تشکیل کارگروه ویژه اجرای تفاهم‌نامه مجمع خیرین کشور با سازمان نظام پزشکی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

05:0035980

 جلسه ۲۲۶ هیئت مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۱/۲۴ در محل این مجمع برگزار شد.
میهمانان این جلسه آقایان مهندس محمودی مشاور وزیر بهداشت، دکتر حیدری پور مدیر کل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت و آقایان دکتر خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، دکتر زندی معاون درمان، دکتر اسدی مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت و خانم سعادت رئیس اداره خیرین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند. آقای مهندس حبیب‌الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در ابتدای جلسه با برشمردن هجمه ها و فتنه های مختلف داخلی و خارجی که اَز سوی دشمنان نظام در حال انجام است، اذعان داشتند، ما باید با اقدامات پیشگیرانه و در حد توان مانع بروز اتفاقات ناگوار برای کشور عزیزمان شویم . از جمله خطرات پیش رو افزایش جمعیت سالمندی است که پیش‌بینی می‌شود تا ۳۰ سال آینده حدود ۲۵ الی ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند که باید از الان برای این موضوع چاره ای اندیشید و پیشنهاد مجمع خیرین خیرین کشور در این خصوص تشکیل سامانه‌بانک زمان می باشد.
در این راستا مجمع خیرین کشور اقدام به مذاکره و امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ نموده است که بر اساس آن طبق تفاهم‌نامه بین مجمع و وزارت آموزش و پرورش، به فرهنگیان بازنشسته و دانش‌آموزان نیازمندشهر تهران که دارای بیماری‌های صعب العلاج بوده ، خدمات تخصصی پزشکی و درمانی ارائه خواهد شد.
اهم موارد مطرح شده در این جلسه به شرح ذیل می باشد:
حضور نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کارگروه اجرای تفاهم‌نامه با سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ مقرر گردید نمایندگانی از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کارگروه اجرای تفاهم نامه با نظام پزشکی حضور یافته تا با بهره گیری از خدمات این نهادها اجرای تفاهم نامه تسهیل و تسریع و عملیاتی گردد .
طرح نوسازی و توسعه بیمارستان فرهنگیان شهید باهنر
با توجه به پیشنهاد آقای دکتر اسدی مدیر سازمان های مردم نهاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص نوسازی و توسعه بیمارستان فرهنگیان نیاوران با هدف افزایش کمی و کیفی خدمات این بیمارستان، مقرر گردید: نمایندگانی از وزارت بهداشت، دانشگاه شهید بهشتی و مجمع خیرین کشور در جلسه‌ای با وزیر محترم آموزش و پرورش راه های دسترسی به این امر را بررسی نموده تا اقدام لازم به عمل آید.
جهت انجام این مورد آقای دکتر خدا دوست مسؤلیت انتخاب افراد و تشکیل جلسات و سایر اقدامات لازم را خواهند داشت.
پیشنهاد ایجاد مجدد حوزه معاونت امور اجتماعی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
نظر به ضرورت جذب هرچه بیشترکمکهای مردمی و خیرین در جهت درمان بیماران نیازمندمورد نظر و توسعه فعالیت های اجتماعی در حوزه سلامت، مقرر گردید مدیران این وزارتخانه که در جلسه حضور داشتند موضوع را به وزیر محترم منعکس و پیگیری تا تشکیل و فعالیت مجدد حوزه معاونت اجتماعی در وزارت صورت پذیرد. همچنین نسبت به ایجاد هیئت امنا و یا موسسات خیریه در بیمارستانهای دولتی باقیمانده تسریع گردد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=4852

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند