بزرگداشت پدر المپیک ویژه ایران در نشست هیات مدیره مجمع خیرین کشور

03:056380

دویست و بیست و یکمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه ششم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در دفتر این تشکل مردم‌نهاد برگزار شد. میهمان ویژه این نشست دکتر کوروش اسکندری، رئیس بیمارستان فرهنگیان شهید باهنر بود. در این نشت از خدمات مرحوم اصغر دادخواه، پدر المپیک ویژه ایران به معلولان و توانیابان تقدیر شد.

در ابتدای این نشست، مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با بزرگداشت یاد و نام زنده‌یاد پروفسور اصغر دادخواه، پدر المپیک ویژه ایران گفت: پروفسور دادخواه و تشکل متبوعش از اولین سازمان‌های مردم‌نهادی بودند که به مجمع خیرین کشور پیوستند. ما به واسطه حاج علی روحی که از حامیان المپیک ویژه هستند با آقای دادخواه آشنا شدیم و در طول این چند سال در همایش‌های متعدد چند صدنفری المپیک ویژه ایران حضور یافتیم.

وی افزود: همه آنچه که من در طول این سالیان دیدم در یک عبارت خلاصه می‌شود: «عشق ورزیدن و دوست داشتن دیگری»، این‌که ناتوانی محدودیت نیست و ما باید این بچه‌ها را از کنج و خلوتگاه خانه‌ها و خانواده‌ها به اجتماع بکشانیم. و چقدر مرحوم دادخواه در این کار تبحر داشت و چقدر فرزندان المپیک ویژه این مرد را دوست داشتند و دارند که من هرچه بگویم نمی‌توانم حق مطلب را به‌جا بیاورم. فقط امیدوارم خداوند مزد زحمات سالیان این بزرگمرد عرصه توانبحشی و توانیابی معلولان را بدهد. از شما و دیگر نیکوکاران هم دعوت می‌کنم در مراسم یادبود ایشان که در روز جمعه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود حضور یابید.

در ادامه جلسه وارد دستور شد. رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره به تفاهمنامه مشترک مجمع خیرین کشور و وزارت آموزش و پرورش و دستورالعمل اولین نشست گفت: تجربه نشان داده است، اگر پیگیری مجدانه و عزم جدی در اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه‌ها وجود نداشته باشد، این اسناد مشارکت بر روی کاغذ می‌مانند. بنابراین از همکارانم می‌خواهم در یک تقسیم‌کار مشترک، اجرای تفاهم‌نامه را تسهیل کنیم و هر دو ماه یکبار مدیرعامل مجمع خیرین کشور گزارشی از فرآیند اجرای کار در هیات مدیره ارایه کنند تا کارها خدای ناکرده بر زمین نماند. 

در ادامه مسئولان اجرای هر بند مشخص و به آنها ابلاغ شد.

بخش دوم جلسه، اجرای دستورالعمل اولین نشست مجمع خیرین کشور و وزارت آموزش و پرورش بود. در این بخش هم بر اساس گزارش اقدامات انجام شده مقرر شد نذر تخصص همچنان با محوریت سازمان نظام پزشکی تهران پیگیری شود.  

مرمت و بازسازی بخش اورژانس بیمارستان شهید باهنر فرهنگیان و تجهیز آن در این بخش مطرح شد. در ابتدا دکتر کوروش اسکندری رئیس بیمارستان فرهنگیان شهید باهنر ،توضیحاتی در خصوص وضعیت کنونی این بیمارستان ارایه کرد. وی گفت من در دو دوره عهده‌دار بیمارستان شهید باهنر فرهنگیان بوده‌ام و از این رو مسایل و مشکلات این بیمارستان را به‌خوبی در طول سالیان حس کرده‌ام.

اسکندری افزود: بیمارستان فرهنگیان باهنر تنها بیمارستان وزارت آموزش و پرورش در کل کشور با سابقه ۵۴ سال است که در ۱۳۷۶ با کمک خیرین و نیکوکاران شمیران از حالت درمانگاه تبدیل به بیمارستان شد. مابقی مراکز ۱۲۰ گانه درمانی فرهنگیان در قالب درمانگاه اداره می‌شوند.

رییس بیمارستان فرهنگیان عمده مشکلات بیمارستان را ناشی از تعرفه‌های پایین درمانی آن دانست و گفت: در بیمارستان‌های دولتی، حقوق پرسنل و بخشی از هزینه‌های بیمارستان وابسته به بودجه‌های دولتی است، در صورتی‌که ما از یک طرف محروم از حمایت‌های مالی وزارت‌خانه هستیم و از طرف دیگر پرداخت‌های ما به پرسنل تابع قانون کار است و همچنین تعرفه‌های ما مشابه تعرفه‌های درمانی بیمارستان‌های دولتی است. از این رو اگر حمایت‌های خیرین و نیکوکاران نباشد، همواره با مشکل هزینه‌های سربار مواجهیم.

در ادامه جلسه و پس از بحث و تبادل نظر حاضران، مقرر شد اقدامات لازم مطابق دستورالعمل مشترک در بیمارستان فرهنگیان صورت پذیرد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=4371

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند