اعلام آمادگی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ایجاد ارتباط موثرِ مستمر در راستای تحقق خیر جمعی و انجام‌ پروژه های بزرگ خیریه بنابر درخواست مجمع خیرین کشور

09:035390

مورخ ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱،  دویست و چهلمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با حضور دکتر محمد عباسی، معاون محترم وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور، و دکتر محمد جلیل آل امین مدیر کل دفتر طرح و برنامه سیما برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست مهندس حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، با حضور اعضای هیئت مدیره مجمع برگزار شد فرصتی مناسب برای شناخت بیشتر معاون وزیر و ریاست سازمان امور اجتماعی کشور از فعالیت های گسترده‌ی مجع خیرین کشور از جمله پروژه بزرگ و بلندمدت بانک زمان بود. پیش از این معاون محترم وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور با قبول دعوت و حضور  در مجمع عمومی و فوق العاده مجمع خیرین کشور در مشهد مقدس با نوع فعالیت های مجمع خیرین کشور آشنا شده بودند و دعوت ایشان به جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در راستای آشنایی بیشتر و حل پاره ای از مسائل از جمله وضعیت صدور یا تمدید مجوزهای فعالیت موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد خوشنام و همچنین به چگونگی ارتباط سیستماتیکِ موثر و گره گشای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی کشور علاوه بر عضویت و شرکت در شورای اجتماعی کشور که هم‌اکنون نیز انجام می پذیرد بود.

در ابتدای جلسه مهندس حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع و همچنین تعدادی از اعضای محترم هیئت مدیره، بدین مهم‌ پرداختند.

معاون محترم وزیر کشور نیز با بیان نقش و جایگاه والای مجمع خیرین، در خصوص جایگاه و توان وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی کشور در خصوص امور خیریه و مسایل اداری مرتبط با آن نیز  توضیحاتی ارائه دادند و اعلام آمادگی خود را مبنی بر حل مشکلات ذکر شده و همچنین ایجاد ارتباط موثرِ مستمر فیمابین در راستای تحقق خیر جمعی و انجام‌ پروژه های بزرگ خیریه بنابر درخواست مجمع خیرین کشور اعلام کردند.

گزارش مبسوطی نیز درباره‌ی پروژه تخصصی بانک زمان که توسط کارگروهی ویژه در مجمع خیرین کشور برنامه ریزی و پیگیری می شود از سوی فعالان این‌کارگروه تخصصی از جمله خانم دکتر ریاضی و اقای دکتر احمدی ارائه شد. مهندس حبیب الله بور بور نیز به اهمیت و اولویت فراوان پروژه بانک زمان با توجه به روند رو به رشد پیری جمعیت کشور  پرداختند و لازمه‌ی نجام آن را به سبب وسعت کار، لزوم هماهنگی گسترده بین نهادها و تخصصی بودن این پروژه به حضور تمام و کمال تمام‌ پتانسیل های فکری و اجرایی حاکمیت و دولت در کنار کار تخصصی مجمع خیرین کشور و نهادهای مردمی دانستند. چنانکه هم اکنون مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نیز که در این خصوص مطالعه و تحقیق می‌کند به شکل مستمر جلسات هم‌اندیشی و کاربردی در خصوص بانک زمان را با حضور نمایندگان مجمع خیرین کشور برگزار می‌کند.

در این جلسه مدیر کل محترم دفتر طرح و برنامه ریزی سیما نیر نیز به شکل تفصیلی در جریان فعالیت ها و پیشنهادها و گلایه های اعضای مجمع درباره‌ی چگونگی ترویج کار خیر و نگاه به خیرین و موسسات خیریه و مجامع خیری در صدا و سیما قرار گرفتند. دکتر آل امین نیز به همراهی و همکاری کامل صدا و سیما در راستای اهداف خیر و نیکوی مجمع خیرین کشور و رفع برخی سوتفاهم ها درباره‌ی عملکرد خیرین به سبب اعمال خلاف سیره‌ی خیرین عده ای بسبار معدود در برابر سیل عظبم خیرین و موسسات خیریه و مردمی خوشنام تاکید کردند. در این جلسه  منطبق بر دستور کار جلسه دکتر محمد رضا واعظ مهدوی، مدیر عامل بنیاد هاسب، از اعضای حقوقی مجمع خیرین کشور، حضور یافتند. دکتر  واعظ مهدوی در  گزارشی کامل به فعالیت های خیرین، تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد فراوان که در قالب مجموعه ” بنیاد همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان” ( هاسب) فعالیت می‌کنند که نتیجه‌ی ملموس آن سبب هدفمند شدنِ کار خیر و جلوگیری از موازی کاری و حیف منابع در تمام حوزه های خدمت رسانی در استان است پرداختند.

مدرسه سازی،‌ توانمندسازی محلی جامعه محور،  اشتغال آفرینی، حوزه های مرتبط با آب و آب رسانی، خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت و بیمارستان ها و فعالیت های دیگر در استان از جمله تاکیدات مستند دکتر واعظ مهدوی بود.

در این جلسه دکتر واعظ مهدوی از فعالیت های دکتر اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل موسسه خیریه نیک‌گامان، به سبب تجهیز کامل ۲۰۰ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در پهنه‌ی وسیع جعرافیایی روستاهای تحت پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی ایرانشهر و همچنین ساخت خانه‌‌های بهداشت و فعالیت های مستمر  توانمند سازی در مناطق کم‌برخوردار زاهدان که با هماهنگی و راهنمایی ریاست محترم هیئت مدیره مجمع خیرین کشور انجام می شود تشکر کردند.  

در پایان این جلسه دکتر سعید طاهری، مدیر عامل شرکت مداوا گستران ارکید، با تاکید بر مسئولیت اجتماعی شرکت خود که تماما از جوانان فرهیخته و نخبه در حوزه‌ی فناوری و سلامت تشکیل می شوند با اعلام آمادگی کامل خود پیرو جلسات مستمر قبلی با مجمع خیرین کشور برای مشارکت سازنده در پروژه های بانک زمان و نذر تخصص به شکل رایگان در قالب مسئولیت اجتماعی، تفاهم نامه ای را با حضور معاون‌ محترم وزیر با مجمع خیرین کشور منعقد و تبادل کردند.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=5578

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند