برگزاری دویست و پنجاه و ششمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور

07:123640

دویست و پنجاه و ششمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور روز چهارشنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور برگزار شد.

جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و سپس مهندس حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، جلسه را با خوشامدگویی به مهمانان جلسه آغاز و مدیریت کرد. در این جلسه کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران، دکتر زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران و مهندس حبیبی معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس تهران مهمان اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور بودند.

دستورِ اصلی این جلسه هیئت مدیره بررسی اجرای طرح “روزی به یاد دیروز” با هدف نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده با کمک فارغ التحصیلان مدارس فوق بود که مقرر شد لیست مدارس فرسوده بالای ۵۰ سال که بالطبع حضور دانش آموزان در آن‌ها خطر آفرین است توسط آموزش و پرورش شهر تهران تهیه و طی نشستی با حضور مدیران مدارس و دعوت از شهردار تهران مقدمات اجرای طرح آماده و در اسرع وقت اجرا شود. لازم به ذکر است دکتر ولیئی مدیر عامل مجمع خیرین کشور و مدیر عامل مجمع خیرین استان تهران آمادگیِ ۱۲۰ خیر مدرسه ساز تهرانی ره به ساخت مدرسه در صورت تامین زمین آن از سوی وزارت آموزش و پروش اعلام کرد.

پیگیری اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی کمک به درمان بیماران صعب العلاج در راستای اجرای طرح نذر تخصص و غربالگری دانش آموزان از دیگر موارد مطرح شده بود که بررسی آن به دلیل حضور نداشتن مهندس محمودی مشاور  وزیر بهداشت به جلسه بعد موکول شد.

طرح پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه سوری و کاهش آسیب این شب به ویژه برای کودکان توسط دکتر دلشاد، مشاور  مجمع خیرین کشور، ارائه شد و مقرر شدکریمی، مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهر تهران، آن را در شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و دکتر ولیئی در ستاد بحران استان تهران مطرح و در صورت آمادگی در مدارس استان تهران اجرا شود. این طرح به شکلی مردم محور و با تکیه بر آگاهی رسانی هوشمندانه در قالب انجام کار هنری و فرهنگی و مداحله‌ی کودکان و نوجوانان، خود به خود از میزان آسیب دیدگی‌های جسمانی و سوختگی‌های در چهارشنبه سوری می‌کاهد به گونه‌ای که اجرای این طرح در سال‌های گذشته در استان البرز با موفقیت بالا نسبت به سال‌های پیش از اجرا‌ی آن همراه بوده است.

همچنین با اعلام آمادگی دکتر دلشاد، دانش آموزان دارای معلولیت‌های خاص از سوی آموزش و پرورش تهران شناسایی و توسط گروه پزشکی داوطلب جراحی و درمان خواهند شد.

همانطور که در پیش آمد ولیئی برآمادگی تعداد ۱۲۰ خیر داوطلب مجمع خیرین استان تهران و آمادگی اجرای هر دو طرح روزی به یاد دیروز و نیز پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری به واسطه‌ی رایزنی با ستاد بحران کشور و همچنین دعوت از خیرین مدرسه ساز به شکل برنامه محور تاکید کرد.برگزاری دویست و پنجاه و ششمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور

همچنین ایرجی، نماینده رسمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در مجمع خیرین کشور، برنامه‌های این سازمان در رابطه با اجرای طرح روزی به یاد دیروز را اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا با همراهی و همکاری مستمر اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل موسسه حیریه نیک گامان، در دبیرستان البرز تهران و مدرسه‌ای در گیلان، این طرح به صورت پایلوت اجرا شده و هم‌اکنون نیز در حال اجراست و مدرسه فروغ رشت و نیز مدرسه‌ای در ورامین در نوبت بعدی اجرای طرح هستند.

گزارشی از پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جهت ساخت خوابگاه دانشجویی توسط آقای دکتر اسدی، معاونت مشارکت‌های مردمی دانشگاه، مطرح و قرار شد به طور مستمر تا حصول نتیجه پیگیری شود.

پیرو دیدار اعضای مجمع خیرین کشور از بیمارستان هاجر و قول مساعدت مجمع به کمک به خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان، این موضوع به حاج روحی واگذار شد تا با کمک دیگر اعضای مجمع نسبت به این مهم اقدام عاجل کنند.

در این جلسه علاوه بر اعضای هیئت مدیره و مشاوران مجمع و مهمانان ذکر شده، اعضای ثابت دیگر جلسات هیئت مدیره مجمع خیرین کشور همانند دکتر رضا زاده، مدیر کل مشارکت‌های مردم سازمان بهزیستی کشور، مهندس ایرجی، نماینده‌ی دائمی سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور، دکتر اسدی، معاون مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سعادت، رییس اداره خیرین دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی، نیز کمافی السابق حضور داشتند.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6078

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند