جلسه ۲۲۳ هیئت مدیره مجمع خیرین کشور برگزار شد

05:156860


دویست و بیست و سومین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ در دفتر این مجمع برگزار شد.
آقایان دکتر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی و علی ناصری مدیر اجرایی سامانه “به باند” و خانمها دکتر حق بین رئیس دانشگاه الزهرا ، دکتر رقیه رستم پور عضو هیئت علمی و بنیاد حامیان دانشگاه الزهرا و خانم دکتر مژگان رضازاده رئیس جدید دبیرخانه مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور، میهمانان این جلسه بودند.
اهم موضوعات و مصوبات این جلسه به شرح زیر می باشد:
تشکیل کارگروه بررسی و رفع نیازهای اساسی مناطق محروم شهرستان اندیکا در استان خوزستان
در پی حضور آقای دکتر اشکان تقی پور نماینده اعزامی مجمع به همایش ایران جغرافیایی مهربانی در شهرستان اندیکا در استان خوزستان و گزارش ایشان از محرومیت منطقه به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، مقرر گردید در اولین فرصت در جلسه اختصاصی با سردار بکایی نماینده وزیر کشور در امور استان های کویری و محرومیت زدایی و با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه الزهرا، اولویت نیازهای منطقه بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.
طرح مشکلات و موانع کار موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری توسط مجمع خیرین کشور در جلسه دیدار با وزیر کشور
با توجه به هماهنگی های به عمل آمده جهت برگزاری جلسه مشترک اعضای مجمع خیرین کشور با وزیر کشور در آینده نزدیک، مقرر گردید موضوعات مرتبط باموسسات خیریه و خیرین بویژه موانع اخذ و تمدید پروانه فعالیت جمعبندی و در جلسه مشترک مطرح شود.
اعلام آمادگی نماینده مردم تربت حیدریه جهت تصویب طرح‌ها و پیشنهادات مجمع خیرین کشور در مجلس شورای اسلامی
آقای دکتر زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نسبت به بررسی و تصویب طرحهای پیشنهادی مجمع خیرین کشور به ویژه موضوع تعیین پشتوانه سامانه‌بانک زمان و نیز قانون جامع موسسات خیریه اعلام آمادگی نمودند. ایشان طرح استارت آپی “به فاند” که با هدف جذب و سرمایه گذاری منابع مالی خرد و هدایت منافع آن جهت رفع نیاز نیازمندان و محرومیت زدایی از مناطق محروم، تهیه شده است را ارائه نمودند که مقرر شد در جلسه بعدی مجدداً مطرح و مورد بررسی و تبادل نظر بیشتر قرار گیرد.
برگزاری همایش نیکوکاران و سرمایه داران استان خراسان جنوبی مقیم مرکز با هدف جذب و هدایت ایشان به سمت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی از مناطق محروم استان
در پی تأسیس شعبه مجمع خیرین کشور در استان خراسان جنوبی و گزارش آقای دکتر ریاحی و خانم دکتر ریاضی از نحوه برگزاری و تشکیل این شعبه و نیز گزارش وضعیت اقتصادی نامناسب ساکنین برخی از مناطق استان، مقرر گردید ظرف دو ماه آینده همایشی با هدف ایجاد انگیزه و جذب مساعدت نیکوکاران و سرمایه‌داران مقیم مرکز این استان می‌باشند، برگزار تا راهکارهای محرومیت زدایی از منطقه بررسی و اقدام لازم به عمل آید.
درج موضوعات مرتبط با امور خیر و خیرین در کتب درسی دانش آموزان از سال آینده
پیرو ابلاغ مشاور فرهنگی و آموزشی مجمع خیرین کشور برای آقای دکتر صافی، ایشان گزارشی از پیگیری های به عمل آمده در رابطه با اجرای تفاهم نامه بین مجمع و وزارت آموزش و پرورش و جلساتی که در این خصوص با وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش وزارت داشتند ارائه نمودند که نتایج آن موارد زیر می باشد:

  • موافقت با درج موضوعات امور خیر و خیرین در کتب درسی از سال آینده
  • تهیه کتابی از نظرات و مطالب ارائه شده توسط دانش آموزان در زمینه نیکوکاری و خیرین
    مشارکت دانشگاه الزهرا با مجمع خیرین کشور در اجرای طرح های پژوهشی و محرومیت زدایی از منطقه محروم اندیکا در استان خوزستان
    خانم دکتر حق بین رئیس دانشگاه الزهرا با بیان مطلبی در مورد فعالیتها و عملکرد دانشگاه و بنیاد حامیان دانشگاه، ضمن اعلام آمادگی جهت اجرای طرح‌های پژوهشی منجر به راهکارهای محرومیت زدایی در شهرستان اندیکا توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه، در خصوص تعیین تکلیف بخشی از اراضی و املاک این دانشگاه که در تصرف اشخاص و یا سازمان اوقاف می باشد درخواست مساعدت داشتند که مقرر شد آقای دکتر ریاحی با همکاری سایر اعضاء این موضوع را پیگیری نمایند.
    شروع به کار اقدامات عمرانی و مرمت بخش‌های فرسوده و نیز تهیه و نصب تجهیزات ضروری بیمارستان فرهنگیان شهید باهنر
    در راستای اجرای تفاهم‌نامه مجمع خیرین کشوربا وزارت آموزش و پرورش، آقای مهندس علی نقی تنعمی گزارشی از اقدامات در حال اجرا از جمله ایزوگام پشت بام ها و نصب کفپوش کلیه ساختمان های بیمارستان و نیز اقداماتی که برای اجرای آنها برنامه‌ریزی شده است را ارائه نمودند. آقای دکتر اشکان تقی پور نیز اعلام نمودند تجهیزات ضروری مورد نیاز با توجه به اولویت آنها در حال تهیه می‌باشند که بزودی تحویل و نصب خواهد شد.
    برگزاری اولین جلسه مقدماتی ایجاد زمینه تأسیس شعبه مجمع خیرین کشور در استان همدان
    بعد از جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور اولین جلسه برنامه ریزی تاسیس شعبه مجمع خیرین کشور در استان همدان با حضور برخی از خیرین و مسئولین استان برگزار شد و مقرر گردید آقای مهندس بوربور در این رابطه با استاندار همدان مذاکره و پس از شناسایی خیرین شاخص استان نسبت به برگزاری مجمع و انتخاب اعضای هیئت مدیره و تاسیس شعبه مجمع در استان همدان اقدام شود.
    در انتهای جلسه ابلاغ آقای دکتر صافی به عنوان مشاور فرهنگی و آموزشی مجمع، توسط آقای دکترزنگنه به ایشان اهداء شد

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=4758

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند