در جلسه ۲۲۱ هیئت مدیره مجمع خیرین کشورموارد ذیل مطرح و پس از بحث تبادل نظر به تصویب رسید:

03:465760

اهم نکات مطرح شده در این جلسه:

  • اقدام جهت ایجاد رشته دانشگاهی تحت عنوان ” مدیریت موسسات و تشکل های خیریه”
  • پیشنهاد حذف شرط انتخاب حسابرس برای موسسات خیریه
  • تلاش در جهت اختصاص ردیف بودجه برای تکمیل ساختمان بیمارستانهای نیمه کاره  به ویژه خیر ساز

    دویست و بیست و یکمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه بیست و هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰ در دفتر این مجمع تشکیل شد.

   آقای مهندس علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی، مهمان این جلسه مجمع بودند.

   موارد تصویب شده در این  جلسه به شرح ذیل می باشد:

 ۱- نظر به توسعه و افزایش تعداد موسسات و تشکل های خیریه و لزوم یکپارچه سازی و هماهنگی در مدیریت اینگونه مراکز، مجمع خیرین کشور در راستای اهداف ملی و کشوری خود از وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، درخواست ایجاد رشته مدیریت موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور را نموده است و درخواست فوق در حوزه معاونت آموزشی این وزارت در حال بررسی و کارشناسی می باشد که ان شاءالله با پیگیری های مستمر به نتیجه خواهد رسید.

۲- با توجه به انتقادات و اعلام نارضایتی بسیاری از موسسات خیریه از بخشنامه وزارت کشور در رابطه با الزام آنها به بکارگیری حسابرس رسمی و ارائه گزارش عملکرد مالی موسسات فوق و هزینه سنگینی که در این رابطه متحمل خواهند شد، مجمع خیرین کشور طی نامه‌ای از وزارت کشور درخواست نمود موضوع مجدداً مورد بازبینی و بررسی و اصلاحات لازم بعمل آید تا موجب دلسردی خیرین و کاهش فعالیت های خیرخواهانه نشود و طبق دستور وزیر محترم کشور مراتب در حوزه معاونت اجتماعی و سازمان های مردم نهاد وزارت کشور در حال بررسی می‌باشد.

۳- پیگیری طرح قانون جامع موسسه خیریه توسط مشاور حقوقی مجمع از دیگر مصوبات این جلسه بود.

۴- رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور با توجه به نیمه کار بودن تعدادی از بیمارستان های کشور از جمله بیمارستان‌ شهدای پاکدشت، بیمارستان شهید مفتح ورامین، بیمارستان خیرساز زعیم و سایر بیمارستان های دردست ساخت کشور توسط خیرین، خواستار مساعدت وزارت راه و شهرسازی در این خصوص شدند.

  آقای مهندس نبیان معاون وزارت راه و شهرسازی در این رابطه اعلام داشتند؛ ظرف دو سال اخیر تعداد ۱۴ بیمارستان در سطح کشور توسط این وزارت ساخته و تحویل وزارت بهداشت شده است و جهت تکمیل بیمارستانهای نیمه تمام پیشنهاد نمودند مجمع خیرین کشور برای تسهیل در این امر با  تعامل و مذاکره با مراجع ذیربط و مجلس شورای اسلامی نسبت به اختصاص ردیف مشخص برای هر یک از موارد در بودجه سال ۱۴۰۱ جهت تامین اعتبار لازم اقدام نماید. آقای دکتر بدخشان از طریق مسئولین دانشگاه شهید بهشتی و آقای مهندس بوربور از طریق فراکسیون خیرین مجلس شورای اسلامی پیگیری لازم را در این خصوص به عمل خواهند آورد.

۵- مصوب گردید؛ یازدهمین شعبه مجمع خیرین کشور با هماهنگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در روز دهم اسفند ماه سالجاری با حضور خیرین استان با تشکیل مجمع عمومی موسسین  و انتخاب اعضای هیئت مدیره در استان خراسان جنوبی ایجاد گردد.

۶- کمیته پزشکی مجمع خیرین کشور تفاهم نامه با سازمان نظام پزشکی در خصوص نذر تخصص را پیگیری نمایند تا در جلسه بعدی به امضای طرفین برسد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=4691

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند