در راستای کمک به راه‌‌اندازی «مجمع ملی خانواده»؛ همکاری مجمع با «بنیاد ملی خانواده» گسترش می‌یابد

04:008640

یکصد و هفتاد و ششمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، چهارشنبه اول بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دفتر کمیسیون حقوقی مجمع تشکیل شد.

در ابتدای این نشست، مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک ماه بهمن و دهه فجر، بر اهمیت توسعه بخش‌اطلاع‌رسانی اقدامات اعضای مجمع و شعب استانی از طریق پایگاه اینترنتی و کانال‌های اطلاع‌رسانی مجمع خیرین کشور تاکید کرد و افزود: از امکانی که در پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع خیرین کشور برای بارگذاری مطالب و اخبار و گزارش اقدامات خیرین ایجاد شده است باید بهترین و بیشترین بهره‌برداری در جهت ترویج کارهای خیر انجام شود. وی در ادامه افزود: باید امکانی فراهم شود تا هر از چندگاهی، گزارش اقدامات انجام شده یک استان، در جلسه هفتگی مجمع خیرین کشور با حضور نماینده استان منعکس و نقطه نظرات و پیشنهادات مطرح شود.

سرکار خانم دکتر زهرا ریاضی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین استان خراسان رضوی با تایید حرف‌های مهندس بوربور اعلام کرد، نمایندگان استانی مجمع خیرین کشور مبدع اقدامات مفید و موثری در استان‌ها هستند که گزارش این اقدامات می‌تواند ذائقه خیرین و نیکوکاران و همچنین مردم شریف ایران را شیرین کند. وی برای شاهد مثال سخنانش، احداث مدارس در جای جای استان خراسان رضوی را در کنار اقدامات مفید و موثر برای مهار کرونا مطرح کرد و وعده داد در اولین نشست مجمع، گزارش کامل و مبسوط این اقدامات را ارایه نماید.

در این نشست، گزارش پیگیری مکاتبات صورت گرفته با وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص مجمع خیرین بانک‌ها و همچنین پیگیری‌های انجام شده در خصوص صدور معافیت مالیاتی برای موسسات توسط مجمع مطرح و مقرر شد تا حصول نتیجه و اخذ پاسخ مناسب این اقدامات پیگیری شود. همچنین مقرر شد، تشکیل مجمع خیرین بانک‌ها از طریق شعبه تهران و توسط سرکار خانم دکتر مهرنوش کاوه پیگیری شود.

در ادامه طی یک گزارش مبسوط، سوابق و اقدامات انجام شده در خصوص راه‌اندازی «مجمع ملی خانواده» توسط مهندس بوربور مطرح شد. رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور افزود: ایده راه‌اندازی مجمع ملی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و در طول سالیان گذشته هر یک از کسانی که در این زمینه مسئولیت پذیرفتند، کار را تا مراحلی پیش بردند.

وی در ادامه گفت، در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی این مسئولیت را به مجمع خیرین کشور واگذار کرد. همان موقع تحقیقاتی انجام دادیم که نشان می‌داد اقدامات موازی در این حوزه توسط نهادها و سمن‌های مختلف انجام شده است، اما به نتیجه مطلوب نرسیده است. سرانجام با «بنیاد ملی خانواده» نشست‌هایی را برگزار کردیم و اعلام کردیم از آنجا که مجمع خیرین کشور اساسا وارد کارهای اجرایی نمی‌شود، اگر شما متولی این کار بشوید، ما کمک خوهیم کرد. آقای حاج حسین رضایی هم که از اعضای هیات مدیره این تشکل هستند نماینده مجمع در آنجا بودند. امروز ما می‌خواهیم بنا به پیشنهاد بنیاد ملی خانواده چند نفر را برای عضویت در هیات امنای این تشکل پیشنهاد کنیم تا کارها با جدیت بیشتری صورت پذیرد.

پس از سخنان مهندس بوربور، از میان داوطلبان، آقایان محمدعلی روحی فردپور، اشکان تقی‌پور و علیرضا جمشیدی به همراه حاج حسین رضایی به عنوان نمایندگان مجمع خیرین کشور برای هرگونه همکاری با بنیاد ملی خانواده پیشنهاد شدند.

در بخش دیگری از این نشست، برنامه‌های پیشنهادی سال ۱۴۰۰ مجمع خیرین کشور برای بازنگری و طرح موارد بیشتر مطرح و مقرر شد مدیرعامل مجمع خیرین کشور جمع‌بندی کامل این موارد را زیر نظر رییس هیات مدیره انجام دهد و نسخه مدون آن را برای نشست بعدی مجمع ارایه کند.

در انتهای این نشست،  موضوع نشست هیات مدیره با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با هدف تبادل اندیشه و بررسی زمینه همکاری‌های مشترک و ارایه گزارش کار مطرح و مقرر شد در یکی از روزهای هفته آینده تعدادی از اعضا در وزارت بهداشت با ایشان ملاقات داشته باشند.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2193

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند