حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور

07:253090

در دویست و شصت و یکمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، مقرر شد آقای دکتر نوری، وزیر وزیر محترم آموزش و پرورش نماینده دائمی آن وزارتخانه را جهت پیگیری مفاد تفاهم نامه و موارد مرتبط با سلامت دانش آموزان و حضور مستمر در جلسات هفتگی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور معرفی کند.

دویست و شصت و یکمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور مورخ ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ با حضور آقای دکتر نوری، وزیر محترم آموزش و پرورش، آقای مجتبی خالدی سخنگو و رئیس عملیات و بحران اورژانس کشور، خانم صابری فر مدیر خیرین اورژانس کشور و دکتر حیدری پور مدیر کل خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پیگیری مصوبات و پیشنهادات و مصوبات جدید با مدیریت آقای مهندس حبیب الله بور بور، ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، به شرح ذیل انجام شد:

  • پیگیری و تاکید بر کامل شدن سیکل غربالگری دانش آموزان پیرو مفاد تفاهم نامه مجمع خیرین کشور و وزارت آموزش و پرورش. پس از ارائه توضیحات و کاستی‌های مرحله‌ی واپسینٍ این سیکل که اقدام عملی از سوی مدارس بر مبنای غربالگری سلامت دانش آموزان است مقرر شد وزیر آموزش و پرورش دستور لازم را جهت انجام آن به مدیران مربوطه ابلاغ کند.
  • تشریح چگونگی اجرای طرح نذر تخصص و بانک زمان که دو طرح اصلی بلندمدت هیئت مدیره مجمع خیرین کشور است و جهت به سرانجام رسیدن آن‌ها به ویژه در رابطه با سلامت دانش آموزان، مجمع خیرین کشور و ریاست سازمان نظام پزشکی کشور تفاهم نامه‌ی همکاری امضا کرده اند دیگر مبحث جلسه بود.

در این راستا مقرر شد نوری، وزیر آموزش و پرورش، نماینده دائمی آن وزارتخانه را جهت پیگیری مفاد تفاهم نامه و موارد مرتبط با سلامت دانش آموزان و حضور مستمر در جلسات هفتگی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور معرفی کند. این طرح نیز مورد تایید و استقبال وزیر قرار گرفت.

  • پیرو اهمیت سلامت دانش آموزان با اعلام آمادگی قاضی زاده هاشمی (درمان بیماری‌های چشمی)، اجل لوییان (درمان مشکلات شنوایی) و دلشاد (انجام جراحی‌های ضروری جسمانی) به ریاست و اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، دانش آموزان کم برخوردار از خدمات رایگان ایشان در قالب نذرٍ تخصص بهره‌مند خواهند شد.
  • وزیر آموزش و‌پرورش در رابطه با بهینه کردن فعالیت بیمارستان فرهنگیان برای فرهنگیان و دانش آموزان به انتصاب ریاست جدید این بیمارستان اشاره و به آمادگی برای بررسی پیشنهادات و طرح‌های مجمع تاکید کرد.
  • موضوع افزایش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی، مبحث دیگر جلسه بود. جمشیدی، مشاور حقوقی مجمع خیرین کشور، در رابطه با مقوله‌ی اعتیاد توضیحات مفصلی ارائه کرد و مقرر شد از متخصصین علوم اجتماعی از جمله رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و اعضای هیئت علمی آن دانشگاه که در جلسه پیشین مجمع حضور داشتند و دیگر افراد ذیربط مجدداً دعوت به عمل آید تا راهکار‌های مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به ویژه مواد مخدر مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
  • همچنین مقرر شد ولیئی، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، در رابطه با فعالیت‌های انجام شده توسط وزارت کشور و سایر نهاد‌ها سوابق فعالیت‌های انجام شده را جهت بررسی و پیشنهاد راهکار کاربردی با توجه به ظرفیت‌های وزارت کشور و اتخاذ تصمیمات کاربردی و متمرکز گردآوری و با هماهنگی مسئولان ذیربط ارائه کند.
  • در ادامه جلسه حبیب درگاهی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین استان قزوین که دیگر میهمان این جلسه بود گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مجمع خیرین استان قزوین از جمله تهیه آمار تشکل‌های مردمی فعال استان، برگزاری جلسه با جهاد دانشگاهی استان و مرکز ناباروری تهران ارائه کرد.وی به آبرسانی به روستا‌های استان و ساخت واحد مسکونی برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام توسط خیرین استان نیز اشاره کرد.
  • پیرو مصوبات پیشین مجمع ولیئی، معاون امور اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، علاوه بر توضیح درباره ویرایش طرح نذر تخصص همچنین برخی خدمات کمیته امداد به مددجویان بر آمادگی وزارت کشور جهت تسهیلگری در راستای تاسیس شعب دیگر مجمع در تمام استان‌های باقیمانده‌ی کشور که فاقد شعبه هستند تاکید کرد. در ادامه نیز وحید سلیمی، رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، در این راستا بر همکاری کامل آن سازمان و جمعیت هلال احمر کشور در تاسیس شعب باقی مانده‌ی مجمع خیرین کشور تاکید کرد.
  • در ادامه مقرر شد با توجه به هماهنگی به عمل آمده با هلال احمر استان مرکزی، شعبه مجمع خیرین کشور در این استان در روز یکشنبه دوم بهمن ماه با حضور نمایندگان موسسات خیریه و خیرین شاخص استان با روند تشکیل مجمع عمومی و رای گیری جهت انتخاب هیئت مدیره و بازرسان انجام شود.
  • خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، گزارشی از وضعیت موجود سازمان اورژانس کشور ارائه کردند. با توجه به شرایط اورژانس کشور مقرر شد مجمع خیرین کشور در خصوص ایجاد مجمع خیرین اورژانس کشور با این سازمان همکاری و مساعدت لازم به عمل آورد.

در این رابطه مقرر شد هیئت موسسی از اعضای مجمع و اورژانس کشور جهت انتخاب هیئت امنا و روند انتخاب هیئت مدیره و تاسیس این مجمع تشکیل شود.

  • در رابطه با تامین دستگاه سی تی اسکن برای یکی از بیمارستان‌های تهران مقرر شد اعضایی از مجمع و جامعه خیرین حامی معلولان کشور که انجام این مهم را متعهد شده بودند با برگزاری جلسه گلریزان اقدام لازم را جهت تامین اعتبار لازم به عمل آورند.
  • رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور پیگیری مصوبات پیشین، در مورد نوسازی مدارس در قالب طرح روزی به یاد دیروز و طرح پیشگیری آموزش محور جهت جلوگیری از آسیب‌های جسمانی دانش آموزانو طرح پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری را به اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و شقایق ایرجی، نماینده وزارت آموزش و پرورش سپرد.
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6215

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند