به همت مجمع خیرین کشور، انجمن خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان تشکیل می شود

08:465210

امروز چهارشنبه ۱۴۰۱/۵/۱۲دویست و چهل و یکمین نشست اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور به ریاست مهندس حبیب الله بوربور و با حضور دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان کشور و معاونین ایشان در سالن جلسات مجمع خیرین کشور برگزار شد.

  • تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت معلم چراغ راه است

در ابتدای این نشست مهندس بوربور رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین کشور با عرض تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و آرزوی قبولی عزادارای های حسینی ضمن خیرمقدم به جناب دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان کشور و همراهان ایشان با گریز به سالها خدمت خودشان در آموزش و پرورش به نقش بی بدیل معلمین در تربیت، پویایی و بالندگی جامعه صحه نهاده و با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری افزودند : حضرت آقا چه در زمان ریاست جمهوری و چه در دوران ولایت و رهبری شان در تمامی مناسبتها بر تربیت و آموزش معلم تاکید داشته اند و فرمایشات ایشان باید نصب العین باشد.

مهندس بوربور در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع معلمین گفتند: صرفا با تسلط داشتن بر یک موضوع علمی بدون کسب مهارتهای لازم و عدم تربیت، فرد نخواهد توانست معلم موفقی باشد و باید علاوه بر آگاهی کامل بر تخصص خود، در دانشگاه فرهنگیان مهارتهای لازم را نیز بیاموزد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور امکانات، تجهیزات و بناهای آموزشی متعلق به تربیت معلم و دانشسراهای سابق را گنجینه پربهایی برای دانشگاه فرهنگیان دانسته و تاکید کردند : باید از مجاری مختلف و رایزنی با وزیران محترم آموزش و پرورش و آموزش عالی و نهاد ریاست جمهوری شرایطی فراهم شود که دانشگاه فرهنگیان بتواند از امکانات خود بهره مند شود.

مهندس بوربور از تشکیل مجمع خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در آینده نزدیک خبر داد و گفت این کار را از خراسان رضوی آغاز و انشالله بزودی و در سراسر کشور شاهد افتتاح شعب آن خواهیم بود.

  • زیربنای تخصص، تربیت است

دکتر جمشیدی از اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در سخنانی کوتاه بر اصلاح محتوای مطالب درسی در دانشگاه فرهنگیان تاکید نموده و با اشاره به بعد تربیت در تمامی حوزه های دانشگاه فرهنگیان محتوای آموزشی، دانشجویان و مدرسین ، تخصصی شدن نظام تربیت در حوزه های مختلف را نیاز امروز جامعه برشمرد و افزود در قوه قضاییه نیز به دنبال تربیت قاضی هستیم و به یقین رسیده ایم که صرفا آشنایی با مباحث حقوقی نمیتواند ضامن موفقیت یک حقوقدان در جایگاه قاضی باشد.

  • دانشگاه فرهنگیان معلم پرور است.

در ادامه دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان ضمن تشکر از حمایتهای مجمع خیرین کشور ، نقش دانشگاه فرهنگیان را تربیت و پرورش معلمین متخصص در رشته های مختلف تحصیلی مورد نیاز مدارس اعلام کرد و  معلم پرور بودن  دانشگاه فرهنگیان را وجه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاهها عنوان نمود و افزود دانشگاه فرهنگیان صرفا عالم پرور نیست بلکه معلم پرور هم هست و تفاوت میان عالم و معلم مشهود است.

دکتر صحرایی با ارائه آماری از وضعیت کنونی دانشگاه فرهنگیان حضور بیش از صدهزار دانشجو در این دانشگاه را سرمایه انسانی عظیمی برای ساختن فردای کشور دانست و گفت: استخدام و تضمین اشتغال ، معافیت از خدمت، دریافت حقوق و مزایا مولفه هایی است که موجب شده است ۱۴۵۲ نفر از داوطلبان کنکور با رتبه های زیر ۳۰۰۰ راهی این دانشگاه شوند و این مسئولیت ما را در قبال این عزیزان سنگین تر میکند چرا که برای این تعداد دانشجوی نخبه که میتوانستند در دانشگاههای بزرگ کشور نیز تحصیل کنند حتی اگر به نسبت یک به بیست هم محاسبه کنیم حداقل به ۴۷۰۰ استاد نیاز داریم در حالیکه امروز دانشگاه با ۸۴۶ استاد فعالیت میکند.

وی افزود  معلمین باید دارای شش مهارت شناخت قرآن، خوشنویسی، کمکهای اولیه، برنامه ریزی فرهنگی و اردویی، یک رشته ورزشی و حداقل دارای مهارت در رشته خود بوده و در صورت داشتن مهارت های دیگر در اولویت خواهند بود.

  • ۴۰ هزار کمبود خوابگاه دانشجویی داریم

دکتر صحرایی با اشاره به مشکلات دانشگاه فرهنگیان نیاز فوری دانشگاه را تامین خوابگاه دانشجویی عنوان کرد و افزود مهرماه که دانشگاهها باز شده و آموزشها حضوری شود در تامین خوابگاه چهل هزار دانشجو دچار مشکل هستیم که امید است با هماهنگی وزرا و مسئولین مربوطه و حضور خیرین و نیکوکاران بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه من مطالبه گر هستم از حمایتهای دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش و دکتر زلفی گل وزیر علوم تشکر کرده و با اشاره به اینکه هر دوی این بزرگواران خود از جامعه فرهنگی و درد آشنا هستند ابراز امیدواری کرد با وفاق بوجود آمده و روحیه مطالبه گری و جهادی مدیران فعلی دانشگاه شاهد احیای مجدد تربیت معلم ها در قالب دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلمینی آگاه، با دانش و مسلط به فنون روانشناسی و اصول تدریس جهت ساختن نسل فردای ایران اسلامی باشیم.

  • بررسی روند پیشرفت طرح بانک زمان در نشست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور

در بخش دوم دویست و چهل و یکمین نشست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور دکتر اشکان تقی پور گزارشی از  روند تصویب قانون تشکل های مردمی در مجلس شورای اسلامی را به سمع حاضرین در جلسه رساند و مقرر گردید آقایان دکتر جمشیدی، دکتر ریاحی و دکتر تقی پور به نمایندگی از هیئت مدیره پیش نویس را بررسی و موارد اصلاحی و پیشنهادی را اعلام فرمایند.

در ادامه آقای زارعی و خانم دکتر ریاضی گزارشی از نشست خود با مرکز پژوهشهای مجلس درخصوص بانک زمان ارائه و روند مذاکرات را مطلوب توصیف کردند.

مهندس بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین نیز ضمن تشکر از زحمات عزیزان بر پیشرفت قانونی پروژه بانک زمان تاکید نموده و اظهار داشتند دوستان دقت کنند بدون مصوبه و مجوز قانونی از نظام شروع بکار نشود. هم چنین مقرر شد در جلسه ویژه ای از طریق واحد حقوقی (آقای دکتر جمشیدی) با حضور ریاست بیمه مرکزی در مجمع خیرین موضوع مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص امکان تضمین تعهد به سرویس دهندگان بحث و تبادل نظر شود.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=5611

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند