حمزه‌زاده: طرح جامع نظام خدمات خیرین به مجلس ارائه می‌شود

08:001.2K0

مدیرعامل مجمع خیرین کشور گفت: با ارائه «طرح جامع نظام خدمات خیرین» و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، امیدواریم با حذف بوروکراسی و موانع موجود در مسیر خدمت‌ رسانی خیرین، شاهد ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه باشیم.

 طرح جامع نظام خدمات خیرین به مجلس ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن حمزه‌زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار برنا در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های مجمع خیرین کشور اظهار داشت: با حضور افراد خیر و نیکوکار، شاهد انجام کارهای موثری در کشور و استان‌ها هستیم و با کمک انسان‌های خیرخواه، روند خدمت‌رسانی هموار شده است.

وی با بیان این‌که تاریخچه‌ فعالیت‌های خیرین و مجمع خیرین کشور به حدود ربع قرن پیش بازمی‌گردد، گفت: یکی از اولین تشکل‌های خیری کشور، جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور است که ۲۴ سال پیش به همت مهندس حبیب‌ الله بوربور، رئیس وقت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و با مشارکت جمعی در حدود ۲۹ نفر از خیرین مدرسه‌ساز سراسر استان‌ها در کنار مضجع شریف امام‌رضا(ع)، امام مهربانی‌ها شکل گرفت.

حمزه‌ زاده افزود: دغدغه ایجاد این تشکل به زمانی بازمی‌گردد که مدارس سه تا پنج شیفته بود و وقتی گزارشی در حضور رهبر معظم انقلاب از بحران فضای آموزشی توسط مهندس بوربور ارایه شد، ایشان فرمودند به مردم مراجعه کنید و همین فرمایش حضرت آقا سبب شد که نهضت مدرسه‌سازی از حدود ۲۴ سال پیش شروع شد و همچنان ادامه دارد.

image_2022_1_10-0_2_49_960_ZXi

۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است

مدیرعامل مجمع خیرین کشور تصریح کرد: ساخت ۱۳۵ هزار کلاس درس تاکنون، نشان می‌دهد ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده و این کار به توسعه فضاهای آموزشی و تحصیل بیشتر دانش‌آموزان در اقصی‌نقاط کشور کمک کرده است.

وی بیان کرد: تجربه شکل‌گیری جامعه خیرین مدرسه‌ساز موجب شد تا خیرین در سایر عرصه‌ها نیز مشارکت کرده و زمینه‌ساز فعالیت‌های دیگر شوند و جامعه خیرین مسکن‌ساز، مجمع خیرین سلامت، جامعه خیرین حامی معلولان کشور، جامعه خیرین حوزه‌های علمیه خواهران، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و مسجدساز یکی پس از دیگری تشکیل شد و سرانجام در سال ۱۳۹۵ برآیند همه آن‌ها که ۸ بنیاد، ۸ تشکل خیری، سه موسسه خیریه دانشگاهی و ۱۹ فرد حقیقی از میان خیرین به‌نام بود در مجمع خیرین کشور تجمیع شد.

image_2022_1_10-0_3_42_484_YUO

تعدد مراکز تصمیم‌ساز، اقدامات خیرخواهانه را با چالش مواجه کرده است

مدیر عامل مجمع خیرین کشور یادآورشد: یکی از آسیب‌های اقدامات نیکوکارانه در کشور، تعدد مراکز تصمیم‌گیر و خدمات‌رسان به محرومان است به طوری که هم اینک . ۲۴ نهاد دولتی از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مسکن، هلال احمر و ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در کنار چندین هزار تشکل مردم‌ نهاد، مشغول خدمت‌رسانی به محرومان هستند و هر کدام به صورت جزیره‌ای اقدام می‌کنند و انسجامی میان آن‌ها دیده نمی‌شود و همچنین توزیع عادلانه خدمات هم صورت نمی‌گیرد.

حمزه‌زاده افزود: تشکیل مجمع خیرین کشور سبب شد اقدامات پراکنده خیرین در حوزه‌های مختلف تحت پوشش و لوای یک مرکز متمرکز شده و برنامه‌های مدونی برای فعالیت‌ها تنظیم شود و کارها روال منطقی‌تری داشته باشد و در حال حاضر بیش از ۵۰ تشکل عضو مجمع خیرین کشور هستند و در ۱۰ حوزه فعالیت می‌کنند و حدود ۵۰ تشکل دیگر هم در مسیر پیوستن به مجمع هستند و چشم انداز و هدف‌گذاری ما ساماندهی و سازماندهی اطلاعات خیرین و احصای نیازهای واقعی در کشور و ایجاد ارتباط سیستماتیک بین خیرین حوزه‌های مختلف در مواقع عادی و بحرانی است.

21

مجمع خیرین کشور حساب دفتری ندارد

مدیرعامل مجمع خیرین کشور گفت: بوروکراسی اداری از چالش های جدی جامعه است و تلاش کرده‌ایم در مجمع اسیر آن نشویم و با رهایی از قید و بندهای اداری دست و پاگیر سرعت خدمت‌رسانی را بالا ببریم.

وی بیان کرد: در مجمع کارهای اجرایی را کمتر کرده‌ایم و بیشتر اقدامات به صورت ستادی و در حد هماهنگی است به طوری که امروز مجمع خیرین تنها تشکل مردمی است که حساب دفتری ندارد، اما میلیاردها تومان توسط اعضای حقیقی و حقوقی خود در اقدامات نیکوکارانه هزینه می‌کند.

حمزه زاده اضافه کرد: در زلزله کرمانشاه حدود ۸۰ مدرسه تخریب شد و در یک نشست که با حضور خیرین برگزار شد، با هماهنگی دکتر عباس مصلی نژاد، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور، بیش از  ۲۱۰ میلیارد تومان برای احداث مدارس جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا نیز خیرین مشارکت خوبی داشتند و همراهی خوبی با دولت صورت گرفت و تجهیز بیمارستان‌ها با دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و لوازم مورد نیاز پزشکی برای مبارزه با کرونا به دیگر فعالیت‌های خیرین اضافه شد و تجربه خوبی از همکاری این‌ بار در عرصه‌ای دیگر به ثبت رسید.

image_2022_1_10-9_3_43_286_VQ6

حمزه‌زاده احداث بزرگترین شیرخوارگاه خاورمیانه در سال ۹۸ را از اقدامات برجسته مجمع خیرین کشور  دانست و گفت: بزرگ‌ترین بیمارستان فوق تخصصی ویژه بیماران «ام‌اس» در مجاورت بیمارستان سینای تهران توسط حاج حمیدرضا شاه‌حسینی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور در دست احداث است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

image_2022_1_10-0_3_1_612_jV3

مجمع خیرین کشور به یک برند در میان سمن‌ها تبدیل شده است

مدیرعامل مجمع خیرین کشور در خصوص چشم انداز ترسیم شده برای این مجمع تصریح کرد: مجمع خیرین کشور در میان سمن‌ها به یک برند تبدیل شده و اعتباربخشی و اعتمادبخشی بیشتر به این برند، استراتژی این تشکل است.

وی گفت: همچنین عضویت مجمع خیرین کشور در شورای اجتماعی کشور  و گرفتن ابلاغ از شورای انقلاب فرهنگی برای تشکیل بنیاد ملی خانواده در همین راستا ارزیابی می‌شود و طرح‌های بزرگی مثل «بانک زمان» را در دست اقدام داریم و تفاهم‌نامه مشترکی هم با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم که می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر این مجمع در ۱۰ استان کشور راه اندازی شده و فعالیت می کند و تا پایان امسال در ۳ استان دیگر نیز این مجمع راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

منبع
خبرگزاری برنا
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=4059

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند