جلسه دویست و شصت و ششم هیئت مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه سوم اسفند ماه ۱۴۰۱ در دفتر مجمع برگزار شد

05:072960

.پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و تبریک اعیاد پیش رو از سوی حاج آقا کارگری، نایب رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و آقای مهندس بوربور رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، با مدیریت رئیس هیئت مدیره بررسی دستور جلسه و پیگیری مصوبات پیشین آغاز و جلسه رسمیت یافت.

 اهم موارد مطرح شده به شرح ذیل می باشد:

– مطالبی در رابطه با وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور و تلاش دشمنان در ایجاد مشکلات اقتصادی و لزوم استفاده از تمام ظرفیت های فکری و علمی و عملی داخل کشور و ایرانیان میهن دوست توسط آقای مهندس بوربور مطرح شد.

– بحث درباره‌ی  فرار مغزها و مهاجرت نخبگان علمی و فعالان بنگاه‌های اقتصادی به عنوان بزرگترین ثروت ملی کشور به ویژه در حوزه‌هایی با اهمیت افزونتر  مانند حوزه‌های مرتبط با کادر درمان و علوم پزشکی از دیگر موضوعات اجتماعی مطرح شده توسط اعضای هیئت مدیره در این جلسه بود.

– مقرر گردید مدیر عامل مجمع اوایل هفته آینده جلسه ای با آقای دکتر دلشاد و حوزه‌های مدیریت بحران کشور، اورژانس و صدا و سیما  و نیز آموزش و پرورش تهران در رابطه با طرح پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری برگزار و نسبت به اجرای آن اقدام نماید.

– از آقای دکتر رنجبرزاده جهت ارائه گزارش اجرایی طرح نذر تخصص برای حضور در جلسه بعد دعوت گردد .

– مکاتبه ای با وزیر آموزش و پرورش جهت تاکید بر اجرای طرح روزی به یاد دیروز در راستای تفاهم نامه امضا شده فیمابین صورت پذیرد .

– در پی بازدید خانم دکتر ریاضی از موسسه میراث ماندگار غدیر و گزارش ایشان، با توجه به  عدم وجود تجهیزات و امکانات لازم، درخواست  موسسه فوق مبنی بر ارائه همکاری در اجرای طرح نذر تخصص مورد تایید قرار نگرفت.

– خانم دکتر عابدینی، مشاور وزیر کشور و عضو مجمع، و دکتر اشکان نقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع، درباره لزوم رسیدگی به شرایط معیشتی  زنان سرپرست خانوار مواردی را مطرح کردند که با توجه به حضور مستمر مدیر کل مشارکت های مردمی بهزیستی کشور در جایگاه یکی از اعضای مجمع  مقرر شد در مورد آن با هماهنگی بهزیستی و کمیته امداد اقدام مقتضی صورت گیرد. پس از جلسه هیئت مدیره مجمع نیز دکتر تقی پور و آقای صیاد، مدیر کل مشارکت های مردمی بهزیستی کشور، در این خصوص و موارد دیگر در دفتر مجمع جلسه ای برگزار کردند.

– اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، گزارشی از روند کمک رسانی و سفر به شهرستان آسیب دیده از زلزله خوی و کمک معیشتی  در فاز کوتاه مدت  به  ۴۰۱ خانواده آسیب دیده از زلزله از قرار هر خانواده یک بن کارت ۳۰ میلیون ریالی خرید مایحتاج  و لزوم رسیدگی به وضعیت فعالان حوزه‌ی امداد و نجات و مددکاری در این شهرستان در کنار مددجویان به سبب شرایط مشابه زلزله برای همه‌ی ساکنان منطقه پرداخت که راهکارهایی جهت بررسی ارائه شد.

– دکتر طهماسبی از مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی کشور نیز با تماس تلفنی اعضای هیئت مدیره را از پیگیری طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور و جلسات با مهندس طاهری و نمایندگان سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران و خانم دکتر ریاضی در راستای استفاده رایگان از پلت فرم دکتر نکست برای دانش آموزان و بازنشستگان فرهنگی استان تهران باشاخص های مشخص در سازمان نطام پزشکی آگاه کردند.

– آقای دکتر بدخشان، آقای مهندس تنعمی و حاج آقا کارگری درباره‌ی دو‌ گلریزان موفق خیرین در بیمارستان طالقانی و شیرخوارگاه شبیر گزارشی ارائه کردند.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6316

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند