رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور: موسسات خیریه، در۷۷ درصد از بیمارستانهای دولتی تشکیل شده است

04:008980

در آخرین روز تابستان ۱۴۰۰ و در آستانه هفته دفاع مقدس، دویست و سومین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج: حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در آغاز این نشست با تبریک هفته دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از فراز و نشیب‌های روز‌های اول جنگ پرداخت.

اولین دستور این نشست بررسی نحوه ورود مجمع خیرین کشور در بحث اصلاح قوانین و مقررات خیریه‌ها بود.

در این بخش، نادر ریاحی، بازرس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با بیان این‌که هم‌اکنون سه پیشنهاد در قالب طرح و لایحه با محوریت قوانین خیریه‌ها در نوبت بررسی مجلس قرار دارد، گفت: این سه پیشنهاد که در حوزه‌های مختلف نظارت، حمایت و سلامت مطرح هستند، هیچ‌کدام جامع و مانع نیستند.

وی افزود: پیشنهاد من این است که مکاتبه‌ای با مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شود تا کارشناسان این مرکز در تعامل با بخش‌های مختلف و از جمله مجمع خیرین کشور در جهت ارتقای این طرح‌ها و تهیه پیشنهاد جامع‌تر اقدام نماید.

حسن حمز‌ه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور پیشنهاد کرد مجمع خیرین کشور به عنوان تشکلی که به خیرین و خیریه‌های متعددی در ارتباط است، می‌تواند مسایل و مشکلات خیرین و خیریه‌ها را به همراه پیشنهادات اصلاح جمع‌بندی و تدوین نماید و در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار دهد تا این مرکز با دید فراخ‌تری بتواند اظهار نظر کارشناسی انجام دهد و یک طرح کامل ارایه کند.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران و رییس هیات مدیره مجمع خیرین استان تهران با بیان اینکه، با توجه به افزایش سمن‌ها و خیریه‌ها و توجه به این‌که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، گفت: الان زمان مناسبی است که مجمع خیرین کشور با اشرافی که بر خیریه‌ها دارد، به این مسئله ورود کند و با تشکیل یک گروه کارشناسی مسایل و مشکلات را دسته‌بندی نماید.

در پایان این بخش، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور به مدیرعامل مجمع خیرین کشور ماموریت داد تا با تشکیل یک تیم از میان اعضای مجمع، نسبت به گردآوری مسایل و مشکلات حقوقی  خیرین و خیریه‌ها و مقایسه نحوه تعامل دولت با خیریه‌ها در ایران با دیگر کشور‌ها و ارایه پیشنهادات راهگشا به مرکز پژوهش‌ها اقدام نماید.

در بخش دوم حبیب‌الله بوربور گفت: مجمع خیرین کشور در سال ۱۳۹۶ به دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد داد تا در کنار هر بیمارستان یک خیریه تاسیس شود.

او ادامه داد: خوشبختانه این پیشنهاد با موافقت و دستور ویژه وزیر بهداشت وقت مواجه شد و از آن زمان تعداد زیادی خیریه برای پوشش بر نیازمندی‌های بیمارستان‌ها شکل گرفته است.

بر اساس آماری که “مهرنوش کاوه”، مشاور وزیر بهداشت تهیه کرده‌اند در ۷۷ درصد بیمارستان‌های دولتی خیریه‌ها تشکیل شده یا مراحل تشکیل آن در حال نهایی شدن است.

سپس مهرنوش کاوه، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور گزارش پیگیری تشکیل مجامع خیریه بیمارستانی را ارائه کرد.

وی گفت: از مجموع ۶۱۳ بیمارستان دولتی تابعه دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها تا  پایان سال ۱۳۹۹ در مجموع در ۳۰۳ بیمارستان مجامع خیریه تشکیل شده است و همچنین ۱۷۰ بیمارستان کد رهگیری دریافت کرده‌اند و ۴۳ بیمارستان هم در مرحله تشکیل جلسات تاسیس خیریه هستند.

مشاور وزیر بهداشت، تعداد بیمارستان‌هایی را که تاکنون هیچ اقدامی نکرده‌اند را ۹۷ بیمارستان اعلام کرد.

کاوه افزود: با این حساب می‌توان گفت، در ۷۷ درصد بیمارستان‌های تابعه دانشگاه‌ها خیریه‌ها تشکیل یا در شرف تشکیل است و تعداد بیمارستان‌هایی که پس از پیشنهاد مجمع خیرین کشور، خیریه‌های متبوع خود را راه‌اندازی کرده‌اند ۱۹۳ بیمارستان است که بسیار قابل توجه است.

در ادامه جلسه حبیب‌الله بوربور از “اشکان تقی‌پور، به خاطر اهدای ۲۰ دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیماران دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقدیر کرد و گفت: پس از انتشار یک فایل صوتی که در آن خانم دکتر سقفی استاد گروه زنان و مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از وضعیت بد تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های مشهد گلایه کرده بود، به آقای تقی‌پور ماموریت دادیم تا ببیند در این رابطه چه می‌توانیم، او هم با ورود به این قضیه ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌های علوم پزشکی مشهد اهدا کرد. دستور پایانی این نشست بررسی اقدامات انجام شده و موانع پیش رو برای تهیه یک دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان هاجر بود.  

در خاتمه جلسه نیز، آقایان حسین بدخشان و اشکان تقی‌پور و خانم‌ها زهرا ریاضی و مهرنوش کاوه، گزارشاتی از پیگیری‌های خود ارایه کردند و مقرر شد تا هفته آینده روند پیشرفت را گزارش کنند.

انتهای پیام/

منبع
خبرگزاری بسیج
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2937

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند