد گفت: با مشوت جناب آقای مهندس بوربور، ترکیب کمیسیونها را بر اساس اعلام قبلی اعضا تنظیم کردهایم و اگر موافقید همین باشد که کارها را پی خواهیم گرفت و اگر پیشنهاد جدیدی دارید، یکبار دیگر کمیسیونهای مطلوب خود را اعلام کنید تا برنامهریزی لازم برای برگزاری جلسات در سال جاری انجام شود. وی همچنین آییننامه تشکیل جلسات کمیسیونها را ابلاغ کرد و مقرر شد در نشست آتی مجمع، بحث تشکیل کمیسیونها به انتهای مطلوب خود برسد.
منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2574

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند