تقدیر از زوجین مدافع سلامت بیمارستان هاجر ارتش +تصاویر

09:008200

تقدیر از زوجین مدافع سلامت بیمارستان هاجر ارتش +تصاویر

به مناسبت روز ارتش در مراسمی به همت مجمع خیرین کشورو مسؤولان وزارت بهداشت از سوسن عزیز محمدی رئیس بیمارستان هاجر ارتش و همسر شهیدش ابوالفضل محمد علی زاده از شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

تقدیر از زوجین مدافع سلامت بیمارستان هاجر ارتش +تصاویر

به  گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس: کادر درمان در مراکز درمانی وزارت بهداشت و مراکز درمانی نیروهای مسلح پیشتازان میدان مبارزه با کرونا هستند؛ به طوری که در طول ۱۴ ماه از آغاز شیوع کرونا و نبرد جانانه این عزیزان با ویروس منحوس کووید ۱۹، تعداد زیادی از نیروهای کادر درمان جان خود را از دست داده‌اند .

کودکانی گرد یتیمی بر سرشان پاشیده شده و فرزندانی که در غم از دست دادن مادر خود در میدان مبارزه با کرونا به سوگ نشسته‌اند.

همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران  و به پاس از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی و بی‌دریغ و وصف‌ناپذیر «سوسن عزیزمحمدی» رئیس بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران،  سعید نمکی، وزیر بهداشت و حبیب‌الله بوربور، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با اهدای لوح تقدیر از خدمات این بانوی فرهیخته و همسر شهید مدافع سلامت، ابوالفضل محمدعلی‌زاده تقدیر کردند.

 صبح امروز، حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، عیسی فرهادی، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین استان تهران و مهرنوش کاوه، مشاور خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت بهداشت به همراه جمعی از اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور با حضور در بیمارستان هاجر از خدمات خانم سوسن عزیزمحمدی رئیس بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کردند.

در ابتدای این نشست، محمدرضا کارگری، نایب‌رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز آمده‌ایم از بانویی تقدیر کنیم که با نشان دادن لیاقت‌ها و توانایی‌هایش توانسته‌ است سکان هدایت یک از بیمارستان‌های بزرگ ارتش را برعهده بگیرد که در کشور بی‌نظیر است.
وی افزود: خداوند می‌فرماید هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد، گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است و این فرمایش پروردگار سند ماندگار افتخارات شماست. به سهم خود از حماسه‌آفرینی‌های کادر درمان کشور قدردانی می‌کنم و می‌گویم: آفرین بر شما که خوش درخشیدید و صفحه رنگینی بر افتخارات جمهوری اسلامی ایران افزودید.

 سوسن عزیزمحمدی، رئیس بیمارستان تخصصی هاجر با بیان این‌که این بیمارستان که به بیمارستان ۵۰۳ ارتش معروف است،گفت:این قدیمی‌ترین بیمارستان ارتش است و از سال ۱۳۹۰ به ‌طور تخصصی در حوزه زنان و زایمان فعال بوده است، اما با بروز بحران کرونا از اسفندماه ۱۳۹۸ به طور تخصصی پذیرای بیماران کرونایی است.

رئیس بیمارستان تخصصی هاجر با بیان اینکه به مانند همه بیمارستان‌ها، ما نیز در بدو ورود بیماران کرونایی با محدودیت‌هایی مواجه بودیم افزود: با این‌ حال، به رسم آداب نظامیان، سعی کردیم به فوریت خودمان را با شرایط بحرانی تطبیق دهیم و سختی‌ها را به جان بخریم و مقاومت کنیم و با همدلی و هم‌افزایی توانسته‌ایم تاکنون ۱۷ هزار نفر از مراجعه کنندگان با علایم کرونایی را تحت پوشش درمانی قرار دهیم.

وی افزود: نرخ مرگ و میر کرونا در این بیمارستان پنج و نیم درصد است و ما تمامی تلاشمان را می‌کنیم که تمامی پرتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. تاکنون ۸۴ نفر از همکاران پزشک و پرستار و کادر درمان این بیمارستان به کرونا مبتلا شده‌اند که خود من هم در این جمع قرار دارم، اما خوشبختانه همگی بهبود یافته‌اند.

عزیزمحمدی با اعلام این‌که با تلاش همکارانم در بخش پشتیبانی، دستگاه اکسیژن‌ساز جدید بیمارستان درحال نصب و راه‌اندازی است، گفت: تا الان از اکسیژن مایع استفاده می‌کردیم و هر ۳۶ ساعت یک‌بار منبع اکسیژن مایع بیمارستان شارژ می‌شد و الحمدلله همکاران من نگذاشتند تا امروز مشکل کمبود اکسیژن داشته باشیم.

وی افزود: دستگاه تست پی‌سی‌آر بیمارستان فعال است، اما دستگاه سی‌تی اسکن نداریم و برای انجام این‌کار از خدمات بیمارستان‌های مجاور استفاده می‌کنیم.

حبیب‌الله بوربور با بیان اینکه خود را همکار شما می‌دانم، گفت: اوایل انقلاب، حدود ۸ سال در وزارت دفاع و پست مدیرعاملی اتکا فعالیت کرده‌ام و از نزدیک با نظم نظامیان، به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آشنا هستم. در آزادسازی پاوه در کنار برادران ارتشی بودم و همچنین رشادت ارتشیان را در عملیات مرصاد از یاد نمی‌برم.

وی افزود: امروز ما اینجا هستیم که هم از جناب عالی تقدیر کنیم و هم یاد و نام همسر شهیدتان را گرامی بداریم. در جمع ما هم  فرهادی، فرماندار تهران و رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور حضور دارند و هم خیرین عضو هیات مدیره که می‌توانند مشکلات و کمبودهای بیمارستان را مرتفع کنند.

بوربور بیان داشت: در خصوص مشکلی که در خصوص دستگاه سی‌تی اسکن دارید، مکاتبه‌ای از طرف مجمع خیرین کشور و همچنین خانم کاوه، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با  وزیر بهداشت خواهیم کرد تا در خصوص تامین و راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن دستورات لازم را صادر نمایند که تامین آن از اهم واجبات یک بیمارستان سایت کروناست.

 عیسی فرهادی، فرماندار تهران و رییس هیات مدیره مجمع خیرین استان تهران با بیان اینکه خداوند را بسیار شاکرم که امروزم را در جمع بهترین افراد روزگار آغاز کردم، گفت: افتخار می‌کنیم که مردمی‌ترین ارتش دنیا را داریم.  حضور این نیروی مخلص را در تمامی عرصه‌ها و بحران‌ها شاهد بوده‌ایم که اخرینش همین بحران کروناست. امید فراوان داریم با پشتگرمی به تلاش و مجاهدت‌های کادر پزشکی، به زودی واکسیناسیون عمومی آغاز شود و ان‌شا‌ءالله روزی برسد که این بیماری از جهان رخت بربندد.

 مهرنوش کاوه، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور و مشاور خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد  وزیر بهداشتبا بیان اینکه همه فعالیت‌هایی که خیرین در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند مفید و موثر است، گفت: با این‌حال هرکدام از این فعالیت‌ها می‌تواند به طور موقت تعطیل شود، اما کمک‌های خیرین در حوزه کرونا هرگز نباید تعطیل شود، چرا که در این حوزه با جان مردم سر و کار داریم.

وی افزود: با وجود اینکه همه روزه نیازهای بیمارستان‌های مختلف به ما اعلام می‌شود، اما تاکنون با هیچ درخواست کمکی از بیمارستان‌های ارتشی و نظامی مواجه نبوده‌ایم و این بازمی‌گردد به روحیه خاص نظامیان و اینکه همواره سعی کرده‌اند نیازهای خود را خودشان تامین کنند که این قابل تقدیر است، اما نافی وظایف کمک‌رسانی خیرین نیست.

حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور با ذکر یاد و خاطره‌ای از سرلشکر شهید، علی صیاد شیرازی گفت: این ‌روزها مصادف است با سالگرد شهادت این فرمانده بزرگ و بی‌بدیل ارتش. یکی از ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی هم نظم و ترتیبش بود و وقتی برنامه روزانه ایشان را با برنامه کاری شما و همسر شهیدتان مقایسه می‌کنم شباهت‌های زیادی را می‌بینم.

وی افزود: تمام هماهنگی‌های حضور در محضر شما از دیروز عصر انجام شده و مسلما اگر مجال بیشتری بود، همه اعضای هیات مدیره در این نشست حاضر می‌شدند، اما می‌توانم این نوید را به شما بدهم که با حضور بزرگان مجمع خیرین کشور در بیمارستان هاجر، از این‌ پس اعضای مجمع خیرین کشور در کنار شما خواهند بود.

 اشکان تقی‌پور، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور افزود: زاده خوزستانم، سال ۱۳۵۷. مادر و پدر مرحومم نیز همکار شما هستند. پس هم پزشکان را خوب می‌شناسم و هم با حماسه‌های ارتشیان مانوس بوده‌ام و از این‌روست که ارادت ویژه‌ای به شما و همسر شهیدتان دارم. من نیز آماده‌ام تا به پشتوانه توان و کمک یارانم در موسسه نیک‌گامان جمشید و یاری خداوند منان در خدمت شما باشم.

در پایان این نشست، دو لوح تقدیر  یکی از طرف مجمع خیرین کشور  و دیگری لوح تقدیری از طرف وزیر بهداشت به  سوسن عزیز محمدی تقدیم شد.

انتهای پیام/

منبع
خبرگزاری فارس
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2663

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند