تهیه پیش نویس طرح مبارزه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی جهت ارایه به مسئولین ذیربط کشوری

06:003800

جلسه دویست و پنجاه و نهم هیئت مدیره مجمع خیرین کشور مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ در دفتر این مجمع تشکیل شد. اهم مطالب مطرح شده در این جلسه به شرح ذیل است:

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در ابتدای جلسه مهندس بوربور، رییس هیئت جدیره مجمع خیرین کشور، با ذکر خاطراتی از شهید سلیمانی یاد این شهید بزرگوار و همچنین یاد استاد فقید شیبانی را گرامی داشتند. مقرر شد طی مکاتبه‌ای با صدا و سیما نسبت به معرفی آثار و اقدامات ارزشمند مرحوم شیبانی اقدام لازم انجام شود.

در مبحث دیگر مصوب شد گزارشات اقدامات شعب استانی و نیز صورت جلسات هیئت مدیره آن‌ها اخذ و در جلسات بعدی از ایشان جهت همکاری و تبادل اندیشه و ارائه توصیه‌های لازم دعوت بعمل آید.

با توجه به اعلام آمادگی ۴ استان خوزستان، مرکزی، کرمانشاه و همدان جهت ایجاد شعبه، مقرر شد در اولین فرصت ممکن نسبت به این امر اقدام شود و در این رابطه دکتر ولییی، ریاحی، زارعی و بدخشان هماهنگی لازم را به عمل خواهند آورد.

دکتر اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور که جهت برنامه ریزی و هماهنگی ساخت مدرسه و کتابخانه در ۳ منطقه روستایی و شهری در استان بوشهر با مساعدت خیرین موسسه نیک گامان جمشی به این استان عزیمت نموده بود همزمان پیگیری اولیه جهت شناسایی و معرفی خیرین و افراد دارای شرایط لازم جهت ایجاد شعبه‌ی مجمع در استان بوشهر در سطح مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان فرمانداران، مدیر‌کل اداره ارشاد شهرستان دشتی، بخشداران و فعالان خِیر در حوزه‌های مختلف در استان  را انجام دادند که گزارش آن را در جلسه‌ی بعدی مجمع ارایه خواهند داد.

در راستای اجرای طرح نذر تخصص، با توجه به عدم اطلاع مدیران مدارس منطقه پیشوا از وضعیت سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و وجود اطلاعات فوق در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مقرر شد طی مکاتبه‌ای با وزیر محترم آموزش و پرورش موضوع پیگیری تا اطلاعات فوق به مدیران مدرسه ذیربط منتقل تا در اجرای طرح نذر تخصص تسهیل به عمل آید.

پس از ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت آسیب‌های اجتماعی کشور توسط مهندس بوربور و ارائه نقطه نظرات و تبادل نظر اعضای جلسه، مقرر شد، سرکارخانم عابدینی از مدیران حوزه اجتماعی وزارت کشور طرح اولیه خود با هدف پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را با همکاری آقای حسینیان مسئول کمیسیون اجتماعی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی بررسی مجدد و پس از اصلاح لازم و انعکاس نقطه‌نظرات دیگر اعضاء ظرف دو هفته جهت ارائه به مقامات ارشد کشور و قوای سه گانه و نیز شورای اجتماعی کشور آماده کنند.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6144

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند