اولین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در سال ۱۴۰۱ برگزار شد

08:007530


دویست وبیست وپنجمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و اولین جلسه این مجمع در سال ۱۴۰۱ در صبح روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه با حضور کلیه اعضای هیئت مدیره  در محل دفتر مجمع برگزار شد.
• رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور ضمن عرض تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان با برشمردن مواردی از اقدامات برجسته و تبیین جایگاه ویژه مجمع اعلام داشتند که این جایگاه به آسانی به دست نیامده است و همه اعضا می باید در حفظ آن کوشا باشند.همچنین با توجه به اتمام دوره مدیریت هیئت مدیره فعلی در مرداد ماه سال جاری، مجمع عمومی سالانه به زودی تشکیل و اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب و مشغول فعالیت خواهند شد.
اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه به شرح ذیل می باشد:
*بازبینی برنامه های سال ۱۴۰۰ و تدوین برنامه های سال ۱۴۰۱*
• برنامه‌های سال ۱۴۰۰ مجمع در این جلسه مورد بازبینی قرار گرفت و مقرر گردید  برنامه های در دست اقدام سال گذشته در سال ۱۴۰۱ نیز تداوم یافته و  چند برنامه جدید در برنامه‌های سال ۱۴۰۱ درج شد و مسئول پیگیری و اجرای آنها نیز مشخص گردید.
• از جمله برنامه های جدید سال ۱۴۰۱ مجمع خیرین کشور به شرح زیر می باشد:
الف: اجرایی نمودن طرح سامانه‌بانک زمان با هدف ذخیره خدمات افراد در زمان توانمندی و دریافت معادل خدمات در زمان نیاز فرد
ب: اجرای مفاد تفاهم‌نامه مجمع خیرین کشور و وزارت آموزش و پرورش
ج: هماهنگی جهت اجرای تفاهم‌نامه مجمع خیرین کشور و سازمان نظام پزشکی استان تهران به منظور ارایه خدمات تخصصی پزشکی به فرهنگیان بازنشسته نیازمند و دانش آموزان کم بضاعت
*تقدیر از مجمع خیرین شعبه یزد*
• با توجه به عملکرد بسیار خوب مجمع خیرین شعبه یزد بر اساس گزارش ارسالی، ضمن تقدیر از این مجمع مقرر گردید اعضای مجمع کشوری، گزارش فوق را به طور دقیق مطالعه و در جلسات بعدی نظرات خود را دراین خصوص اعلام نمایند.
*تقدیر از دکتر اشکان تقی پور*
• با توجه به اقدامات خیرخواهانه ارزشمند آقای دکتر اشکان تقی پور عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور که به نمایندگی از مجمع خیرین کشور در بسیاری از مناطق محروم کشور ارایه نموده اند از جمله ساخت خانه بهداشت در شهرستان اندیکا و اجرای طرح حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در استان گیلان، از خدمات ایشان قدردانی بعمل آمد.
*پیگیری اجرای تفاهم نامه مجمع خیرین کشور با سازمان نظام پزشکی استان تهران*
پیرو تفاهمنامه نامه امضا شده بین مجمع خیرین کشور و سازمان نظام پزشکی استان تهران در اواخر سال ۱۴۰۰ مقرر گردید کارگروه ویژه با حضور نمایندگان ارگان های ذیربط و مجمع خیرین کشور تشکیل و برای اجرای مفاد تفاهم نامه برنامه ریزی و اقدام نمایند.
*پیگیری ادامه همکاری با صدا وسیما در تهیه و پخش برنامه های خیرّی*
• در پی جلسات گذشته با مسئولین صدا و سیما با هدف تهیه و پخش برنامه های خیّری مقرر گردید؛ مذاکرات و توافقات قبلی مجدداً تا حصول نتیجه پیگیری و اقدام مقتضی بعمل آید.
*تهیه و درج موضوعات مروج امر خیر و معرفی خیرین، در کتب درسی*
• پیرو موافقت شورای عالی آموزش و پرورش با پیشنهاد مجمع خیرین کشور  مبنی بر درج مطالب مرتبط با ترویج امر خیر در کتب درسی، مشاور آموزشی و فرهنگی مجمع خیرین کشور ماموریت یافت محتوای مرتبط را تهیه تا در کتب درسی سال آموزشی آینده درج گردد.
*مدیرعامل جدید مجمع خیرین کشور انتخاب شد*
• تعیین مدیر عامل از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. در این رابطه تعداد ۳ نفر با رعایت اولویت ها برای انتصاب این سمت معرفی شدند که پس از بحث و تبادل نظر، نفر اول به اتفاق آراء  به عنوان مدیر عامل جدید انتخاب و مشغول به کار شد.
*حمایت از تولید محصول دانش بنیان “کمک به معلولین جسمی و حرکتی”*
• در پایان جلسه فیلم کوتاهی از محصول شرکت پداسیس با عنوان “اسکلت بیرونی رباتیک توانبخشی” با کارآیی تسهیل در حرکت معلولان جسمی حرکتی، پخش شد که مقرر گردید با توجه به نیّات خداپسندانه سازندگان، حمایت‌های لازم از این محصول از طریق معرفی به مراجع ذیربط صورت پذیرد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=4798

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند