بوربور: هدف مجمع خیرین کشور تشکیل شبکه‌ای فراگیر در خیریه‌ها است

04:057880

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، از تشکیل شبکه فراگیر در خیریه ها خبر داد و گفت: با اشتیاق از پیوستن خیریه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در سطح ملی، به مجمع خیرین کشور استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج: دویست و چهارمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور، چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ در دفتر این تشکل مردم‌نهاد برگزار شد.

حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با بزرگداشت اربعین سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، بازگشت زائران اباعبدالله را از سفر اربعین خیرمقدم گفت و آروزو کرد ان‌شاءالله به‌زودی ویروس کرونا مهار و امکان زیارت عموم مردم فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که هرچه از زمان تشکیل مجمع خیرین کشور می‌گذرد، چتر حمایت مجمع بر خیریه‌های بیشتری گسترده می‌شود، گفت: درخواست‌های متعددی برای عضویت در تشکل‌های حقوقی مجمع خیرین کشور به دست ما رسیده است و ان‌شاءالله در نشست بعدی شورای مرکزی، عضویت اعضای جدید به تصویب اعضاء خواهد رسید.

بوربور افزود: تشکیل شبکه‌ای فراگیر از خیریه‌های مختلف یکی از اهداف اولیه مجمع خیرین کشور بوده است و ما با اشتیاق از پیوستن خیریه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در سطح ملی به مجمع خیرین کشور استقبال می‌کنیم.

در ادامه این نشست، دکتر حسین بدخشان، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر فنی بیمارستان شهید مدرس با بیان اینکه با افتخار اعلام میکنم که عمده پروژههایی که در بیمارستان شهید مدرس اجرا میشود از منابع خیری تامین میشود گفت: امروز سهم خیرین از پروژههای در دست اجرا، ۷ میلیارد تومان است که نسبت به کل کار، سهمی بالغ بر ۹۰ درصد میشود.

وی در ادامه گزارشی از پیگیریهای خود و همکارانش در مجمع خیرین کشور برای تامین سیتیاسکن بیمارستان هاجر ارایه کرد.

سپس حسن حمزهزاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور، گزارشی از حضورش در باشگاه خبرنگاران جوان ارایه کرد. وی گفت: پس از پخش گزارش کمبودهای دانشآموزان یکی از روستاهای محروم شهرستان درمیان در شبکههای مختلف سیما، خیرین ورود کردند و مشکل تبلت دانشآموزان این روستا برطرف شد، حتی برخی از خیرین وعده کردند که حاضرند برای اهالی آن روستا یا روستاهای مجاور مدرسه احداث کنند. بنابراین باشگاه خبرنگاران جوان برای اینکه به این کمکها سرو سامانی دهد از مجمع خیرین کشور خواست تا در کنار جامعه خیرین مدرسهساز کشور و مسئولان آموزش و پرورش و هلال احمر در یک برنامه تلویزیونی حضور یابد.

مدیرعامل مجمع خیرین کشور در ادامه افزود: من به نمایندگی از مجمع در این نشست حضور یافتم و اگرچه موضوع برنامه تهیه تبلت و تامین فضای آموزشی دانشآموزان بود، اعلام کردم با توجه به دامنه و وسعت محرومیت منطقه و همچنین گستردگی موضوعاتی که مجمع خیرین کشور آنها را پوشش میدهد، این خدمات میتواند در حوزههای دیگر نیز گسترش یابد. البته این کار منوط است به اینکه گزارش دقیقی از نیازمندیهای مردم محروم منطقه تهیه شود که میتواند با سفر جمعی از اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور انجام شود.

حمزهزاده در پایان گفت: آقایان شاهحسینی، روحی، خداوردی، تنعمی، تقیپور و صمدیان آمادگی خود را برای سفر به مناطق محروم خراسان جنوبی اعلام کردهاند.

در ادامه، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، موافقت خود را این اقدام اعلام کرد، اما انجام آن را منوط به بررسیهای دقیقتر کرد و گفت: در جلسه آتی مجمع خیرین کشور در خصوص چند و چون این سفر تصمیمگیری خواهد شد.

بانک زمان، پیگیری نشست مشترک اعضای فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریهها با رییس مجلس شورای اسلامی، امضای تفاهمناتمه با صدا و سیما برای پوشش فعالیتهای خیرین، پیگیری تاسیس شعبات بینالملل مجمع خیرین کشور در امارات متحده عربی و اروپا دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.


[video width="640" height="368" mp4="https://mkhk.ir/wp-content/uploads/2021/09/WhatsApp-Video-2021-09-22-at-5.17.59-PM.mp4"][/video] [video width="640" height="360" mp4="https://mkhk.ir/wp-content/uploads/2021/09/WhatsApp-Video-2021-09-26-at-6.47.28-PM.mp4"][/video] [video width="640" height="368" mp4="https://mkhk.ir/wp-content/uploads/2021/09/WhatsApp-Video-2021-09-22-at-5.17.59-PM.mp4"][/video]

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2954

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند