گزارش دویست و پانزدهمین نشست هیات مدیره مجمع خیرین کشور

02:136600

دویست و پانزدهمین نشست هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در دفتر این تشکل مردم‌نهاد برگزار شد. 

میهمانان ویژه این نشست، علی حسین شهریور ، معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و  دکتر زهرا عابدینی، مشاور رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور بودند.

 در ابتدای این نشست، علی حسین شهریور ، معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با ارایه گزارشی در خصوص عملکرد این سازمان و ظرفیت بالای آن در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از برخی کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری در این سازمان گله کرد.

در این نشست مقرر شد جلسه ویژه‌ای متعاقب جلسه هیئت مدیره توسط دکتر علی‌رضا نبی عضو هیئت مدیره مجمع و علی‌حسین شهریور در خصوص هماهنگی و همکاری در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانش آموزان حین تحصیلات معمول برگزار شود. 

همچنین مقرر مقرر شد دکتر علیرضا نبی به عنوان نماینده مجمع و نیز نماینده آموزش و پرورش با همفکری و هماهنگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به ارائه و اجرای طرح آموزش دانش‌آموزان حین تحصیل با هدف حرفه آموزی و توانمندسازی آنها اقدام لازم به عمل آورد.

دکتر زهرا عابدینی مشاور رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور دیگر مهمان این جلسه بود. وی گزارشی از تعداد و تنوع مجوزهای صادر شده برای تشکل‌ها و نهادهای مردمی و خیریه‌ها ارایه کرد. عدم هماهنگی در ارائه مجوز توسط نهادها و موسسات ذیربط، لزوم تخصصی کردن نوع فعالیت موسسات و حذف موازی کاری، از موارد مطرح شده توسط ایشان بود. 

 در این نشست دکتر عابدینی ماموریت گرفت به نمایندگی از مجمع خیرین کشور و از طریق فراکسیون خیرین و امور خیریه مجلس به همراه نادر ریاحی مشاور حقوقی مجمع، با مراجعه به اداره قوانین و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پیشنهادات و لوایح و طرح‌های مرتبط با قانون جامع موسسات غیردولتی و خیریه‌‌ها را بررسی و جمع‌بندی کرده و تا تدوین کامل پیش‌نویس و طرح در صحن مجلس و تصویب آن پیگیری لازم را بعمل آورند.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3750

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند