شبکه ملی خانواده در مجمع خیرین کشور راه‌اندازی می‌شود

06:008180

یکصد و هشتاد و ششمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰، همزمان با آغاز هفته کرامت و میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام خیرین برگزار شد.

بحث و بررسی در خصوص راهاندازی شبکه ملی خانواده، بررسی طرح بانک پسانداز خدمت یا بانک زمان، استماع گزارش اقدامات انجام شده برای راهاندازی شعب استانی از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در ابتدای این نشست، مهندس حبیبالله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور ضمن تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام و تکریم خیرین گفت: اختصاص یک روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز خیرین» یکی از خواستههای بهحق مجمع خیرین کشور بود که همواره اعلام و پیگیری میشد که الحمدلله این مهم انجام شد. وی افزود: در طول بیش از ربعقرن حشر و نشر با خیرین و نیکوکاران، همواه بهترین شیوه ترویج کار خیر را تکریم خیرین دانستهام و انتشار کتابهای متعدد چهرههای ماندگار و جلوههای عشق و ایثار از زندگی و کارنامه و اقدامات خیرین در این راستا ارزیابی میشود.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با بیان اینکه در بهمنماه ۱۳۹۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی طی حکمی از مجمع خیرین کشور خواست که بنیاد ملی خانواده را تشکیل دهد تا منویات مقام معظم رهبری در خصوص خانواده از مسیر مجمع خیرین کشور پیگیری شود، افزود: در طی این دو سال سعی کردیم با حمایت از تشکلهایی که به همین منظور شکل گرفتهاند، اینکار را به سامان برسانیم، اما با تاکید شورای انقلاب فرهنگی بنا داریم شبکه ملی خانواده را زیر نظر مجمع خیرین کشور ایجاد کنیم و تمرکزمان را در حوزه خانواده و جوانان در این مجموعه بگذاریم.

در ادامه جلسه هر یک از اعضا نقطه نظرات خود را بیان کردند. اهم موارد مطرح شده به شرح ذیل است:

نادر ریاحی، بازرس هیات مدیره مجمع خیرین کشور: در تشکیل شبکه ملی خانواده از تشکلهایی که با محوریت بانوان هم بخواهیم حضور داشته باشند.

حمیدرضا شاهحسینی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور: پیشنهاد من هم این است که در تشکیل شبکه از توان مجموعههایی که به صورت مردمنهاد در حوزه خانواده فعال هستند استفاده کنیم و در بدو امر نگاهمان به مجموعههای بزرگ دولتی که در این حوزه فعالیت میکنند نباشد. پس از اینکه این شبکه شکل گرفت و اقداماتش را در کل کشور سامان داد میتوانیم همکاریهای مشترکی را با نهادهایی مثل بنیاد برکت و بنیاد علوی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام دهیم.

حسن حمزهزاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور، تعدادی از بنیادها و خیریههای عضو مجمع خیرین کشور را که اقداماتشان در این حوزه ارزیابی میشود را نام برد و گفت: بنیاد خیریه نور آل یاسین با محوریت حاج آقا حمیدرضا شاهحسینی، موسسه خیریه امید فردا با محوریت سرکار خانم دکتر مهرنوش کاوه، موسسه خیریه مهر گیتی با محوریت سرکار خانم زهرا گیتینژاد و همچنین اقداماتی که سرکار خانم دکتر خدیجه نیزاری در شورای بانوان مجمع خیرین کشور انجام میشود همگی میتواند در این شبکه قرار گیرد.

دکتر حسین بدخشان، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور: من هم با پیشنهاد آقای شاهحسینی موافقم که ما باید کارهای تشکیل شبکه ملی خانواده را بدون اتکا به مراکز دولتی انجام دهیم، چرا که در این صورت در جذب خیرین و نیکوکاران موفقتر خواهیم بود.

مجید صمدیان، مدیرعامل موسسه خیریه حضرت رقیه(س) با ارایه گزارشی از کارهای انجام شده از طرح مهاجرت معکوس روستاییان در رشتخوار که توسط مجمع خیرین کشور به صورت پایلوت انجام میشود گفت: در سه حوزه اشتغالزایی، تهیه جهیزیه و درختکاری، کارهایی را انجام دادهایم. وی در خصوص راهاندازی شبکه ملی خانواده افزود: شبکه ملی خانواده باید یکی از وظایفش تسهیلگری باشد و از هرگونه تصدیگری بپرهیزد. وی افزود: آموزش، ازدواج، اشتغال و اسکان میتواند موضوعاتی باشد که در شبکه ملی خانواده پیگیری شود. همچنین دامنه اقدامات نباید محدود به محرومین باشد و باتوجه به اینکه اقدامات در سطح ملی است، ارتقای خانواده در سطوح فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی باید هدف این شبکه باشد.

مجتبی رحماندوست، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور: مقابله با آسیبهای اجتماعی و برچیدن بساط کودکان خیابانی اقدامات مفید و موثری است که میتواند در دستور کار شبکه ملی خانواده قرار گیرد.

در بخش دوم این نشست، طرح بانک پسانداز خدمت یا بانک زمان مطرح شد و در خصوص نحوه اجرایی شدن آن بحث و بررسی شد. در این بخش مقرر شد کلیه اقدامات اجرایی این طرح در بنیاد فرهنگی شاهحسینی انجام شود.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2689

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند