یازدهمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور با میزبانی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد

03:557340

دویست و هجدهمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح امروز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ در دفتر این تشکل مردم‌نهاد برگزار شد. در این نشست مقرر شد یازدهمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور با میزبانی تولیت محترم آستان قدس رضوی برگزار شود و در آن نشست، تفاهمنامه مشترک برای همکاری بین مجمع خیرین کشور و آستان رضوی منعقد شود. 

در ابتدای این نشست، محمدرضا کارگری، نایب رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، ایام شهادت دردانه خلقت، حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت. وی همچنین ضمن بزرگداشت سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی توضیحاتی در خصوص نشستش با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارایه کرد. وی گفت در حاشیه این نشست، آمادگی مجمع خیرین کشور را برای برگزاری یک نشست مشترک با حضور وزیر بهداشت، اعلام کردم که ایشان نیز پذیرفت.

مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره به طرح بانک زمان گفت: یکی از پیش‌فرض‌های اجرای این طرح، بحث تضمین خدمات در بستر زمان است. یعنی یک نهاد بالادستی تضمین کند که کسی که خدماتی را امروز ارایه می‌کند، هر وقت و هرکجا خواست بتواند آن را دریافت کند. بر همین اساس در مراسمی که توسط سازمان موقوفات آستان قدس رضوی تهران برای بزرگداشت واقفین و خیرین برگزار شد، این طرح را بیان و نیز اعلام کردم که مجمع خیرین کشور که متشکل از ده‌ها تشکل خیری و افراد حقیقی و حقوقی است، علاقمند است اقدامات خود را در ذیل آستان قدس رضوی انجام دهد. در ادامه مذاکره‌ای هم با حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت محترم آستان قدس رضوی داشتم و همین موضوع را با ایشان منتقل کردم که با استقبال ایشان مواجه شد و قرار شد در یک نشست مشترک در تهران یا مشهد مقدس مذاکرات برای همکاری انجام پذیرد. در چند روز گذشته هیاتی از اعضای مجمع خیرین کشور با نماینده آستان در تهران مذاکراتی انجام داه‌اند که از آقای حمزه‌زاده می‌خواهم نتیجه این نشست را اعلام کنند. 

سپس حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور توضیحاتی در خصوص جلسه روز یک‌شنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ جمعی از اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور با مهندس سعید جعفری، مدیرعامل سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در تهران ارایه کرد. وی گفت: همانطور که می‌دانید دستور این جلسه، بررسی راه‌کارهای لازم برای برگزاری یک نشست مشترک بین اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت محترم آستان قدس رضوی بود. الحمدلله ثمرات خوبی هم داشت و مقرر شد در آینده نزدیک یازدهمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور با میزبانی تولیت محترم آستان قدس رضوی برگزار شود و در آن نشست، تفاهمنامه مشترک برای همکاری بین مجمع خیرین کشور و آستان رضوی منعقد شود. همچنین خیر بزرگوار جناب آقای حاج علی روحی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور تقبل کردند کلیه هزینه‌های سفر و اقامت اعضای مجمع خیرین  کشور را در این سفر بپردازند.

در ادامه جلسه سرکار خانم دکتر زهرا ریاضی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین استان خراسان رضوی و مسئول پروژه «نذر تخصص» توضیحاتی در خصوص این پروژه ارایه کرد. وی گفت: براساس بند دوم صورت‌جلسه مشترک وزیر و مسئولان وزارت آموزش و پرورش و اعضای مجمع خیرین کشور مورخ ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در طول این چند روز گذشته جلسات متعددی با فعالان حوزه نذر تخصص برگزار شده است. همچنین در نشست‌هایی که با دکتر سیدموید علویان، رییس سازمان نظام پزشکی تهران و جمعی از اعضای شورای شهر و شهرداری تهران داشتیم، مقدمات تشکیل یک گروه مردم‌نهاد نذر تخصص فراهم شده است. اولین نشست این گروه ساعتی بعد در همین مکان با حضور جناب آقای مهندس بوربور برگزار خواهد شد و در این نشست اعلام خواهیم کرد که چه برنامه‌هایی در این کارگروه پیگیری خواهد شد. وی افزود: اولین اقدام ما فراهم کردن مقدمات اجرای  طرح بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته و دانش‌آموزان کم‌بضاعت از خدمات تخصصی پزشکی و سلامت‌محور به صورت رایگان خواهد بود.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=4012

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند