بیست و دومین جلسه‌ی ستادی شورای بانوان مجمع خیرین کشور تشکیل شد

07:001.0K0

گزارش: انسیه مصدق، دبیر شورای بانوان مجمع خیرین کشور

عکس: نادر شبانی آذر

صبح روز چهارشنبه دوازدهم آبانماه، جلسهی شورای بانوان مجمع خیرین کشور با حضور بانوان فعال در امور خیر، در محل دفتر مجمع خیرین کشور برگزار شد.

در ابتدای جلسه حاج آقا کارگری قائم مقام مجمع خیرین کشور ضمن سلام و خوشامدگویی به میهمانان حاضر در جلسه، یادی کرد از همسر تازه گذشتهی خود (مرحومه حاجیه خانم فرشته محمودی) و همچنین همسر خانم دکـتر خدیجه نیزاری (مرحوم حاج سید اسماعیل هاشمیان) که از خیّرین جلیلالقدر مدرسهساز کشور بود.

در ادامه حاج آقا رضایی با اشاره به مفهوم آیهای از قرآن مطرح کرد که خداوند میفرماید: «بدانید راهی که شما میروید خدا میداند و ثبت و ضبط میکندو آیهی مذکور توسط ایشان تلاوت شد.

در ادامه حاجیه خانم دکـتر نیزاری رئیس شورای بانوان مجمع خیّرین کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت همسر آقای کارگری و ابراز همدردی با دختر ایشان خانم الهه کارگری، مطرح کرد که داغ عزیز سخت است و برای صبر و آرامش شما دعاگو هستیم.

دکـتر خدیجه نیزاری، با بیان اینکه همافزایی فعالیتهای مختلف بانوان نیکوکار در دستور کار شورای بانوان مجمع خیرین کشور قرار دارد، گفت: الحمدلله توان تخصصی بانوانی که با شورای مجمع خیرین کشور همراه هستند بسیار بالاست و این توان میتواند در راهاندازی بنیاد ملی خانواده بهکار آید.

خانم دکـتر نیزاری خطاب به خانم دکـتر زادهمدرس رئیس بیمارستان مهدیه گفت: من اسم شما پزشکان و پرستاران و به طور کلی کادر سلامت را گذاشتهام «قهرمانان وطن» و از دکـتر زادهمدرس و خانم شجاعخلیفه دعوت کرد تا در نشستهای شورای بانوان حضور داشته باشند.

در ادامه مهندس حبیبالله بوربور در خصوص تاسیس بنیاد ملی خانواده مطرح کرد در بحث حوزهی خانواده انتظار میرود از موضوعات معیشت، کودکان، سلامت، ازدواج، مسکن تا موضوع سالمندی در کل کشور مورد توجه قرار گیرد و در جهت بالا بردن سطح کیفیت زندگی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اشاره کرد که در سالهای آینده، نگهداری سالمندان موضوع چالشبرانگیزی خواهد بود؛ و از امروز باید برنامهریزیهای موثر داشته باشیم که در سالهای آتی با بحران سالمندی روبرو نشویم.

خانم دکـتر کاوه عضو هیئت مدیره مجمع خیرین به موضوع سلامت روان اشاره داشت و مطرح کرد خیلی از سالمندان هستند که به دلیل برخورداری از سلامت روان، میتوانند به راحتی از عهدهی ادارهی خانه و خانواده و شغل خود برآیند و امید به زندگی دارند.

در ادامه خانم دکـتر شهرزاد زادهمدرس فعالیتهای بیمارستان مهدیه را شرح داد و مطرح کرد که ما در بیمارستان مهدیه در حوزهی سلامت زنان، زایمان و نازایی، سلامت مادران و نوزادان و جراحی اطفال خدمات پزشکی ارائه میدهیم و در تعامل با خیریهها هستیم تا بتوانیم از افراد کمبرخوردار حمایت کنیم، و در حال حاضر طرح جدید حمایت در منطقهی هرندی را در پیش داریم.

خانم یونسی رئیس ادارهی خیّرین وزارت بهداشت گفت: بحران کرونا به ما یادآوری کرد که موضوع سلامت تمام ابعاد زندگی و مسائل خانواده مثل اقتصاد، آموزش ورا تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین باید از تمام ظرفیتها و پروتکلهایی که موجود است در جهت حمایت از سلامت اعضای خانواده استفاده کنیم.

حاج آقا رضایی مطرح کرد هدف از تشکیل جلسات شورای بانوان استفاده از ظرفیت بانوان خیّر کشور است و این شورا باید بتواند مثل یک نخ تسبیح، مهرههای فعال در حوزههای مختلف سلامت، اشتغال، آموزش ورا بهم متصل کند.

حاج آقا رضایی همچنین گفت: پلتفرم آگاپه طراحی و راهاندازی شده است و آمادهی همکاری برای ایجاد بانک اطلاعات ظرفیت بانوان خیّر در کشور است و باید جهت همافزایی بین موسسات خوشنام و فعال، و همچنین انتقال تجارب بانوان در امور خیر به تفکیک هر استان و شهرستان مدیریت شود.

در ادامه هر یک از بانوان حاضر در جلسه گزارش جالب توجهی از فعالیتهای چشمگیرشان و همچنین نوع خدمات مختلف موسسهی خود مطرح نموده و پیشنهاداتی در خصوص همراهی با مجمع خیرین کشور در حوزهی خدمترسانی به خانوادهها در بخشهای مختلف سلامت، آموزش، اشتغال وارائه کردند که انشاءالله در آینده از نظرات ارزشمند اعضای محترم استفاده خواهد شد.

مصوبات جلسه:

۱برگزاری جلسات شورا ماهی یکبار؛

۲بهرهگیری از ظرفیت بانوان داوطلب کار خیر؛

۳اعضای شورای بانوان، همچنان دربارهی موضوع بنیاد ملی خانواده و موارد دیگر نظرات و پیشنهادات خود را در جلسات بعد ارائه دهند.

۴انشاءالله در آینده یک جلسه (در ارتباط با موضوع بنیاد ملی خانواده) با خانم دکـتر خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شود.

۵مقرر گردید جناب آقای کارگری و حاج آقا رضایی در جلسات شورای بانوان حضور مستمر داشته باشند.

۶مقرر گردید جلسهای با مجموعهی آگاپه جهت همکاری در زمینهی ایجاد بانک ظرفیت بانوان خیّر (با حضور خانم دکـتر نیزاری، حاج آقا رضایی، خانم عربلو، خانم یونسی و خانم مصدق) برگزار شود.

۷به دلیل اینکه تعداد بانوان اعضای شورا بیشتر از ظرفیت اتاق جلسات دفـتر مجمع است، مقرر شد شوای بانوان در صدد تدارک فضایی با ظرفیت بالاتر جهت برگزاری جلسات بانوان باشد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3306

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند