دومین نشست کارگروه نذر تخصص برگزار شد

03:488310

دومین جلسه کارگروه «نذر تخصص» صبح چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در مجمع خیرین کشور تشکیل شد.

در این نشست، که با حضور مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور برگزار شد خانم‌ها و آقایان: دکتر زهرا ریاضی، رییس کمیسیون اجتماعی مجمع خیرین کشور، حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور، دکتر بهجت تاج‌الدین، متخصص صنایع غذایی؛ فرزانه طیب، ارشد روان‌شناسی؛ زهرا توکل، ارشد پرستاری؛ دکتر سمانه عابدی، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی؛ جمیله مظفری، بهبودیافته سرطان (حامی)؛ فاطمه کریمی، دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران؛ دکتر بهار نجف‌پور، (حقوق) و دکتر خوش‌راد، متخصص طب سنتی حضور داشتند.

در این نشست؛ مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت: ما در مجمع خیرین کشور فقط بحث هماهنگی‌ها و ریل‌گذاری‌ها را انجام می‌دهیم و  اصلا وارد جزییات اجرایی امور نمی‌شویم. بنابراین، هیچ اقدامی را در حوزه نذر تخصص به‌جز از طریق سازمان نظام پزشکی انجام نخواهیم داد. 

دکتر زهرا ریاضی، اعلام کرد: کار ما در این کارگره، سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی و تعیین مخاطب است. مسئولیت کار و خطا در حوزه پزشکی بر اساس پروتکل‌های سازمان نظام پزشکی برعهده خود پزشکان است.

حسن حمزه‌زاده، از برگزاری جلسات منظم کمیسیون اجتماعی مجمع خیرین کشور در روزهای دوشنبه خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با سرکار خانم دکتر ریاضی، ساماندهی افراد برای انجام فعالیت‌ها و پذیرش مسئولیت‌ها و همچنین نشست‌های تخصصی با ادارات و سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد را در این کمیسیون پی‌گیری خواهیم کرد.

در ادامه سرکار خانم جمیله مظفری، بهبود یافته سرطان از تجربیاتش در حوزه حمایت و راهنمایی بیماران مبتلا به سرطان گفت: عضو موسسه سرطان پستان هستم. در همه بیمارستان‌ها و خیریه‌های مختلف با گروهی از بهبودیافتگان مشغول فعالیت هستیم. به مبتلایان به سرطان می‌گوییم: «ما فردای شما و شما هم دیروز ما هستید!» بحث خود مراقبتی را ترویج می‌کنیم. تمرکز‌مان در بیمارستان مهدیه است. در روزهای اول، مسیر را برای مبتلایان به سرطان هموار می‌کنیم. در نوبت‌های شیمی درمانی بیماران، بهبودیافته‌ها کنارشان قرار می‌گیرند و تبادل تجربه می‌کنند. همچنین مسیر را برای بیمارانی که توان مالی ندارند، هموار می‌کنیم. 

در پایان هم آقای دکتر خوش راد، از تجربیات خود و همکارانش در خصوص درمان رایگان بیماران در مناطق محروم تهران گفت.

و اما اهم تصمیم‌ها؛

در این نشست در خصوص موارد ذیل بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.

ـ در حوزه نذر تخصص در دو فاز عمل خواهیم کرد. در فاز اول و به صورت پایلوت، تفاهم‌نامه مجمع خیرین کشور و وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

ـ برنامه اجرایی نذر تخصص در سازمان نظام پزشکی تهران تدوین شده است. معاونت اجتماعی در این تشکل در حال شکل‌گیری است. 

ـ چارت سازمانی کارگروه مسئولیت اجتماعی به زودی اعلام می‌شود. هر یک از همکاران، مسئولیت یک بخش را بپذیرند.

ـ یارگیری داوطلبان از اول بهمن آغاز می‌شود. علاقمندان را معرفی کنید. بر اساس  مدت زمان و تعداد روزهایی که داوطلبان خدمت اختصاص می‌دهند، برای انجام نیات خیرشان برنامه‌ریزی خواهد شد.

ـ نشست مشترک را با آموزش و پرورش در حال پیگیری و هماهنگی است.

ـ بحث بسیج جامعه پزشکی هم مطرح است. خانم دکتر کمانی در این بخش وقت بگذارند.

ـ برای بی‌پناهان اولویت بگذاریم.

ـ برگزاری جلسه با دست‌اندرکاران سایت سایه، بنیاد جمیلی و دانش و گروهی که در زیر مجموعه آستان قدس رضوی فعالیت داوطلبانه نذر تخصص را انجام می‌دهند در دستور کار نشست‌ دوشنبه‌های کمیسیون اجتماعی قرار گیرد.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=4202

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند