↙️ حبیب‌الله بوربور: مبنای دعوت امروز از حاج حسین یکتا ماموریت جدید ایشان است
↙️ محمدرضا کارگری: روح بلند «فخری‌زاده» امروز در مجمع حاضر است
↙️ برنامه‌های مدیرعامل جدید مجمع
↙️ علیرضا نبی: همه ما مدیرعامل مجمع هستیم
↙️ حرف‌های شنیدنی حاج حسین یکتا، روایتگری که کتاب زندگی‌نامه‌اش به چاپ ۲۶ رسید
↙️ مهرنوش کاوه: در حال توزیع ۵ میلیون ماسک هستیم
↙️ نادر ریاحی: تمرکزمان را بر کرونا بگذاریم|
↙️ زمانیان، مدرس و مشاور حوزه‌ سیاست‌گذاری استارت‌آپ‌ها از ایده‌هایش در خصوص کار خیریه‌ها می‌گوید

 

یک‌صد و هفتادمین جلسه هیات‌مدیره مجمع خیرین کشور صبح امروز، چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در محل پژوهشکده نوآوری‌های حقوقی برگزار شد.
مهمان ویژه این نشست، حاج حسین یکتا، از بنیان‌گذاران بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء، بنیاد کرامت امام رضا(ع) و جمعیت امام رضایی‌ها، برای محرومیت‌زدایی و هدایت کمک‌های خیرین و یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل بود. دکتر مصطفی زمانیان، مدرس و مشاور حوزه‌ سیاست‌گذاری استارت‌آپ‌ها ایشان را در این نشست همراهی کرد.

🔽 محمدرضا کارگری: روح بلند «فخری‌زاده» امروز در مجمع حاضر است محمدرضا کارگری، نایب رییس هیات‌مدیره مجمع خیرین کشور با بزرگداشت یاد و نام شهید محسن فخری‌زاده، این دانشمند هسته‌ای را یکی از مفاخر ایران دانست و شهادت این شهید والامقام را تسلیت گفت.

⬇️ حبیب‌الله بوربور: مبنای دعوت امروز از حاج حسین یکتا ماموریت جدید ایشان است رییس هیات‌مدیره مجمع خیرین کشور با یادآوری فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در نشست با اعضای ستاد کرونا و ماموریتی که به خیرین داده بودند، گفت: «پیرو این ماموریت، دولت بخشنامه‌ای تدوین کرد و وزارت کشور موظف شد ستادی شکل بدهد تا این ستاد مسایل خیرین را در کشور هدایت کند.» وی ادامه داد: «این ستاد می‌تواند کمک کند آن تصمیمی که در هیات‌مدیره گرفته‌ بودیم محقق شود.» حبیب‌الله بوربور در ادامه گفت: «ما اقدامات مفیدی در خصوص ثبت اطلاعات کمک‌دهنده و کمک‌گیرنده انجام داده‌بودیم که مستحضر هستید. جلساتی هم با حضور آقای مرتضی بختیاری، رییس کمیته حضرت امام خمینی(ره) و آقای محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دفتر مجمع برگزار شد. همچنین نشست‌هایی داشتیم با دست‌اندرکاران سایت سایه که زیر نظر حاج حسین یکتاست.»

عضو شورای اجتماعی کشور با بیان این نکته که با تشکیل این ستاد، بخشی از آنچه ما دنبالش بودیم تامین می‌شود، گفت: «با حکم وزیر کشور حاج حسین یکتا، دبیر شورای مرکزی هماهنگی مشارکت‌های مردمی شده است و بناست در کل کشور و همه استان‌ها و شهرستان‌ها این ستاد تشکیل شود.»
حبیب‌الله بوربور افزود: «البته مجمع خیرین کشور عضو آن ستاد خواهد بود و چند نفر از نیروهای ما در استان‌ها به این ستاد معرفی خواهند شد.»
رییس هیات‌مدیره مجمع خیرین کشور در پایان این بخش از صحبت‌هایش بیان کرد: «مبنای دعوت امروز ما از حاج حسین یکتا این ماموریت جدید ایشان است.»

🔽 گزارش مصوبات به نتیجه رسیده: بخش دوم صحبت های بوربور ناظر به پیگیری دستور جلسات مجمع بود. در این بخش رییس هیات‌مدیره مجمع خیرین کشور گفت: «تمام مصوبات جلسه قبل انجام شده‌است. مقرر بود با آقای دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی راجع به موضوع انتخاب مسئولی برای خیرین سلامت مکاتبه کنیم که انجام شد و قرار است دکتر حمیدرضا جمشیدی، دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آن را پیگیری کند. ایشان همچنین از آقای دکتر نمکی دعوت خواهد کرد در یکی از نشست‌های مجمع حضور یابد. بند دوم مصوبات انجام شده موضوع تهیه نامه و ارسال به مجمع خیرین استان تهران بود که آن‌هم به نتیجه رسید. این کار با مدیریت آقای دکتر عیسی فرهادی، فرماندار تهران و رییس هیات‌مدیره مجمع خیرین استان تهران انجام می‌شود و به جاهای خوبی هم رسیده‌است.

مهندس بوربور افزود: درخصوص راه‌اندازی مجمع خیرین بانک‌ها هم مصوبه‌ای داشتیم.‌ در این باره من و آقای حمزه‌زاده با آقای دکتر محمدرضا ساروخانی، عضو هیات مدیره بانک سینا مذاکراتی انجام داده‌ایم. قرار ‌است آقای دکتر ساروخانی گزارشی با همکاری مدیرعامل مجمع خیرین کشور تهیه کند و براساس آن آیین‌نامه‌ای نوشته شود و راه‌اندازی مجامع خیرین بانک‌ها با اعلام آن به شورای عالی بانک‌ها آغاز شود. در این بخش آقای نادر ریاحی، بازرس مجمع هم در تدوین و ارسال این آیین‌نامه همکاری خواهد کرد.

⬇️ دستور جلسه امروز(۱۹ آذر ۱۳۹۹):

مهندس بوربور در ادامه بخش دوم گفت: «دستور جلسه امروز ما معارفه آقای حسن حمزه‌زاده بود. البته اسم آن را نمی‌شود معارفه گذاشت، همه شما آقای حمزه‌زاده را می‌شناسید و با توانمندی‌های ایشان آشنایید.
تدبیر حضرت آقا این است که کارها به نیروهای جوان سپرده شود. یکی از دلایلی که سبب شد از ایشان بخواهیم این مسئولیت را بپذیرد همین بود.»
رییس هیات‌مدیره مجمع خیرین کشور افزود: «در جلسه قبل که انتخاب مدیرعامل مطرح بود، بدون استثناء همه اعضای هیات مدیره راجع به ایشان هم صحبت کردند و هم همگی به ایشان رای دادند. بنابراین از آقای حمزه‌زاده می‌خواهم برنامه‌ها و کارهایی را که می‌خواهد انجام دهد در ۱۰ دقیقه بگوید تا بعد از آن بحث ستاد و موضوع مربوط به آن مطرح شود.

↙️ حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور از برنامه‌هایش برای مجمع خیرین کشورمی‌گوید

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
“رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی* وَیسِّرْ لِی أَمْرِی* وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی* یفْقَهُواْ قَوْلِی”

خداوند را شاکرم که در جمع شما هستم؛ در جمع افراد نیکوکاری که همه هم‌و‌غم‌شان برطرف کردن مشکلات مردم و معضلات کشور است.
از تک‌تک اعضای گرانمایه هیات‌مدیره تشکر می‌کنم. همانطور که آقای مهندس بوربور فرمود، اعضای هیات‌مدیره در جلسه قبل در مورد من بیاناتی داشتند و من را مورد حمایت و لطف خود قرار دادند. بنده قدردان این حمایت قاطع هستم و خواهم بود.
از همه عزیزانم سپاسگزارم؛
از آقای مهندس بوربور که همیشه محبت‌های پدرانه‌‌اش شامل حال من بوده‌است، از دکتر رحماندوست که پیش از این عهده‌دار این مسئولیت بود و به خوبی از عهده‌اش برآمد، از آقای دکتر جمشیدی و حاج آقای کارگری عزیز که از اولین روز بروز علایم بیماری من را همراهی کردند،
از آقای دکتر بدخشان که زحمت من و برادرانم در بیمارستان برعهده ایشان بود، پیش‌تر از آن، از خانم دکتر ریاضی که سعی کرد کار ما به بیمارستان کشیده نشود و یک دوره درمان در منزل زیر نظر ایشان انجام شد، از سرکارخانم دکتر کاوه و مشورت‌های تلفنی و پیامکی راهگشایش، و از حاج آقای خداوردی و حاج آقای شاه‌حسینی که جویای احوال و پیگیر درمانم بودند.

⤴️ برای کارکردن با این جمع نگرانی ندارم، چون از قدیم‌ گفته‌اند: «با کریمان کارها دشوار نیست.»
در این دوره، حتما همه کارهای‌مان با مجوز هیات‌مدیره خواهدبود. طرح‌ها و برنامه‌هایی داریم که مدون کرده‌ایم و از جلسه بعد شروع خواهیم کرد.
در نظر داریم همانطور که مجامع و نمایندگی‌های استانی در ۱۰ استان راه‌اندازی شده، با مدیریت مهندس بوربور و همراهی سایر اعضا تا پایان سال در ۱۰ استان دیگر هم راه‌اندازی شود.
در این ارتباط جلسه‌ای با آقای دکتر کریم همتی، رییس سازمان هلال‌احمر کشور و آقای حاج‌حسین رضایی، مشاور رییس هیات‌مدیره خواهیم داشت. ان‌شاءالله اگر این مسیر دوباره هموار شود، در ۱۰ استان به دبیری هلال‌احمر نمایندگی‌ راه می‌اندازیم.

⤵️ پیگیری کار کمیسیون‌ها به من محول شده‌است. کمیسیون‌ها راه‌اندازی شده‌اند، روسای خود را شناخته‌اند و طرح‌ها و برنامه‌های‌شان را هم در دوره قبل ارایه کرده‌اند. بنده دو پیشنهاد دارم؛ اول، کمیسیون فرهنگی و روابط عمومی در کارگروه بین‌الملل که اعضای مشترک دارند ادغام شود. دوم، با توجه به مشغولیت‌های فراوان اعضای هیات‌مدیره در هر کمیسیون، یک نفر از اعضای هیات‌مدیره حضور داشته‌باشد و بقیه را از میان داوطلب‌ها و کارشناسان انتخاب کنیم.

↩️ در مورد اهداف، برنامه‌‌‌های کوتاه، میان و بلندمدت و چشم‌انداز و ماموریت‌ها در این ۶ دقیقه باقی‌مانده نمی‌شود چیزی گفت.
در مورد استراتژی مجمع، نظرم همان است که یک‌بار در توییتر نوشتم؛ استراتژی مجمع این است: «مجمعخیرینکشور در میان سمن‌ها به یک برند تبدیل شده‌است. اعتباربخشی و اعتمادبخشی بیشتر به این برند، استراتژی ماست در مجمعخیرینکشور.»
در همه جای دنیا ساخت برند کاری مشکل است. در ساخت و متشکل شدنش تک‌تک شما و دیگران نقش داشته‌اید. بیش از ۲۰ سال است که در کشور به همت شما کارهای بسیار بزرگی سامان گرفته، حتما باید کارهای بهتر و بزرگتری هم بطور مستمر انجام شود. همه می‌دانیم که خوب‌شدن سخت است و خوب‌ماندن سخت‌تر. همه ما باید کمک کنیم این برند ارتقاء یابد و فعالیت‌هایش عمق پذیرد.‌
راجع به بقیه برنامه‌ها در این وقت محدود نمی‌خواهم ورود کنم.
یک سری کارها را هم در ایام بیماری در قرنطینه خانگی انجام داده‌ام. راه‌اندازی مجدد سایت مجمع خیرین کشور به نشانی MKHK.IR با شمایل نو به همکاری «بنیاد کتاب» سازمان تبلیغات اسلامی یکی از آن‌هاست. اقدامات این سایت شروع شده‌است. همکاران ما و بنیاد کتاب، شبانه‌روز روی آن کار می‌کنند و تا چند روز دیگر بالا می‌آید. همه این اقدامات خیری است و الحمدلله آن‌ها هم در این کار خیر شریک شده‌اند.

⤵️ حضور در فضای نوین و استفاده از نرم‌افزارها را در اولویت قرار داده‌ایم. اینستاگرام مجمع را هم به‌روز رسانی کرده‌ایم. این صفحه بیش از ۲۵۰۰ نفر عضو دارد. کانال آپارات و تلگرام و واتسپ مجمع هم کماکان فعال است.

“وَ قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَ اجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا”

↙️ مهندس حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره:

تشکر می‌کنیم از آقای حمزه‌زاده که بخشی از برنامه‌هایش را مطرح کرد. در جلسه قبل هم گفتم که به‌هرحال، ۵۰ درصد از موفقیت مجمع به‌خاطر فعالیت روابط‌عمومی بوده‌ و هست. امروز بحث فضای مجازی بحث روز است. کسانی می‌توانند موفق باشند که بتوانند در این فضا و جریان و ایجاد بستر اطلاعات نقشی به‌سزا داشته باشند. حالا با برنامه‌های آقای حمزه‌زاده و صحبت‌هایی که با هم داشتیم، امیدواریم بتوانیم جهش خوبی را در برنامه اطلاع‌رسانی و فضای مجازی که الان فضای حقیقی است، داشته باشیم.
در این شرایط حساس و بحرانی، با همکاری ستادی که مسولیت دبیری‌اش بر عهده برادر عزیز‌مان حاج‌حسین یکتا قرار گرفته است، هر کمکی از اعضای مجمع در حوزه‌های مختلف مدرسه‌سازی، احداث مسکن، بهداشت و درمان و حوزه‌های علمیه برآید، برای یاری با ایشان انجام می‌دهیم.

آقای حمزه‌زاده قرار است با آقای همتی جلسه‌ای داشته باشد تا بتوانیم نمایندگی‌ها را در ۱۰ استان دیگر راه‌اندازی کنیم. ما داریم ستاد کشوری را با همکاری حاج‌حسین یکتا شکل می‌دهیم. اگر با هلال‌احمر نتوانستیم به توافق برسیم، با همین ستاد محوری، ستادهای استانی را راه‌اندازی خواهیم کرد. اگر هلال‌احمر همراهی نکرد، ما کارمان را رها نمی‌کنیم. اگر دوستان فرمایشی دارند، مطرح کنند. و اگر نه، در مورد حاج‌حسین یکتا و تاریخچه و کارهای‌شان صحبت کنیم.

↙️ دکتر علیرضا نبی، عضو هیات‌مدیره: همه ما مدیرعامل هستیم فقط خواستم به آقای حمزه‌زاده از طرف هیات‌مدیره خوش‌آمد بگویم و به ایشان عرض کنم در زمان انتخاب شما بنا شد همه ما مدیرعامل باشیم و به شما کمک کنیم. قطعا کار، کار جمعی است و ما در کنار شما خواهیم‌بود و با کمک خدا از برند بسیار معتبر مجمع خیرین کشور که به همت برادر خیر و دوست‌داشتنی و وزین‌مان، جناب آقای مهندس بوربور ایجاد شده، سیانت خواهیم کرد و امانت را به دیگران تحویل خواهیم‌داد.

↙️ حاج حسین یکتا، دبیر شورای مرکزی هماهنگی مشارکت‌های مردمی: با کمک دانش و تجربه شما ستادهای مشارکت‌های مردمی را ریل‌گذاری خواهیم کرد. ما با جمعیت امام رضایی‌ها کارهای اجتماعی را آغاز کردیم. در مواقع بحرانی مثل سیل و زلزله عده‌ای با دانش و تجربه‌، پای کار آمدند و به‌صورت شبانه‌روزی خدمت کردند. حالا با ظهور کرونا، به آن خدمات سرعت ویژه‌ای داد‌ه‌ایم. دوره دفاع مقدس همه کارهای‌مان را رها کردیم و رفتیم پای دفاع. وقتی برگشتیم، نیروی هوایی و دریایی و قدس و مقاومت و بسیج از دل همان دفاع مقدس شکل گرفت. ما می‌خواهیم با دانش و تجربه و کمک شما این ریل‌گذاری را انجام دهیم. این مجموعه‌ عظیم که به علمداری شما کارهای بزرگی را در کشور انجام داده‌، به واسطه خود شما به شورای اجتماعی کشور وصل شده‌است. امیدوارم با همکاری هم بتوانیم کار بزرگ شکل‌دهی به ستادهای مردمی را در کشور به سامان برسانیم.

↙️ دکتر عیسی فرهادی، عضو هیات‌مدیره مجمع و رییس هیات‌مدیره مجمع خیرین استان تهران با مطالعه و تحقیق وارد شویم. در اسلام بنیان‌گذاری هر کاری در مسجد انجام شده‌است. بنیان‌گذار حضرت محمد(ص) است. متاسفانه امروز از ظرفیت عالی مساجد استفاده بهینه نمی‌شود. اگر این کار شکل‌دهی به ستاد مردمی کرونا از مسجد آغاز شود و نقش آن مکان مقدس را در این سازمان‌های بزرگ ببینیم، حتما پیوندهای اجتماعی ایجاد خواهد شد. مجمع خیرین کشور می‌تواند نقش سرفصلی و محوری ایفا کند. به قول حاج‌آقای یکتا خروجی دفاع مقدس این سازمان‌ و نهادهاست که امروز در دفاع از کشور به کار می‌آیند. تمام این سمن‌ها که شکل می‌گیرند در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده خروجی‌های ارزنده‌ای خواهند‌ داشت. الان اگر این کارهای ستادی شکل نگیرد و مطالعه‌ و تحقیق روی آنها انجام نشود و ما سندی آماده نکنیم، معلوم نیست در آینده چه بشود.

↙️ نادر ریاحی، بازرس هیات‌مدیره مجمع خیرین کشور: تمرکزمان را بر کرونا بگذاریم. آقای مهندس بوربور این بحث نیاز به زمان بیشتری دارد و در ۵ دقیقه جمع نمی‌شود. ما باید تمرکزمان را بر کرونا بگذاریم. الان مسئله محوری در کار خیر کروناست و اجماع بر این مسئله می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

↙️ مهرنوش کاوه، عضو هیات‌مدیره‌های مجمع خیرین کشور و استان تهران در حال توزیع ۵ میلیون ماسک هستیم و ۵ میلیون ماسک دیگر هم در دستور کار داریم زیر نظر مجمع خیرین کشور و با همکاری سازمان هلال احمر، صندوق کارآفرینی امید، خانه‌های بهداشت و خیریه حضرت رقیه(س) توزیع ماسک‌ها را انجام می‌دهیم. در این کار، این مجموعه‌ها با هم عمل می‌کنند. صندق کار آفرینی الان نرم‌افزاری تهیه کرده که نقطه‌زن است. ما می‌توانیم رصد کنیم که ماسک‌ها در چه محل‌هایی تحویل مردم شده‌اند. این سیستم که بالا آمد، بقیه گروها هم به ما می‌پیوندند و به تعداد ۱۰ میلیون ماسک می‌رسیم. ما یک پروژه توسعه‌محور در رشتخوار خراسان رضوی داریم. هر هفته به صورت مرتب می‌رویم و به خانواده‌هایی که توان مالی‌شان اجازه نمی‌دهد ماسک بخرند، ماسک می‌دهیم. پروژه است و پروپوزال خاص خودش را دارد. جناب آقای یکتا، مشخص کنید ما کی می‌توانیم به شما در این مسئولیت بزرگ کمک کنیم. البته به شرط این که شما بتوانید اعتماد ما را با تصمیمات درست جلب کنید.

برنامه‌های مدیرعامل مجمع خیرین کشور

منبع
روابط عنونی محمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=1054

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند