اعضای جدید هیات مدیره انجمن خیریه بیمارستان مهدیه انتخاب شدند

06:331.1K0

صبح امروز، ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور مدیر عامل مجمع خیرین کشور، مدیرکل سازمانهای مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رییس اداره خیرین دانشگاه شهید بهشتی، رییس بیمارستان مهدیه و مدیر بیمارستان و همچنین کادر درمان، پزشکان و اعضای هیئت علمی بیمارستان و جمعی از خیرین گرانقدر، اعضای هیئت مدیرهی پیشین و جمعی از اعضای هیئت امنا، مجمع عمومی سالیانه انجمن خیریه بیمارستان مهدیه تهران برگزار شد و اعضای جدید هیات مدیره و بازرسان این نهاد خیریه بیمارستانی انتخاب شدند.

در ابتدای جلسه و پس از تلاوت آیاتی چند از کلامالله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، حجتالاسلام قدیرعلی صوتی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در بیمارستان مهدیه تهران، بر اهمیت حضور مردم و نیکوکاران در کارهای خیر تاکید کرد. سپس خانم دکتر شهرزاد زاده‌‌ مدرس رییس بیمارستان مهدیه پس از خوشامدگویی با اشاره به خدمات خیرین، مشکلات عمدهی دستاندرکاران بیمارستان را با توجه به حوزهی فعالیت و منطقهیجغرافیایی آن بیان کرد.

در ادامه دکتر اشکان تقیپور، نایب رییس هیئت مدیره انجمن خیریه بیمارستان و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور گزارش مبسوطی از عملکرد پنج ساله انجمن خیریه بیمارستان مهدیه را در قالب یک پاورپوینت بیان کرد و یادآور شد، وجود انجمن خیریه مهدیه نه تنها منافاتی با سایر فعالیتهای خیرین و مجامع خَیِری در بیمارستان ندارد، بلکه با مدیریت مناسب شرایط همافزایی بیشتر را نیز فراهم کرده است.

وی همچنین از نقش فعال واحد مددکاری، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران بیمارستان مهدیه و بهویژه خدمات شایان توجه مهندس خوش لهجه، رییس هیئت مدیره انجمن خیریه بیمارستان مهدیه، تقدیر کرد.

دکتر حسن حمزه زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور، با اشاره به سابقه شکلگیری خیریههای بیمارستانی، گفت: تشکیل نهاد خیریه در کنار هر بیمارستان، پیشنهاد مهندس حبیبالله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور بود که با موافقت وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تبدیل به رویهای قانونمند شد و امروز با افتخار میتوانیم بگوییم در بیش از ۹۰ درصد بیمارستانهای کشور این نهاد خیریه مردمنهاد یا شکل گرفته و یا در حال تشکیل است. وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و بحران کرونا، اهمیت وجود خیریه در کنار هر بیمارستان بهخوبی نمایان است و امیدواریم این شجره طیبه در تمامی واحدهای بیمارستانی کاشته شود.

پخش کلیپی زیبا دربارهی زندگی مرحوم مهدی صبوحی، واقف بیمارستان، از بخشهای جداب این نشست بود.

در انتهای این نشست، انتخابات هیات مدیره و بازرسان با نظارت هیات رییسه موقت برگزار شد و افراد زیر به ترتیب آرا به عنوان اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن خیرین بیمارستان مهدیه تهران برای مدت دو سال انتخاب شدند.

احمد خاقانی پور، اشکان تقی پور، مرتضی تمدن، محمدرضا تقوی فرد، جواد اکبرزاده به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و علی حقانی و مهرنوش کاوه به عنوان اعضای علیالبدل هیات مدیره انتخاب شدند.

سپیده اشرفیوند به عنوان بازرس اصلی و  مجید کمپانی نیز به عنوان بازرس علیالبدل برگزیده شدند و مقرر شد اعضای هیات مدیره جدید، در اولین نشست خود، رییس، نایب رییس و خزانهدار هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن را انتخاب و معرفی نمایند.

در این نشست از اعضای هیئت مدیره پیشین که به مدت دو سال وظیفهی خدمت رسانی را بر عهده داشتند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. همچنین تاکید شد تمامی اعضای پیشین هیئت مدیره، هیئت امنا، موسسان و خیرین بزرگوار که طی سال ها در خدمترسانی به موسسه نقش ارزندهای داشتهاند همچنان نقش اصلی را در کمک به هیئت مدیره جدید جهت نیل به اهداف مقدس و انسانی انجمن برعهده خواهند داشت.

گفتنی است، انجمن خیریه بیمارستان مهدیه از سال ۱۳۹۵  با حضور هیئت موسس و هیئت امنایی متشکل از موسسان و اعضای مجمع خیرین کشور و دیگر خیرین بزرگوار در حوزهی سلامت آغاز به کار کرد و پس از ثبت رسمی انجمن در وزارت کشور به شماره ثبت ۴۹۵۲۷، فعالیت خود را در حوزههای مختلف خدمت رسانی به بیماران آغاز کرد.

در حاشیه این نشست، مهندس احمد خاقانیپور، عضو هیات مدیره انجمن خیرین بیمارستان مهدیه تهران با اهدای یکصد میلیون تومان، اولین اقدام هیات مدیره جدید را رقم زد. همچنین دکتر شهرزاد زاده مدرس و دکتر سیده زهراعقیلی و مهندس علی خوش لهجه هر یک با اهدای ۱۰ میلیون تومان گامهای بعدی را در کمک به خیریه برداشتند.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3392

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند