امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و مجمع خیرین کشور

02:009960

چهارشنبه، ۸ دی‌ماه ۱۴۰۰، با حضور دکتر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و مجمع خیرین کشور منعقد شد.

حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با بیان این‌که امضای این تفاهم‌نامه موجب می‌شود کارهای مشترکمان بر بستر نظم و برنامه‌ریزی پیش رود افزود: تنوع اقدامات نیکوکارانه در مجمع خیرین کشور باعث می‌شود ما بتوانیم در رفع بسیاری از مشکلات و مسایل وزارت آموزش و پرورش در کنار مسئولان و دست‌اندرکاران این وزارت‌خانه باشیم. 

وی افزود: کشور در پیچ حساس تاریخی خود قرار دارد و ما وظیفه داریم هر آنچه را در توان داریم برای کمک به نظام جمهوری اسلامی به میدان بیاوریم.

بوربور هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را ارتقای فرهنگ نیکوکاری، تعاون، مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری و ترویج فرهنگ خیر در سطح جامعه اعلام کرد و گفت: «همکاری مشترک در جهت هم‌افزایی و همگرایی بیشتر و بهتر خیرین و خیریه‌ها برای ارتقای سخت‌افزار و فضای آموزشی در سراسر کشور و همچنین استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش در جهت ترویج فرهنگ مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی و ترویج کار خیر در برنامه‌های آموزشی فرزندان و آینده‌سازان انقلاب اسلامی از اهداف این تفاهم‌نامه است.»

دکتر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، مجمع خیرین کشور را یک کانون اجتماعی قدرتمند با پشتوانه مردمی برای رفع بحران‌ها دانست و گفت: امیدوارم امضای این تفاهم‌نامه زمینه شتاب گرفتن فعالیت‌های خیرین را فراهم کند. ما باید سعی کنیم با فراهم کردن بسترهای کار خیر و حذف بروکراسی اداری موانع را از پیش پای خیرین برداریم و از برکت وجودی نیکوکاران در رفع نیازهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور بهره جوییم.

وی اضافه کرد: شاخص‌های درونی و بیرونی آموزش و پرورش باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و ما در بحث مردمی‌سازی آموزش و پرورش  بیش از پیش جدی هستیم.

منبع
بسیج نیوز
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3951

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند