مجمع خیرین کشور با آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضاء می کنند

04:128910

دویست و چهاردهمین نشست هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در دفتر این تشکل مردم‌نهاد برگزار شد. در این نشست مقرر شد نشست مشترکی در مشهد مقدس برگزار شود و در آنجا تفاهم‌نامه همکاری مجمع خیرین کشور با آستان قدس رضوی به امضاء برسد. 

میهمانان ویژه این نشست، مهندس سعید جعفری، مدیرعامل موقوفات آستان قدس رضوی در تهران و وحید سلیمی، سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بودند.

مهندس بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره به دایره فعالیت‌های مجمع خیرین کشور، گفت: مجمع خیرین کشور عصاره فعالیت‌های خیرین و نیکوکاران در سراسر کشور است. بررسی‌های ما نشان می‌دهد این تشکل حداقل در ۱۰ حوزه خدمات می‌دهد. بنابراین، انتظارات از این تشکل بسیار بالاست.

وی افزود: تشکیل بنیاد ملی خانواده و مسایل مبتلابه آن می‌طلبد که ما دست یاری به سوی دیگر نهادها دراز کنیم تا با یاری و مدد یکدیگر بتوانیم این مهم را به سامان برسانیم. یکی از مسایلی که در بنیاد ملی خانواده پی‌گیری می کنیم بحران سالمندی است که القریب گریبان کشور را خواهد گرفت. اگر از الان به فکر آینده نباشیم، فردا دچار فاجعه خواهیم شد. 

بوربور در ادامه توضیحاتی در خصوص بانک زمان مطرح کرد و گفت: امروز اگر مردم پول‌هایشان را در بانک‌ها می‌گذارند، بانک مرکزی بازگشت و حفظ این سرمایه‌ها را تضمین می‌کند. در خصوص بانک زمان هم ما می‌خواهیم کسی که کاری انجام می‌دهد، ضامن بازگشت خدماتش در دوره پیری آستان قدس رضوی باشد.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در ادامه گفت: در مراسم تقدیر از خیرین و واقفین آستان قدس علوی اعلام کردم و امروز هم تکرار می‌کنم: حالا که مجموعه خیرین و همچنین نهاد‌های حاکمیتی، مجمع خیرین کشور را امین خود می‌دانند، ما نیز آماده هستیم به همراه ده‌ها تشکل خیریه که به عضویت مجمع خیرین کشور درآمده‌اند،  با تمام قوا در کنار شما قرار گیریم و عضو کوچکی باشیم از مجموعه بزرگی که زیر پرچم امام مهربانی‌ها، امام رضا (ع) برای آبادی و آبادانی و رفع محرومیت فعالیت می‌کنند.

مهندس سعید جعفری، مدیرعامل موقوفات آستان قدس رضوی در تهران با صلوات خاصه صحبت‌هایش را شروع کرد و گفت: خداوند را بسیار شاکرم که در جمع شما بزرگان حضور دارم. خداوند بهره‌ای به شما داده تا در طول زندگی برای خودتان و دیگران آثار خیر برجای بگذارید.

وی با بیان این‌که، نظام مدیریت موقوفات و ساختار آستان قدس حدود ۴۰۰ سال قدمت دارد گفت: تهران بعد از مشهد دومین عرصه‌های موقوفات را دارد و عمده موقوفات آستان قدس در تهران به زمان قاجار و به دوره ناصری بازمی‌گردد.

مدیرعامل موقوفات آستان قدس رضوی در تهران افزود: مردم ایران همواره تمایل داشته و دارند که بخشی از اموالشان را وقف  آستان قدس نمایند و ما به عنوان خدمتگذاران آستان وظیفه داریم این مسیر را هموار نماییم. از طرف دیگر همانطور که در حکم مقام معظم رهبری به تولیت محترم آستان تاکید شده است، خدمت به زائران آن بارگاه مقدس به‌ویژه ضعفا و نیازمندان و مستضعفان باید در رئوس برنامه‌های دست‌اندرکاران آستان باشد تا از امکانات آستان در مسیری که کشور نیاز دارد استفاده شود.

وی در ادامه به رویش‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: بنیاد بهره‌وری موقوفات با نگاه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شکل گرفته است. کانون‌های خادم‌یاری با ده‌ها هزار نفر از سراسر کشور حضور دارند و محور جذب و توزیع کمک‌ها و هدایای مردمی هستند. مجموعه‌ای از اقدامات رفع محرومیت‌های اجتماعی در بنیاد کرامت رضوی انجام می‌شود. ما علاقمندیم با مجمع خیرین کشور ارتباط داشته باشیم تا با تجمیع امکانات، عملیات مشترکی را در سراسر کشور به انجام برسانیم. از اینکه همچین تفکری در مجموعه شما هست، تشکر می‌کنم. اگر بتوانیم کارهای خیر نیکوکاران را با اعتقاد به آستان مبارک امام رضا(ع)گره بزنیم، کارهایمان برکت می‌گیرد و فرهنگ دینی و مذهبی کمک به یکدیگر در جامعه ارتقا می‌یابد.

در ادامه مقرر شد یک نشست مشترک در مشهد مقدس برگزار شود و در آنجا تفاهم‌نامه همکاری مجمع خیرین کشور با آستان قدس رضوی به امضاء برسد.

در پایان این نشست، وحید سلیمی، سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر، آمادگی سازمان متبوع خود را برای همکاری در راه‌اندازی مابقی شعبات مجمع خیرین کشور اعلام کرد. وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ان‌شاءالله تا پایان سال شاهد راه‌اندازی نمایندگی‌های مجمع خیرین کشور در سه استان خواهیم بود.

منبع
روبط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3721

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند