مجمع خیرین کشور و وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

05:007630

مدیرعامل مجمع خیرین کشور گفت: برای بهره‌گیری از توان و تجربه مجمع خیرین کشور و مشارکت همه جانبه این نهاد مردمی پیش گام در عرصه‌های مختلف امور خیر، این تفاهم‌نامه بین «وزارت آموزش و پرورش» و «مجمع خیرین کشور» منعقد شد.

مجمع خیرین کشور و وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور گفت: پس از دو جلسه نشست مشترک اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور با دکتر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه مشترکی بین مجمع خیرین کشور و وزارت آموزش و پرورش منعقد شد که بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه از توان و تجربه مجمع خیرین کشور و مشارکت همه جانبه این نهاد مردمی پیش‌گام در عرصه‌های مختلف امور خیر، استفاده خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین کشور در تشریح این تفاهم‌نامه گفت: با عنایت به توصیه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برای استفاده از کمک‌های مردمی و با توجه به بند ۹، فصل هفتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر جلب مشارکت ارکان موثر بخش‌های غیردولتی و ارتقای مستمر سطح مشارکت خیرین و واقفین و به منظور همافزایی و همگرایی در فعالیت‌های خیرخواهانه و همچنین برای بهره‌گیری از توان و تجربه مجمع خیرین کشور و مشارکت همه جانبه این نهاد مردمی پیش گام در عرصه‌های مختلف امور خیر، این تفاهم‌نامه بین «وزارت آموزش و پرورش» و «مجمع خیرین کشور» منعقد شد.

حمزه‌زاده، ارتقای فرهنگ نیکوکاری، تعاون، مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری و ترویج فرهنگ خیر در سطح جامعه؛ بهره مندی از ظرفیت نهادهای مردمی در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش کشور؛ استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش در جهت ترویج فرهنگ مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی و کار خیر در برنامه‌های درسی دانش آموزان و در نهایت، همکاری مشترک در جهت هم‌افزایی و همگرایی بیشتر و بهتر خیرین و خیریه‌ها برای ارتقای سخت‌افزار و فضای آموزشی در سراسر کشور را از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

وی افزود: بر اساس یکی از محورهای این تفاهم‌نامه و به منظور تعامل بیشتر، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به عنوان عضو افتخاری مجمع خیرین کشور و رابط مجمع خیرین کشور با قوه مجریه انتخاب شدند. همچنین مدیران کل آموزش و پرورش و مدیران‌کل نوسازی مدارس استان‌ها، به عنوان اعضای افتخاری مجمع خیرین استان متبوع خود خواهند بود.

مدیرعامل مجمع خیرین کشور با اشاره به ظرفیت‌های بالفعل و باالقوه مجمع خیرین کشور گفت: ماموریت‌های متنوعی که از سوی شورای اجتماعی وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده مجمع خیرین کشور قرار گرفته است که یکی از آن‌ها تشکیل بنیاد ملی خانواده است. بر این اساس و با توجه به بحران سالمندی که به عنوان یکی از مسایل مهم کشور در آینده نزدیک و با توجه به طرح جامع «بانک زمان» برای ارایه خدمات به سالمندان، مجمع خیرین کشور با اولویت قرار دادن خدمت‌رسانی به بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش، زیرساخت‌های نرم افزاری لازم را برای خدمت‌رسانی معلمان و دانش‌آموزان به بازنشستگان آموزش و پرورش فراهم خواهد ساخت.

حمزه‌زاده، اجرای طرح ماندگار «روزی به یاد دیروز» را یکی دیگر از مفاد این  تفاهم‌نامه ذکر کرد که به موجب آن احیا، مرمت و بازسازی مدارس قدیمی و دارای هویت آموزش و پرورش در سراسر کشور، به همت دانش‌آموختگان این مدارس در گذر زمان،  در دستور کار مشترک وزارت آموزش و پرورش و مجمع خیرین کشور  به منظور  قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع
خبرگزاری فارس
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3994

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند