برگزاری جلسه ۲۴۹ هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

07:04250

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین کشور مورخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۰، دویست و چهلمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در محل دفتر مرکزی مجمع برگزار شد.

   در این جلسه دکتر طُرِیفی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مهردادی، مشاور رئیس سازمان و خانم دکتر عکافی، مدیر دفتر تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، آقای مهندس ربوبی، معاونت مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور و خانم دکتر رضا زاده، مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، آقای دکتر دلشاد، مدیرعامل موسسه محکم و عضو شورای مرکزی مجمع خیرین کشور،  و خانم دکتر ریاضی، دبیر کمیته اجرایی طرح نذر تخصص، مهمان اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور بودند. شایان ذکر است که سرکار خانم دکتر ریاضی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین خراسان رضوی، در جلسات هفتگی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در راستای مشاوره در امورِ مجمع خیرین کشور و همچنین در جایگاه هماهنگ کننده و  موتور محرکه‌ی برنامه ریزی و اجرای طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور، حضور مستمر و جدی دارند.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آقای مهندس بوربور، ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، به بیان سوابق جلسات و مذاکرات با وزیر آموزش و پرورش و امضای تفاهم نامه با این وزارت در رابطه با بهره مندی دانش آموزان بیمار صعب العلاج از خدمات طرح نذر تخصص پرداختند وتقاضای همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پیشبرد اهداف این طرح به ویژه جامعه هدف وزارت آموزش و پرورش مطرح شد. 

بیان برخی از موضوعات مطرح شده در شورای اجتماعی کشور در رابطه با حوادث اخیر بخش دیگری از بیانات آقای مهندس بوربور بود. تاکید بر بازسازی و توسعه شعب موسسه جامعه خیرین حامی معلولین کشور با هدف هماهنگی خدمت رسانی سازمان بهزیستی کشور به معلولین از طریق شعب این موسسه از دیگر مواردی بود که ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با تایید اعضای هیئت مدیره بر آن تاکید داشتند.

در ادامه‌ی جلسه آقای دکتر طُرِیفی با ارائه گزارشی از حوزه های فعالیت ها و جامعه هدف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اهمیت جایگاه این سازمان و مخاطبان آن را یادآور شدند.

ایشان در گفته های خود به این مهم اشاره کردند که کمک به تشخیص بیماری و درمان دانش آموزان دارای مشکلات جسمی و روحی علیرغم اینکه آموزش و پرورش فقط وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارد در این سازمان با جدیت انجام می‌گیرد.

از جمله این موارد، اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان از ابتدایی تا دوره اول متوسطه بود که توسط ایشان شرح داده شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ارائه اطلاعات دانش آموزانِ بیمار جهت استفاده از طرح نذر تخصص با کمک پزشکان داوطلب عضو سازمان نظام پزشکی کشور را بلامانع و رهگشا دانستند. در این جلسه این موضوع که با رعایت تمامی ساز و کارهای قانونی موجود و حفط کرامت دانش آموزان استفاده از اطلاعات دانش آموزان جهت پیشگیری و درمان لازم است، تبیین شد.

در ادامه جلسه خانم دکتر عکافی با ارائه گزارش تصویری سامانه سنجش سلامت دانش آموزان و قابلیت این سامانه در ارائه ویژگی های جسمی و اجتماعی بروز دانش آموزان بیمار به تفکیک مناطق جغرافیایی مختلف جهت بهره مندی از خدمات طرح نذر تخصص را شرح دادند.

در ادامه آقای مهندس ربوبی، معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور، با بیان فعالیتهای دفاتر مختلف حوزه مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور به ضرورت پرداختن به اولویت های جذب یاری خیرین در این معاونت پرداختند. 

مهندس ربوبی در ادامه با تقدیر و تشکر از مجمع خیرین کشور و به ویژه آقای مهندس بوربور در رابطه با تفاهم نامه سازمان بهزیستی کشور با مدیریت وقت بنیاد مستضعفان با هدف تامین مسکن خانواده های دارای معلول که تاکنون بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای معلول تحت پوشش این سازمان از این طریق دارای مسکن مناسب شده اند، بر آمادگی سازمان بهزیستی کشور در ادامه همکاری مشترک با مجمع خیرین کشور درخدمت رسانی به جامعه هدف این سازمان تاکید کردند. ایشان همچنین به  فعال شدن دبیرخانه شورای عالی سالمندان مستقر در بهزیستی با مدیریت جدید اشاره کردند و یادآور شدند به زودی شاهد اقدامات عملی این دبیرخانه جهت ارائه و اجرای برنامه‌های مرتبط با سالمندان خواهیم بود. این دبیرخانه در صورت هماهنگی مجمع خیرین کشور و سازمان بهزیستی کشور با یکدیگر در راستای خدمت رسانی به مخاطبان در قالب دو طرح بانک زمان و نذر تخصص مجمع خیرین کشور بسیار سودمند خواهد بود.

در ادامه جلسه آقای دکتر دلشاد به بیان اقدامات موسسه خیریه محکم که در بیش از ۹ استان به ویژه در سیستان و بلوچستان اقدامات ارزشمند و شاخص پزشکی و درمانی به بیماران نیازمند این استان ها ارائه کرده است پرداختند.

در این جلسه تاسیس شعبه مجمع خیرین کشور در استان ایلام که با هماهنگی آقای دکتر دلشاد به صورت خودجوش و به همّت امام جمعه مرکز استان جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار و با حضور نمایندگان بیش از ۴۰ موسسه خیریه و تعدادی از خیرین شاخص استان انجام شد، اعلام گردید.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=5871

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند