آیت‌الله عابدینی در دیدار با اعضای مجمع خیرین کشور: قوانین باید تسهیل‌گر اقدامات خیرین و نیکوکاران باشد

04:006480

حبیب‌الله بوربور ، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در حاشیه برگزاری دومین انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین استان قزوین با آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین دیدار کرد. حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور، جبیب درگاهی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین استان قزوین، حسن آصفی مدیرعامل هلال احمر استان قزوین، و حسین گروسی، مدیرعامل مجمع خیرین استان قزوین او را همراهی کردند.

در این دیدار، آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین با تاکید بر نقش مهم خیرین و نیکوکاران در رفع محرومیت از کشور گفت: قوانین و مقررات ما باید به‌گونه‌ای باشد که تسهیل‌گر اقدامات خیرین و نیکوکاران باشد.

در ابتدای این دیدار، جبیب‌الله بوربور ، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، گزارش کوتاهی از اقدامات تشکل متبوع خود ارایه کرد و گفت: ما در مجمع خیرین کشور علاوه بر این‌که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنیم، بنا داریم با همکاری مجلس شورای اسلامی موانع قانونی کارهای خیر را برطرف نماییم. برای این‌کار فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه با همراهی بیش از ۱۵۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است و بنا دارد با کمک اداره قوانین و مرکز پژوهش‌های مجلس طرح جامع قوانین و مقررات خیریه‌ها را آماده نماید. 

وی افزود: عمده کشورهای پیشرفته اقدامات خیرینشان را حتی در کشورهای دیگر، جزو مالیاتشان حساب می‌کنند، اما در کشور ما اگر خیری کار خیری می‌کند و بنایی را احداث کرده و تحویل دولت می‌دهد، باید ۱۰ درصد هم مالیات بر تراکنش‌های مالی کار خیرش بدهد. چرا باید قوانین ما به شکلی باشد که وقتی یک نفر پولش را در بانک می‌گذارد، ۲۰ درصد سود بگیرد، اما اگر با آن پول کار خیر انجام داد، ۱۰ درصد هم مالیات بدهد؟ این‌ها مواردی است که ما به دنبال رفع موانع قانونی آن‌ها هستیم و از شما هم می‌خواهیم با استفاده از تریبون نماز جمعه به رفع این موانع قانونی کمک کنید.

حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور در این دیدار با اشاره به این‌که عمده تشکل‌های خیری در یک حوزه تخصصی فعالیت می‌کنند گفت: مجمع خیرین کشور در ۱۰ حوزه متنوع و متفاوت فعالیت می‌کند و همین تنوع فعالیت موجب شده است که در مواقع عادی و بحرانی بتواند در جهت رفع محرومیت اقدام کند. همین ویژگی سبب شده است که کارهای بزرگی مثل تشکیل بنیاد ملی خانواده از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به این تشکل واگذار شود که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

جبیب درگاهی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین استان قزوین در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ مجمع خیرین کشور  گفت: یکی از اقدامات مجمع خیرین استان قزوین این بود که با همراهی نهادهای دیگر خدمات رسان، ۹۷ واحد مسکونی برای ایتام استان قزوین ساخته شد و مشکل خانواده‌های فاقد مسکن ایتام استان برطرف شد. وی افزود: در ادامه ما آماده هستیم هر اقدامی را در جهت رفع محرومیت از استان انجام دهیم.

آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین در این دیدار از نقش برجسته خیرین و نیکوکاران در برطرف کردن چهره محرومیت در سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: بر اساس آموزه‌های اسلامی ما همه آنچه که در راه خدا صرف کارهای خیر می‌شود، ذخیره آخرتمان می‌شود. بنابراین ما باید سعی کنیم فرهنگ نیکوکاری و انجام خیر در همه سطوح جامعه تسری پیدا بکند و هر کسی به حد بضاعت خود در کار خیر شریک شود.

وی افزود: با توجه به نکات مهمی که در باره اصلاح قوانین و مقررات بازدارنده و موانع کار خیر گفتید، باید توجه داشت که از اصول کلی حقوقی در نگارش قوانین رعایت حق و عدالت است. آنچه سختی قواعد و قوانین را تلطیف می‌کند توجه به رعایت حقوق اساسی افراد و همچنین عدالت محور بودن قوانین است. بنابراین، می‌طلبد که در جهت رفع موانع قانونی اقدامات خیرین گام‌های ارزشمندی برداشته شود که الحمدلله شما در مجمع خیرین کشور این کار را شروع کرده‌اید.

وی در ادامه گفت: توجه به نهاد خانواده و رفع مسایل و مشکلات اشتغال، ازدواج، معیشت، مسکن، سلامت و بحران‌هایی مثل سالمندی و غیره بسیار مهم است و امیدوارم به یاری خداوند از عهده این مسئولیت‌های بزرگی که بر دوش گرفته‌اید به خوبی برآیید و موفق و موید باشید.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3844

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند