جلسه مجمع خیرین کشور؛ از ساخت بیمارستان تا نوسازی مدارس

05:0033600

دویست و پنجاه و هفتمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور برگزار شد.

با حضور اعضا و مهمانان، دویست و پنجاه و هفتمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

مهمانان این جلسه حسینیان، مسئول کمیسیون اجتماعی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، عابدینی، نماینده سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، الستی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین خراسان رضوی، اسدی، معاونت مشارکت‌های مردمی و سعادت رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و امور خیرین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند.

مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه به شرح ذیل بود:

حسینیان مطالبی در باب وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور و برخی پیشنهادات، مطالعات و اقدامات به عمل آمده در خصوص دست یافتن به راهکار‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیان کرد.

عابدینی نیز گزارشی مکتوب و تصویری از وضعیت مشارکت اجتماعی در کشور و نیز آمار و اطلاعات تعداد مجوز‌های صادره برای تشکل‌های غیر دولتی و مردمی را با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف در اِشِل ملی و همچنین استان به استان و بر مبنای دستگاه ها، ارگان‌ها و سازمان‌های صادر کننده مجوز‌های مربوط منطبق بر قانون ارائه داد.

در مبحث پیگیری‌های مصوبات و تصمیمات مقرر شد پیگیری اخذ مجوز ساخت بیمارستان در زمین مجاور بیمارستان امام حسین (ع) با همت خیر «مصلحی‌نیا» توسط اسدی انجام شود.

همچنین تصمیم بر آن شد که ارائه برنامه نوسازیِ تعداد ۵۰ مدرسه فرسوده شهر تهران از طریق اجرای “طرح روزی به یاد دیروز” توسط اشکان تقی پور با همکاری مستمر ایرجی و همراهی مجمع خیرین استان تهران انجام شود.

همچنین مبحث اعلام آمادگی خیرین برای ساخت مدارس متعدد در تهران در صورت تامین زمین از سوی وزارت آموزش و پرورش نیز در دستور کار قرار گرفت تا با درخواست و آغاز مکاتبات لازم، این امر خیرِ لازم و گسترده پس از فاز مکاتبات اداری لازم به مرحله‌ عملیاتی شدن وارد شود. پیگیری این امر نیز به مجمع خیرین استان تهران سپرده شد.

موضوع اعتبار کمک به خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان هاجر مجدداً مطرح و مقرر شد روحی با کمک رضوان و سایر اعضا در این خصوص اقدام عاجل و لازم به عمل آورند.

موضوع تعیین پشتوانه اجرایی بانک زمان توسط سازمان تامین اجتماعی و پیشنهاد ارائه شده جهت درج در برنامه هفتم توسعه مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد از طریق نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، توسط بوربور پیگیری شود.

تعیین متولی موارد در دست اقدام مجمع خیرین کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به شهر شرح ذیل مصوب شد:

۱. پیگیری طرح بانک زمان را ولیئی با همکاری زارعی پیگیری کند.

۲. طرح نذر تخصص را کمافی‌السابق ریاضی پیگیری کند.

۳. پیگیری درج موضوعات مرتبط با امور خیر و خیرین در کتب درسی به رحماندوست سپرده شد. مقرر شد تقی پور نیز با راهنمایی او در این طرح همکاری لازم را انجام دهد.

۴. مسئولیت بررسی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی و تهیه طرحی جهت مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جهت ارائه به شورای اجتماعی کشور و دیگر آسیب ها، با توجه به تخصص وتجربه پیشین، به عابدینی سپرده شد. رضا زاده، مدیر کل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، نیز برای همراهی در انجام این طرح اعلام آمادگی کرد.

همچنین تصمیم بر آن شد سایر اعضا نیز بر مبنای تجربیات دوران خدمتِ مدیریتی خود در این راستا و همچنین تجربیات دانشگاهی و کاربردی در تکمیل این طرح مشارکت داشته باشند.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6100

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند