مجمع خیرین کشور در اجرای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش مصمم است

03:436820

دویست و نوزدهمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. در این نشست بر اجرای دقیق تفاهم‌نامه مجمع خیرین کشور با وزارت آموزش و پرورش  تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین کشور، در ابتدای این نشست، محمدرضا کارگری، نایب‌رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات هیات مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور، به برگزیدگان و اعضای هیات مدیره جدید این تشکل مردم‌نهاد تبریک گفت و افزود: جامعه خیرین حامی معلولان کشور همواره یکی از بازوان نیرومند و توانای مجمع خیرین کشور بوده و احداث شیرخوارگاه شبیر و خانه‌دار‌ شدن جمعی از خانواده‌های دارای دو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی، دو ثمر دلنشین این تشکل است. وی اظهار امیدواری کرد در دور جدید فعالیت‌های جامعه خیرین حامی معلولان کشور توجه ویژه‌تری به معلولان و نیازمندی‌هایشان شود.

در ادامه مهندس جبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره بر اهمیت تفاهم‌نامه مشترک مجمع و وزارت آموزش و پرورش، بر پیگیری مستمر بندهای آن تاکید کرد. وی افزود: یکی از بندهای این تفاهم‌نامه طرح روزی به یاد دیروز است و آقای مهندس شفیع‌زاده، میهمان امروز ما کسی است که وقتی در جریان این طرح قرار گرفت یک مدرسه ۱۲ کلاسه نمونه در بابل احداث و تقدیم آموزش و پرورش کرد.

سپس رضا شفیع‌زاده، خیر مدرسه‌ساز گفت: خداوند را شاکرم که در بخشی از دوره زندگی‌ام با مهندس بوربور آشنا شدم و با راهنمایی‌های ایشان به جرگه مدرسه‌سازان پیوستم. امروز در عرصه‌های دیگر هم مشغول هستم و یکی از مراکز نگهداری معلولان را در بابل راه‌اندازی کرده‌ایم و این مرکز توانسته است اقدامات خوبی را در جهت رفع محرومیت معلولان بردارد.

در ادامه مهندس بوربور با اشاره به بند دوم صورت‌جلسه اولین نشست مجمع خیرین کشور با وزیر و مسئولان این وزارتخانه گفت: مقرر شده است بخشی از خدمات پزشکی و سلامت‌محوری که به بازنشستگان سال جاری آموزش و پرورش و همچنین دانش‌آموزان کم‌بضاعت داده می‌شود از طریق تشکل «نذر تخصص» صورت پذیرد که مسولیت شکل‌گیری آن به سرکار خانم دکتر ریاضی سپرده شده است. از ایشان می‌خواهیم گزارش اقدامات این حوزه را برای اعضا بیان کنند.

در ادامه دکتر زهرا ریاضی، در خصوص راه‌اندازی کارگروه «مسئولیت‌پذیری» اجتماعی با کاربست «نذر تخصص» توضیحاتی ارایه کرد.

وی گفت: در کمیسیون اجتماعی مجمع خیرین کشور کارگروه مسئولیت اجتماعی را با همکاری سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام پرستاری، سازمان نظام مددکاری، شهرداری و شورای شهر تهران و تنی چند از داوطلبان متخصص در امور پزشکی تشکیل دادیم. پلتفرم آن هم تحت عنوان مسئولیت‌پذیری اجتماعی آماده شده و به آقای دکتر سیدموید علویان، رییس سازمان نظام پزشکی تهران تحویل داده‌ایم. ایشان موافقت خود را اعلام کرده‌اند و هم‌اکنون در حال اجراست.

رییس کمیسیون اجتماعی مجمع خیرین کشور در خصوص برنامه‌های کارگروه مسئولیت اجتماعی گفت: در حال حاضر دو اقدام را در دستور کارمان داریم. یکی برگزاری جلسه مشترک با مدیران بخش سلامت آموزش و پرورش و دیگری تمهید مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه مجمع خیرین کشور با سازمان نظام پزشکی. وی افزود: بنا داریم در راستای تفاهم‌نامه مجمع با آموزش و پرورش، نذر تخصص را به صورت پایلوت برای آموزش و پرورش انجام دهیم.

در ادامه حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور در خصوص گزارش عملکرد نمایندگان استانی مجمع خیرین کشور، کارنامه اقدامات مجمع خیرین استان گیلان را برای حاضران تشریح کرد. وی گفت: مجموعه همکاران ما در استان گیلان، نمونه یک همکاری مسنجم را از خود به نمایش گذاشته‌اند که جای تقدیر است. 

وی افزود: عملکرد هیات مدیره استان گیلان به نحوی است که توانسته است در تعامل با هلال احمر در مواقع بحرانی موسسات خیریه را بسیج کرده و توانشان را به بهترین نحو به‌کار گیرد.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=4127

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند